اطلاعیه مرکز ماهر اعلام کرد:

حمله سایبری به دو سازمان دولتی

مرکز ماهر با اطلاعیه‌ای اعلام کرد: علی‌رغم شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها، شواهدی از حمله گسترده به دستگاه‌های متعدد دولتی تا این لحظه مشاهده نشده و حمله صرفا به دو سازمان دولتی بوده است.
کد خبر: ۱۲۸۰۲۱۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، روز گذشته اخباری در خصوص حمله سایبری به یک سازمان دولتی مهم در فضای مجازی مطرح شدو امروز (چهارشنبه) نیز مرکز ماهر در اطلاعیه‌ای از حمله مهم سایبری به دو سازمان دولتی خبر داد و اعلام کرد این حملات در حال پیگیری و رفع است.
 
مرکز ماهر (مدیریت مرکز امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) پیرو برخی اخبار و شایعات منتشر شده درباره حملات سایبری در فضای مجازی اعلام کرد: رخداد حمله مهم سایبری صرفا مربوط به دو سازمان دولتی بوده که مراجع مسئول در حال رسیدگی به موضوع هستند.
 
در اطلاعیه آمده است: بر اساس برخی تحلیل‌ها و برآوردهای فنی، هشدارهای پیشگیرانه برای مسئولین و کارشناسان دولتی در سطح ملی صادر شد که به هیچ وجه به معنای وجود حمله نبوده است.
 
بر این اساس، برخی دستگاه‌های دولتی بر اساس برداشت یا تحلیل خود پس از دریافت هشدارها اقدام به قطع موقت برخی خدمات و انجام تست‌های فنی کردند، اگر چه از نظر مرکز ماهر این اقدام ضرورتی نداشت.
علی‌رغم شایعات مطرح شده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها، شواهدی از حمله گسترده به دستگاه‌های متعدد دولتی تا این لحظه مشاهده نشده و حمله صرفا به دو سازمان دولتی بوده است.
 
لازم به ذکر است که بخش مهمی از این فعالیت و فعالیت‌های مشابه با همکاری تنگاتنگ مراکز آپا (آگاهی‌رسانی، پشتیبانی، امداد برای آسیب‌پذیری‌ها و حوادث امنیتی سایبری) انجام می‌شود که قابل تقدیر و برای مرکز ماهر بسیار کلیدی است.  
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها