در حالی که مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از عدد 50 میلیون نفر عبور کرد تعداد قربانیان کرونایی نیز روز به روز افزایش می یابد.
کد خبر: ۱۲۸۵۸۰۹

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است.

 

*رکورد ابتلای روزانه به کرونا بار دیگر در ایالات متحده آمریکا شکسته شد. بیش از 126 هزار و 742 نفر دیگر مبتلا به این بیماری در آمریکا شناخته شدند. این آمار را دانشگاه جان هاپکینز ارائه کرده است.

*در فرانسه شمار قربانیان کرونایی از عدد 40 هزار نفر گذشت. 306 بیمار در 24 ساعت اخیر در این کشور ثبت شد. روز جمعه نرخ ابتلا در این کشور رکورد جدید و ترسناکی را تجربه کرد و 60 هزار نفر مبتلا به تنهایی در این روز شناسایی شدند.

*اتریش هم روز رکوردداری را پشت سر گذاشت. 8 هزار و 241 مورد جدید در این کشور اروپایی که به تازگی بحران حملات تروریستی داعش را پشت سر گذاشته شناسایی شده است.

*در ژاپن نیز بالاترین نرخ ابتلای روزانه از ماه آگوست تاکنون ثبت شد؛ یک هزار و 329 مبتلا در 24 ساعت. اما وضعیت در کره جنوبی هنوز بهتر است اما با این حال 143 مورد ابتلای جدید شناسایی شد.

*در آلمان هم رکورد عجیب و وحشتناکی ثبت شده؛ 16 هزار و 17 مورد مبتلای جدید در 24 ساعت.

* آنتونی فاوسی ، بزرگترین متخصص بیماری های عفونی دولت ایالات متحده  گفت: علائم پایدار کووید-19  بسیار بیشتر از سایر سندرم های ویروسی مانند آنفلوانزا است. بین 25 تا 35 درصد بیماران کرونایی دارای علائم طولانی مانند خستگی ، تنگی نفس ، دردهای عضلانی ، اختلالات خواب و مه مغزی هستند. دقیقاً مشخص نیست که علائم چه مدت می توانند ادامه داشته باشند ، زیرا ویروس کمتر از یک سال پیش کشف شده است ، اما فاوسی اظهار داشت که این علائم ماه ها پس از عفونت اولیه مشاهده شده است.

*ایالت ویکتوریا در استرالیا که زمانی کانون کرونا در این کشور بود از محدودیت های ضد اپیدمی بیشتر می کاهد. رستوران ها ، بارها و کافه ها می توانند میزبان 40 مشتری در داخل و 70 مشتری در فضای باز باشند.

*منابع مختلف هشدار دادند که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس تمام تلاش خود را انجام می دهد تا واکسن کرونا تا قبل از کریسمس 2021 در دسترس عموم قرار بگیرد. قرار است واکسن آکسفورد در ماه دسامبر نتایج نهایی آزمایشات انسانی خود را نشان بدهد.

*یافته های جدید نشان می دهد از هر پنج بیمار سرطانی که به کرونا مبتلا شده اند یکی جان خود را در پی این بیماری از دست داده است. بیماران سرطانی در مقابل ویروس کرونا آسیب پذیر هستند.

*بریتانیا شدیدترین بیکاری را از سال 2016 تاکنون تجربه می کند. بر اساس آخرین اخبار 100 هزار نفر دیگر در این کشور در پی خسارت های اقتصادی کرونا شغل خود را از دست داده اند.

*محققان عنوان می کنند آنتی بادی قدرتمند کروناویروس به دست آمده از لاما (نوعی شتر آمریکایی) می تواند به صورت داروی استنشاقی در پیشگیری و درمان کووید ۱۹ استفاده شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها