سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با تاکید بر اینکه باید تا حد امکان از رفتن به رستوران در شرایط کرونایی خودداری کرد در عین حال به بیان توصیه‌هایی برای مراجعه به رستوران پرداخت.
کد خبر: ۱۲۸۵۳۷۵

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری گفت: در ایام همه‌گیری بیماری کرونا در کشور لزوم رعایت نکات بهداشتی در رستوران‌ها و مراکز طبخ غذا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بنابراین توصیه ما به مردم این است که به طور کلی سعی کنند به رستوران نروند و از مراکزی که طبخ غذای بیرون‌بر دارد سفارش غذا دهند.

وی افزود: در صورت داشتن بیماری زمینه‌ای اکیدا از رفتن به رستوران‌ها خودداری کنند. از حضور در رستوران‌هایی که بیش از ظرفیت ۵۰ درصدی خود استفاده می‌کنند و یا سیستم تهویه نامناسب دارند اجتناب کنید.

لاری ادامه داد: از میزهای غذاخوری که پوشش یکبار مصرف دارند استفاده کنید، همچنین شست‌وشو و ضدعفونی کردن دست‌ها را قبل و بعد از صرف غذا فراموش نکنید، برای سفارش نوشیدنی کنار غذا حتما نوشیدنی‌های بسته‌بندی شده سفارش دهید و از نی‌های یکبارمصرف بسته بندی شده و یا لیوان یکبارمصرف استفاده کنید.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور افزود: نمک، فلفل و سماق باید در بسته‌های یک نفره سرو شود و از نمکدان و نظایر آن به هیچ عنوان استفاده نکنید. در صورت تمایل صرفا سالاد و سبزیجات دارای بسته‌بندی یکبارمصرف دارای محوز سفارش دهید و همچنین از پرداخت وجه نقد به طور جد خودداری و از دستگاه کارتخوان استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها