با جدیدترین تولیدات تلویزیون که از شبکه‌های مختلف پخش خواهد شد، آشا شوید.
کد خبر: ۱۲۸۴۵۵۸

جدیدترین برنامه‌های تلویزیون

 

به گزارش گروه سیما جام جم آنلاین از خبرنگاران جوان، تولیدات جدید تلویزیون به موضوعات مختلف از جمله زندگی مشاهیر، هنر ، ادبیات و... می پردازند و قرار است از شبکه های مختلف سیما پخش شوند.
فهرست این برنامه ها به شرح ذیل است:

شبکه چهار سیما

«شب‌های هنر» شامل دو میز روایت و ادبیات است که به ترتیب محمدرضا شرفی خبوشان و علیرضا بهرامی اجرای آن را عهده دار هستند. میز روایت امشب با حضور یاسین حجازی داستان نویس و پژوهشگر به تصویر دلپذیر پیامبر در سپهر نثر داستانی پارسی اختصاص دارد.

در میز ادبیات این هفته «شب‌های هنر» با حضور مرتضی امیری اسفندقه شاعر و منقد ادبی، بازنمایی چامه و چکامه نبوی از دیرباز تا امروز بررسی می‌شود.

مجله «شب‌های هنر» با اجرای جواد مولانیا محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیماست و یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هرهفته ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما به صورت زنده روی آنتن می‌رود.

**********************************************************************************

«دوریت کوچولو» نام یک مجموعه تلویزیونی انگلیسی است که در سال ۲۰۰۸ بر پایه رمان دوریت کوچک اثر چارلز دیکنز ساخته شده است.

«دوریت کوچولو» توسط سه کارگردان ساخته شده  و متن فیلمنامه اقتباسی آن را اندرو دیویس به رشته نگارش درآورده است. این سریال برنده ۷جایزه امی، دریافت ۵ جایزه بفتا و جایزه گلدن گلوب بابت «بهترین مینی‌سریال تلویزیونی» شده است.

جدیدترین برنامه‌های تلویزیون

فیلمنامه «دوریت کوچولو» بیانگر داستان زندگی امی دوریت (با بازی کلیر فوی) است. دختری ۲۱ ساله که پدرش به‌علت بدهی زیاد در زندان مارشال‌سی به سر می‌برد. امی با خیاطی و کار کردن برای خانم کلنام (با بازی جودی پارفیت) مخارج خانه را تأمین و به پدرش کمک می‌کند. بازگشت پسر صاحب‌کار امی، آرتور کلنام (با بازی متیو مک فیدن)، از سفر چین، سرنوشت را به‌گونه دیگری برای امی و خانواده‌اش رقم می‌زند. آرتور به‌دنبال حل معمایی در ارث و میراث خانواده‌اش است و در همین حین با امی آشنا می‌شود.

گفتنی است، آخرین قسمت از مجموعه «بلندترین صدا» محصول ۲۰۱۹ آمریکا، سه شنبه ۱۳ آبان ماه پخش می‌شود.

مجموعه ۸ قسمتی «دوریت کوچولو» به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما هر شب ۳۰ دقیقه بامداد پخش و در ساعت ۱۸ بازپخش می‌شود.

****************************************************************************************

مستند پرتره «آن یار مهربان» با محوریت زندگی بلقیس سلیمانی رمان نویس و قصه نویس در قالب مجموعه «حکایت دل» از شبکه چهار سیما بازپخش می‌شود.

بلقیس سلیمانی (زاده ۱۳۴۲ در کرمان)، داستان‌نویس و منتقد ادبی و پژوهشگر معاصر ایرانی است. کتاب‌های «بازی آخر بانو»، «بازی عروس و داماد» و «خاله بازی» از آثار اوست که همگی بیش از پنج بارتجدید چاپ شده‌اند و رمان «بازی آخر بانو» برنده جایزه ادبی مهرگان و بهترین رمان بخش ویژه جایزه ادبی اصفهان در سال ۱۳۸۵ شده‌است.

او در رشته کارشناسی ارشد فلسفه تحصیل کرده‌است. بیش از هشتاد مقاله در مطبوعات نوشته‌است و برخی از داستان‌های وی به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی و عربی ترجمه شده‌اند. او داوری جایزه‌های ادبی از جمله جشنواره بین‌المللی برنامه‌های رادیویی و جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعاتی را نیز بر عهده داشته است.

جدیدترین برنامه‌های تلویزیون

**********************************************************************************************

«حکایت دل» به تهیه کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، در قالب ۲۰ قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور را مورد بررسی قرار می‌دهد که سری اول این مجموعه به صورت هفتگی دوشنبه‌ها ساعت ۲۱ و سه شنبه‌ها ساعت ۱۷ بازپخش می‌شود و سپس پخش سری جدید آن از سر گرفته شود.

این مستند خارجی با نام اصلی H۲۰: The Molecule That Made Us محصول ۲۰۲۰ انگلستان است.

بسیاری از دانشمندان بر این باور بوده اند که آب توسط ستاره‌های دنباله دار و از فضا به زمین آمده، اما در این مجموعه ۳ قسمتی به شواهدی پرداخته می‌شود که نشان می‌دهند آب از ابتدا در زمین وجود داشته است.

مجموعه‌ی تماشایی «چهار سوی علم» از شنبه تا چهارشنبه هرشب ساعت ۲۲ به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

***********************************************************************************

شبکه پنج سیما

داود هاشمی تهیه کننده سریال رعد و برق، بهروز افخمی کارگردان، محمد فیلی و شهرام قائدی بازیگران این سریال، امروز با حضور در استودیوی ویژه برنامه مهمانی « به خانه بر می‌گردیم» از روند تولید این مجموعه تلویزیونی برای مخاطبان صحبت خواهند کرد.

ویژه برنامه مهمانی« به خانه بر می‌گردیم» از روز جمعه ۹ آبان ماه تا روز سه شنبه مصادف با ۱۷ ربیع مهمان خانه مخاطبان می‌شود.
مهمانی "به خانه برمی گردیم" ویژه اعیاد مذهبی و ملی کاری از گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیما به تهیه کنندگی علی اکبر ذاکری است که با اجرای فوژان احمدی و سید مرتضی حسینی در ایام هفته وحدت لحظات به یاد ماندنی را برای مخاطبان خلق خواهد کرد.

دعوت از هنرمندان، خوانندگان، مسابقه، میان برنامه‌های شاد و... از بخش‌های تماشایی این ویژه برنامه است.

**********************************************************************************************

مسابقه «برخط شو» در هفته وحدت ویژه این مناسبت با حضور هنرمندان سینما و تلویزیون و همچنین ورزشکاران مطرح کشور روی آنتن رفت.

این مسابقه در هفته وحدت با کمی تغییرات از شنبه تا دوشنبه هر شب به مدت ۱ ساعت روی آنتن خواهد رفت.

مسابقه جذاب و پر هیجان «برخط شو» کاری از گروه تهران و شهروندی است که به تهیه‌کنندگی محسن سال افزون با اجرای متفاوت بهمن هاشمی ساعت ۲۱:۳۰ تماشایی می‌شود.

***************************************************************************************

همزمان با فرا رسیدن هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد آخرین فرستاده خدا حضرت محمد مصطفی (ص) و ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت جعفر صادق (ع)، برنامه‌های مختلفی در صدا و سیمای مراکز استانی رسانه ملی تولید و پخش می‌شود.

۶۶ عنوان ویژه برنامه در تلویزیون استان‌ها
سیمای مراکز استانی ۶۶ عنوان برنامه را برای شب و روز میلاد حضرت محمد (ص) تدارک دیده‌اند.

از مهمترین عناوین ویژه برنامه‌های سیمای مراکز می‌توان به عیدانه، آستان ملکوت، عطر وحدت، نگین خاتم، نگار من، برادران، رسول مهربانی، ستایشگران محمدی، ریحانه، طلوع ماندگار، آب و آینه، و، اما امشب، ثقلین، افلاکیان، شجره، تا آسمان، به افق بهشت و آینه رحمت اشاره کرد.

مجموع مدت زمان این برنامه‌ها در همه مراکز ۴۹۰۰ دقیقه خواهد بود.

همچنین به همت سیمای مراکز، پویش «ما امت محمدیم» هم در سیمای ۳۳ مرکز استانی اجرایی می‌شود.

۲۰۰ ساعت برنامه رادیویی در استقبال از میلاد نور

شبکه‌های رادیویی مراکز استان‌ها و رادیو‌های محلی هم برای این روز، تدارک ویژه‌ای دیده‌اند به طوری که ۲۰۰ ساعت برنامه طی دوشنبه شب و روز سه‌شنبه از صدای مراکز پخش خواهد شد.

خورشید رحمت، محمد ممدوح، میلاد نور، امت واحده، میلاد نبی، میلاد دو نور، پیامبر رحمت، بهار وحدت، نام خوش محمد، محمد شمع جمع آفرینش، فروغ رحمت، ندای وحدت و رسول مهربانی، برخی از عناوین این برنامه‌ها هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها