تاثیر فضای مجازی بر روی زندگی زناشویی

شبکه های اجتماعی با زندگی زناشویی چه میکند؟

توجه بیش از حد به شبکه‌های اجتماعی شما را از همسرتان دور خواهد کرد و در نتیجه نمی‌توانید نیازهای جنسی همسرتان را درک کرده و برای ارضای آن تلاش کنید. همچنین حضور شما در فضای مجازی و تماشای مدل‌های مختلف باعث می‌شود که دیگر جذابیت‌های همسرتان به چشم نیاید و به مرور دچار سردی رابطه شوید.
کد خبر: ۱۲۸۰۵۶۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ساعد نیوز ، فضاهای مجازی، به واسطه تنوع و جذابیت که دارند، به خاطر عدم فرهنگ سازی مناسب، آموزشی و استفاده صحیح می توانند به كاركرد روابط زناشویی در خانواده آسیب جدی و مخربی وارد کند.

در زندگی زناشویی، اسیر شدن در تکنولوژی ها بخصوص موبایل و کامپیوتر، به مرور زمان بلایی بر سر رابطه می آورد که ممکن است دیگر آن زندگی به حالت اول باز نگردد. برخی از پیامدهای استفاده نادرست از تکنولوژی بر زندگی زناشویی شامل موارد زیر هستند.

شبکه های اجتماعی با زندگی زناشویی چه میکند؟

بالا رفتن توقعات از همسر

غرق شدن در فضاهای مجازی و تماشای لحظه به لحظه سوپر مدل ها و سلبریتی ها و حضور پررنگ و نزدیک آن ها با مخاطبانشان، باعث می شود که زن و شوهر به مرور و ناخودآگاه جذب این اندام ها و لباس های زیبا شوند و همسرشان را فراموش کنند. توقعات از همسرشان، به اندازه یک مدل می شود و شاید دیگر زیباترین لباس ها را نیز بر تن همسرشان نبینند. همچنین روابط زناشویی به خطر افتاده و زوجین را نیازمند دریافت مشاوره روابط زناشویی می کند.

تاثیر بر سلامت روان

درگیری مدام با اخبار تلخ، دعواها و حاشیه ها، کنش ها و واکنش ها، شایعات ریز و درست، اخبار اقتصادی و فرهنگی و تماشای کسانی که یک شبه و بدون هیچ هنری ره صد ساله را پیموده اند، می تواند باعث سرشار شدن احساسات بد در فرد شده و آن ها را به سمت افسردگی یا حتی اضطراب ببرد. در کنار این مسئله روابط زناشویی را سرد کرده و باعث بروز مشکلات عاطفی فراوان بشود. توجه داشته باشید که سپری کردن زمان بیش از اندازه در شبکه های اجتماعی به مرور تبدیل به نوعی اعتیاد در شما می شود که ترک آن مانند ترک مواد مخدر نیاز به درمان و مداخله دارد. پس بهتر است با مدیریت کردن بیشتر این موضوع، از عواقب و مشکلات روحی و روانی آن بکاهید.

تاثیر بر سلامت جسمانی

سالهاست که درباره مضرات تکنولوژی و تاثیرات منفی آن روی بدن انسان صحبت می شود. البته که اکثر آن ها حقیقت دارد. شایع ترین مشکل، چاقی است. جذابیت های فناوری، فرصت شما را می گیرند و همین مسئله شما را به سمت غذاهای آماده و عدم تحرک خواهد کشاند. نشستن مداوم در یک حالت خاص، به مرور زمان ستون فقرات و مفاصل شما را آسیب دیده خواهد کرد.

طلاق عاطفی

شاید تلخ ترین ضرر استفاده نادرست از تکنولوژی طلاق عاطفی باشد. خیلی ها ممکن است متوجه نشوند که چه بر سر آن ها می آید اما به مرور زمان می بینند حسی به همسر خود ندارند و با دوستان مجازی و فیلم ها و بازی های خود سرگرم اند. چندین ساعت سر کار، بعد خستگی و موبایل، بعد هم خواب و... نتیجه مشخص است. در جلسات مشاوره جنسی بسیاری از این عوامل و دیگر عوامل منفی بر رابطه زوجین بررسی و رفع می شود.

مشکل در برقراری رابطه جنسی

توجه بیش از حد به شبکه های اجتماعی شما را از همسرتان دور خواهد کرد و در نتیجه نمی توانید نیازهای جنسی همسرتان را درک کرده و برای ارضای آن تلاش کنید. همچنین حضور شما در فضای مجازی و تماشای مدل های مختلف باعث می شود که دیگر جذابیت های همسرتان به چشم نیاید و به مرور دچار سردی رابطه شوید. از همین رو نیاز است تا با بهره بردن از مشاوره جنسی به بسیاری از این مشکلات خود پایان دهید.

کاهش تاثیر شبکه های اجتماعی بر روابط زناشویی

فناوری یا تکنولوژی، از واجبات دنیای امروزی است که اگر کسی نحوه استفاده از آن ها را بلد نباشد، فرقی با یک فرد بی سواد ندارد. شاید بگویید این تکنولوژی است که صفا و صمیمیت گذشته ها را از بین برده و انسان ها را از هم دور کرده. بله، تاحدودی درست می باشد اما تکنولوژی شما را از هم دور نکرده، بلکه استفاده اشتباه شما از آن و اعتیاد به شبکه های اجتماعی باعث بروز این مشکلات می شود.

شما هنوز می توانید در خانه مادر بزرگ دور هم بنشینید و خاطره بگویید، هنوز هم می توانید به پارک بروید، بدوید و لذت های گذشته را تجربه کنید، اما خود شما هستید که با استفاده بیش از اندازه و همیشگی از تکنولوژی، زندگی خود را بی رنگ کرده اید. نیاز نیست تمام لذت ها و شادی های خصوصی زندگی خود را با همه شریک شوید یا برای سال های آینده ثبت کنید. می توانید بنشینید، لذت ببرید و در خاطرات خود نگه دارید. اگر احساس می کنید خانواده تان آن گرمای گذشته را ندارد، حتما از مشاوره خانواده برای بازسازی تعاملات میان اعضای خانواده خود استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها