خس خس در اثر تنگ شدن راه‌های هوایی است و معمولا نشان دهنده وجود برخی مشکلات تنفسی می‌باشد

علت خس خس سینه چیست؟

خس خس سینه صدای بلند با حالت سوت است و در هنگام نفس کشیدن به وجود می‌آید. خس خس معمولا در تنفس بازدم  ایجاد می شود اما گاهی اوقات می تواند به تنفس دم نیز مرتبط باشد.
خس خس سینه صدای بلند با حالت سوت است و در هنگام نفس کشیدن به وجود می‌آید. خس خس معمولا در تنفس بازدم ایجاد می شود اما گاهی اوقات می تواند به تنفس دم نیز مرتبط باشد.
کد خبر: ۱۲۸۱۷۹۵

علت خس خس سینه چیست؟

 
خس خس سینه چیست؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از درمانکده خس خس سینه صدای بلند با حالت سوت است و در هنگام نفس کشیدن به وجود می‌آید. خس خس معمولا در تنفس بازدم  ایجاد می شود اما گاهی اوقات می تواند به تنفس دم نیز مرتبط باشد.

علت خس خس سینه

خس خس در اثر تنگ شدن راه‌های هوایی است و معمولا نشان دهنده وجود برخی مشکلات تنفسی می‌باشد. شایعترین علت رایج خس خس، آسم است؛ اما بسیاری از عوامل دیگر احتمالی برای خس خس سینه وجود دارد. تنگ شدن مجراهای تنفسی می تواند ناشی از التهاب آسم، عفونت، واکنش های آلرژیک و یا انسداد فیزیکی مانند ایجاد تومور یا ورود یک جسم خارجی که بلع شده است باشد. شایع ترین علت خس خس سیه آسم است. علل دیگر احتمالی خس خس سینه عبارتند از:

آلرژی هاآنافیلاکسی (واکنش شدید آلرژیک به نیش حشرات و یا داروها)آسمبرونشکتازی، یعنی بیماری مزمن ریوی که در آن گسترش غیر طبیعی لوله های برونش، مانع پاکسازی مخاط می شودبرونشیولیت (به خصوص در کودکان خردسال)برونشیتآسم در دوران کودکیبیماری مزمن انسداد ریویآمفیزماپی گلوتیت ها (التهاب دریچه نای)بلع جسم خارجی: کمک های اولیهبیماری رفلاکس معدهنارسایی قلبیسرطان ریهداروها (به ویژه آسپرین)پنومونیویروس تنفسی سن سی شیال (به ویژه در کودکان)عفونت دستگاه تنفسی (به خصوص در کودکان کم تر از 2 سال)آپنه انسدادی خواب (حالتی که در آن تنفس در طول خواب متوقف و مجددا شروع می شود)سیگار کشیدناختلال عملکرد تارهای صوتی (بیماری که بر حرکت تارهای صوتی تاثیر می گذارد)
چه زمانی به پزشک باید مراجعه کرد؟
اگر خس خس برای اولین بار و به صورت خفیف رخ داده و یا اگر خس خس سینه به صورت مکرر و بدون دلیل اتفاق می افتد و یا اگر همراه با موارد ذیل است با دکتر خود مشورت نمایید:
مشکلات تنفسیتنفس سریعرنگ پوست مایل به آبی
اگر خس خس سینه شدید شد و یا باعث مشکلات زیر شد فورا به اورژانس مراجعه کنید:
به طور ناگهانی و پس از گزیدگی توسط زنبور، مصرف دارو و یا خوردن یک غذای آلرژی زا شروع شود.مشکل شدید در تنفس و آبی شدن رنگ پوستپس از خفگی توسط یک جسم کوچک خارجی و یا مواد غذایی رخ دهد
در برخی مواقع، خس خس می تواند با داروهای خاصی و یا استفاده از یک استنشاق کننده رفع شود. در موارد دیگر، شما ممکن است به درمان هایی مانند گذاشتن یک لوله تنفسی در پایین گلو نیاز داشته باشید. اگر سوالی دارید، آنلاین و رایگان مشاوره پزشکی دریافت کنید.
 

 
اقدامات خود مراقبتی برای خس خس سینه
برای رهایی ازخس خس سینه، این موارد را امتحان کنید:
هوا را مرطوب کنید. از یک مرطوب کننده استفاده کنید، دوش بخار بگیرید و یا در حمام با درب بسته در حالی که دوش آب گرم باز و در حال بخار است بنشینید. هوای مرطوب، می تواند در بعضی از موارد به رفع خس خس خفیف سینه کمک کند.مایعات بنوشید. مایعات گرم می تواند مجراهای تنفسی را نرم و موکوس چسبیده شده به گلو را شل کند.دوری از دود سیگار. سیگار کشیدن و یا در معرض دود سیگار قرار گرفتن می تواند سرفه را بدتر کندتمام داروهای تجویزی خود را مطابق دستورالعمل پزشک مصرف کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها