محققان انگلیسی با استفاده از چاپ سه بعدی موفق شدند اولین زبان مصنوعی انسان را بسازند.
کد خبر: ۱۲۸۳۴۵۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، این زبان بیومتریک که در انگلیس ساخته شده است،  خاصیت ارتجاعی، خیس شدن و بافت زبر منحصر به فرد زبان واقعی انسان را با ساختار سیلیکونی مصنوعی خود تقلید می کند.
 
محققان برای تولید این زبان مصنوعی، اسکن های دیجیتالی از زبان واقعی انسان انجام دادند؛ از این زبان مصنوعی می توان برای آزمایش خصیصه های فرایند دهانی، برخی خوراکی ها استفاده کرد.  این زبان مصنوعی همچنین می تواند با تقلب در مواد غذایی و داروهای خوراکی تجویز شده مبارزه کند و به ابداع فناوری های جدید تغذیه ای منجر شود.  
 
دکتر «افرن آندابلو-رایز»  نویسنده این تحقیق در دانشگاه لیدز گفت: بازآفرینی سطح متوسط زبان ‌انسان با چالش های منحصر به فرد معماری همراه است. ما قصد داشتیم خصوصیات مکانیکی زبان انسان را در سطحی تکرار کنیم که استفاده از آن در آزمایشگاه برای تکرار شرایط فرایند دهانی انسان آسان باشد.
 
صدها ساختار جوانه مانند کوچک به نام papilla بافت زبری به زبان می دهد. این زبری که به زبان ما هنگام خشک شدن دهان احساس کاغذ سنباده ای می دهد ، با طبیعت نرم بافت زبان در تضاد است.  این تضادها در کنار هم، «فضای پیچیده ای» را برای محققان مواد در زمان تلاش برای  تکثیر زبان انسان در آزمایشگاه ایجاد میکنند. بنابراین محققان برای تولید این زبان مصنوعی توجه خود را به قسمت پشتی زبان متمرکز کردند جایی که برخی از این برآمدگی های کوچک حاوی گیرنده های چشایی هستند اما بسیاری از آنها چنین گیرنده هایی ندارند.
 
امید می رود که از این ماده زبانی در نهایت بتوان در غربالگری محصولات تازه طراحی شده و تسریع روند تولید مواد غذایی بدون نیاز به استفاده از آزمایش های پرهزینه و وقت گیر انسانی استفاده کرد. این امر خصوصاً در هنگام شیوع ویروس کرونا که فاصله اجتماعی موانعی را برای آزمایش های چشایی و آزمایشات مصرف کننده ایجاد می کند، حائز اهمیت است.
 
مشروح این مطالعه در نشریه ACS Applied Materials & Interfaces منتشر شده است.


  



newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها