وقتی بوی شیرینی داخل فر در خانه پخش می‌شود، تمام افراد داخل خانه را خوشحال می‌کند. اما گاهی سختی‌ها و دردسرهای تمیز کردن سینی فر مانع از این کار می‌شود.
وقتی بوی شیرینی داخل فر در خانه پخش می‌شود، تمام افراد داخل خانه را خوشحال می‌کند. اما گاهی سختی‌ها و دردسرهای تمیز کردن سینی فر مانع از این کار می‌شود.
کد خبر: ۱۲۸۳۰۵۱

روش اول برای تمیز کردن سینی فر: جوش شیرین و فویل آلومینیوم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رستوران ارکیده ،روی سینی فر خود را جوش شیرین و آب کافی بپاشید تا حالت خمیری ایجاد شود. یک ورق فویل آلومینیومی را مچاله کنید و از آن مانند اسفنج  استفاده کنید و اطراف سطح سینی بکشید. اگر فکر می‌کنید لازم است، آن را مچاله‌تر کرده و روی تمام سینی فر بکشید تا تمیز شود. در آخر آن را با آب گرم و صابون بشویید.

لازم به ذکر است استفاده از فویل آلومینیومی برای سینی استیل با روکش آلومینیومی مناسب است.

آیا این بهترین روش برای تمیز کردن سینی فر است؟

این روش در مورد ماهی‌تابه سوخته بسیار کارامد است، ولی نیاز به زمان و تلاش بسیار دارد. به جای لکه های ایجاد شده روی سینی فر، بهتر است این روش زمانی که مواد غذایی به سینی چسبیده است استفاده شود.

روش دوم برای تمیزکردن سینی فر: جوش شیرین و سرکه

با جوش شیرین و سرکه خمیر درست کنید و آن را روی سطح سینی پخش کنید. اجازه دهید ۳۰ دقیقه در سینی بماند، سپس با اسفنج آن را تمیز کنید. بعد آن را بشویید و  آب گرم روی آن بریزید.

آیا این بهترین روش برای تمیز کردن سینی فر است؟

جوش شیرین تمیزکننده خوبی برای کثیفی است اما زمان بر است و نیاز به سابیدن زیادی دارد.

روش سوم برای تمیز کردن سینی فر: کرم تارتار و سرکه

کرم تارتار را به طور مساوی روی سینی فر بپاشید و سپس سرکه را نیز اضافه کنید تا سینی خیس بخورد. بگذارید مخلوط به مدت حداقل هشت ساعت بماند، سپس با یک اسفنج پاک کننده و آب گرم آنرا پاک کنید.  در نهایت آن را با آب و صابون بشویید.

آیا این بهترین روش برای تمیز کردن سینی فر است؟

این روش شگفت آور است. وقتی می‌خواهید سطحی را پاک نمایید به جوش شیرین فکر می‌کنید نه کرم تارتار. اما ترکیب سرکه  و کرم تارتار معجزه می کند. این فرآیند نیاز به زمان زیادی برای خیس خوردن نیاز دارد، اما هر چه اجازه دهیم مخلوط مدت طولانی‌تری باقی بماند، زمان کمتری برای سابیدن نیاز خواهیم داشت و  با یک اسفنج و آب گرم کارمان راه خواهد افتاد.

روش چهارم برای تمیز کردن سینی فر:  سدیم کربنات و کرم تارتار

سدیم کربنات (سودای شست‌وشو) و کرم تارتار (پتاسیم بی تارتارات) را بر روی سینی فر بریزید. حال مقداری آب داغ بر روی آن بریزید. ترکیبات را با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری به دست آید. این ترکیب را به‌طور یکنواخت بر روی سینی فر پخش کنید. بگذارید ۱۵ دقیقه در این حالت باقی بماند؛ لکه‌ها و آلودگی‌ها را با اسکاچی تمیز کنید که باعث ساییدگی سینی نشود؛ ترکیبات روی سینی فر را تمیز کنید و سینی را با آب و شوینده بشویید.

روش پنجم تمیز کردن سینی فر:  جوش‌شیرین و هیدروژن پراکسید (آب‌اکسیژنه)

در این روش، مهم‌ترین چیز زمان است. ترکیبات موردنیاز در این روش تنها جوش‌شیرین و هیدروژن پراکسید هستند؛ اما باید به آنها زمان کافی بدهید تا باقی‌مانده غذاها و آلودگی‌ها را از بین ببرند.

جوش‌شیرین و هیدروژن پراکسید را با هم ترکیب کنید تا حالت خمیری به دست آید. این ترکیب را بر روی سینی پخش کنید و بگذارید ۸ ساعت بماند.  حال آن را با دستمال توالت و آب تمیز کنید؛ اگر نیاز بود، نقاط آلوده را با اسکاچ یا سیم ظرف‌شویی تمیز بکنید؛ سینی را با شویندهٔ معمولی و آب بشویید تا از هرگونه باقی‌مانده آلودگی‌ها خلاص شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها