نحوه اجراي بازي‌ هاي کنسول PS4 روي PS5خبرگزاری آریا- در این خبر نحوه اجرای عناوین کنسول PS4 روی پلی استیشن 5 توضیح داده شده است.
کد خبر: ۱۲۸۳۱۰۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری آریا،شرکت سونی چندی پیش اعلام کرد که بازی‌های قدیمی که برای کنسول‌ PS4 عرضه شده بودند، روی کنسول PS5 اجرا خواهند شد. سونی اعلام کرد که حدود 99 درصد بازی‌های خود، یعنی بیش از چهار هزار بازی موجود در PS4، روی PS5 قابل اجرا خواهد بود. حال این مسئله باعث به وجود آمدن سوالاتی می‌شود که شامل بحث سیو‌های مربوط به بازی‌ها و یکسان بودن داستان هر عنوان در کنسول جدید سونی می‌شود.


اما به تازگی یکی از کاربران فضای مجازی مهم‌ترین سوالات مربوط به سازگاری به اصطلاح رو به عقب PS5 را پاسخ داده؛ او تمرکز خود را روی صحبت در مورد قابلیت‌های "Game Boost"، بازی از راه دور، بخش‌های دیجیتال و فیزیکی PS5 قرار داده است.


بازی‌های مشهوری که توسط PS5 پشتیبانی نمی‌شوند شامل Robinson: The Journey و Hitman Go: Definitive Edition می‌شود. گفتنی است سونی یک صفحه از تمام بازی‌هایی که روی PS5 اجرا می‌شود را آماده کرده و به طور مداوم آن را به روز می‌کند. سونی فقط دو روز پس از مایکروسافت وارد نسل بعدی می‌شود و PlayStation 5 قرار است در تاریخ 12 نوامبر عرضه شود. کنسول نسل بعدی در دو نسخه استاندارد و نسخه دیجیتال به بازار عرضه می‌شوند که کمی مقرون به صرفه‌تر از نسخه اصلی این کنسول است؛ اما می‌تواند در بلند مدت برای شما هزینه داشته باشد.

کدام بازی‌های پلی استیشن 4 در پلی استیشن 5 کار خواهند کرد؟سونی به تازگی تایید کرده که بیشتر بازی‌های PS4 بر روی PS5 اجرا می‌شود و این بدان معنی است که PS5 با عقب سازگار است. همچنین انتظار می‌رود تقریبا 100 بازی برتر PS4 که در کنسول PS4 به درستی کار کند. با این حال، در حال حاضر هنوز برخی ابهامات وجود دارد. علاوه بر این، می‌توانیم فرض کنیم که تعداد بازی‌های PS4 در واقع پشتیبانی شده در زمان راه اندازی PS5 بسیار بیشتر خواهد بود.

آیا می‌توان دیسک بازی PS4 را بر روی PS5 اجرا کرد؟
از آنجا که PS5 با کنسول نسل قبل خود سازگار است، می‌توانید به راحتی دیسک‌های فیزیکی بازی PS4 را روی کنسول PS5 وارد کنید و بازی‌ها را بدون هیچ مشکلی اجرا کنید.

آیا می‌توان بازی PS4 را از PS Store خریداری و دانلود کرد؟
می‌توانید بازی‌های دلخواه خود را از فروشگاه پلی استیشن خریداری و دانلود کنید. در همین حال، برخی از بازی‌های اختصاصی PS5 نیز در زمان انتشار کنسول PS5 به بازار عرضه می‌شوند.

بازی‌های PS4 Smooth چگونه در PS5 اجر خواهند شد؟
طبق گفته سونی، بازی‌های پلی استیشن 4 با استفاده از حالت «تقویت» یا «boost»، بر روی کنسول پلی‌استیشن 5 هموار اجرا می‌شوند. با این حال، اکثر بازی‌های محبوب PS4 حتی اگر از حالت تقویت استفاده نکنید، قطعا در PS5 به درستی اجرا می‌شود.

آیا PS5 بازی‌های PS3 یا PS2 یا PS1 را بازی خواهد کرد؟
در حال حاضر، سونی فقط تایید کرده است که کنسول PS5 از بازی‌های PS4 پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین هیچ تاییدی در مورد بازی‌های PS3 یا PS2 یا PS1 وجود ندارد که آیا این بازی‌ها به درستی بر روی PS5 اجرا خواهند شد یا خیر.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها