در خانه خود کار دستی و بازی کودکانه بسازید

برای کودکان در خانه اسباب بازی و کار دستی بسازید

بازی کردن با بچه‌ها و نیز تشویق آنها به خلاقیت مسئله مهم در خانه و نیز مدرسه است اما در شرایط کنونی که ویروس کرونا بچه‌ها را خانه نشین کرده این مسئله مهمتر نیز شده است. بنابراین تلاش کنید تا با خواندن این مطلب و استفاده از ابزارهای خانگی رنگارنگی که در آن معرفی شده خلاقیت کودک خود را پرورش دهید.
کد خبر: ۱۲۸۴۴۰۰

گیتار پلاستیکی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تبیان ، برای ساختن این وسیله سرگرم‌کننده فقط نیاز دارید که چند چیز دور ریختنی را در سطل آشغال نریزید و از آنها برای ساخت گیتار پلاستیکی استفاده کنید. از جعبه دستمال کاغذی به عنوان بخشی از این گیتار استفاده نمایید. کش‌های رنگارنگی که برای نگه‌داری پول و یا موارد مشابه استفاده می‌شود می‌توانند به عنوان سیم‌های گیتار استفاده شوند. برای اینکه صداهای مختلفی توسط این کش‌ها تولید شود باید اندازه‌ها و یا ضخامت آنها متفاوت باشد. می‌توانید با استفاده از دکمه‌های رنگارنگ و بلا استفاده از این گیتار را مانند عکس زیر تزیین کنید.

برای کودکان در خانه اسباب بازی و کار دستی بسازید

فلوت خانگی

فلوت خانگی یکی از ابزارهای دیگری است که می‌توانید با استفاده از وسایل پیش‌پاافتاده در چند دقیقه درست کنید. فوت کردن کودک در هر یک از قسمت‌های این فلوت باعث ایجاد صدای متفاوت می شود. از نی و یا لوله‌های بسیار کوچک برای ساخت این وسیله استفاده کنید و همچنین با گواش و یا کاغذ رنگی می‌توانید رنگ‌های متفاوتی به آن بدهید.

سازدهنی خانگی


اگر اهل خوردن بستنی باشید می‌توانید با استفاده از چوب‌های آن یک سازدهنی کوچک و ابتدایی را در خانه خودتان بسازید تا کودکتان با استفاده از آن صداهای متفاوتی را تولید و تجربه کند. برای ساخت این وسیله به چند کش و ۲ چوب بستنی و کاغذ روغنی در بین آنها احتیاج دارید و می‌توانید با استفاده از گواش آن را رنگ آمیزی کنید.

 

ماراکاس

ماراکاس یکی دیگر از ابزارهای موسیقی و تولید صدا سکه با استفاده از دو قاشق پلاستیکی و یک تخم مرغ پلاستیکی به راحتی می‌توانید آن را درست کنید و رنگ‌های مختلفی به آن بدهید. کافی است مطابق تصویر با یک کش دو قسمت از این ابزارها را به هم متصل کنید.

 

طبل خانگی

احتمالاً یک قوطی رب یا چیزی شبیه آن مانند کمپوت در خانه‌تان دارید که می توانید با استفاده از آن و نیز بادکنک یک طبل خانگی ساده برای کودک خود بسازید او را سرگرم کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها