دیوالور دیجیتال با انتشار بیانیه‌ای، خبر خرید امتیاز شرکت Croteam، سازنده بازی‌های شناخته شده‌ای همچون Serious Sam و The Talos Principle را به‌صورت رسمی اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۸۲۱۲۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومجی، شرکت دیوالور دیجیتال بعد از انتشار دو بازی اخیر Serious Sam، چند ریمیک HD و The Talos Principle بالاخره تصمیم گرفت تا روابط خود با توسعه‌دهندگان استودیوی Croteam را ساده‌تر کرده و خبر اضافه شدن این استودیو به زیرمجموعه‌های خود را اعلام کند. در بیانیه انتشاری شرکت Devolver نوشته شده:

«حدود یک دهه پیش، شرکت Devolver Digital کار خود را آغاز کرده و به‌عنوان نخستین پروژه خود به‌دنبال اولین شریک رسمی خود برای ورود به دنیای توزیع محصولات دیجیتال رفت. در سمت مقابل، استودیوی Croteam نیز به‌دنبال یک شریک قابل اطمینان بود تا به کمک آن مجدداً یکی از محبوب‌ترین مجموعه آثار خود را به کانون توجهات برگرداند. حالا یک بار دیگر بازی بزرگ بعدی سری Serious Sam این شرکای قدیمی را کنار هم آورده تا به این دوستی و همکاری قدیمی دوباره شکل دهد.»

«از آنجایی که همکاری همه جانبه کروتیم و دیوالور دیجیتال بازی‌های پرشماری را در بر می‌گیرد، نهایتاً تصمیم بر این گرفته شده تا این ارتباط قدیمی بیش‌ازپیش نزدیک و مستحکم‌تر شود. پروژه‌های مشترک این دو شرکت از مجموعه بازی‌های Serious Sam گرفته تا مجموعه تحسین شده The Talos Principle در پی سی، کنسول‌ها، پلتفرم‌های واقعیت مجازی و موبایل را در بر می‌گیرد.»

منظور از «شریک قدیمی» در این بیانیه، شرکت Gathering of Developers است که در سال ۲۰۰۱ بازی Serious Sam: The First Encounter را منتشر کرده و به‌نوعی آغازگر این مجموعه بزرگ بود. این شرکت در سال ۱۹۹۸ توسط مایک ویلسون تأسیس شده که بعدها در سال ۲۰۰۹ شرکت Devolver Digital را بنیان گذاری کرد. استودیوی Croteam نیز در توییت جدیدی که برای اعلام این خبر منتشر شده، به این رابطه قدیمی اشاره کرده است.

Devolver در ادامه توضیحات خود تأکید کرده که خریداری امتیاز استودیوی کروتیم تأثیر بسیار کمی روی روابط کاری طرفین خواهد داشت. درواقع توسعه‌دهندگان این استودیو همچنان از آزادی عمل کامل در پیاده‌سازی ایده‌های خود برخوردار بوده و تنها پیشنهاداتی در زمینه‌های مختلف به آن‌ها ارائه خواهد شد.

دیوالور دیجیتال را می‌توان یک شرکت نشر بازی‌های مستقل دانست که فعالیت خود را از سال ۲۰۰۹ آغاز کرده و ناشر بازی‌هایی همچون Hotline Miami و Serious Sam محسوب می‌شود. بازی‌های آینده استودیوی Croteam شامل The Talos Principle 2 است که هنوز در مراحل توسعه قرار دارد. ضمن اینکه قسمت‌های جدید مجموعه Serious Sam نیز برنامه‌های بعدی این شرکت را تشکیل می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها