فروش جهانی تلویزیون‌ها در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ رشد چشمگیری داشته و سامسونگ با افزایش بیش از ۵۰ درصدی میزان فروش خود در صدر لیست قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۲۷۹۷۵۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو،شرکت تحقیقات بازار «TrendsForce» در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ در بازار جهانی ۶۲.۵ میلیون تلویزیون به فروش رسیده. این میزان فروش نسبت به سه ماهه قبلی رشدی ۳۸ درصدی داشته و در مقایسه با سال گذشته میلادی نیز ۱۲ درصد افزایش داشته است.

در برخی کشورها مانند آمریکای شمالی، میزان فروش تلویزیون‌ها در بازه زمانی ژانویه تا آگوست رشدی ۲۰ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه سال ۲۰۱۹ داشته و کمپانی‌هایی مانند سامسونگ، ال جی و TCL بیشترین سود را از بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا برده‌اند.

در این میان TCL بیشترین رشد را تجربه کرده و فروش آن در مقایسه با سال گذشته میلادی افزایش ۵۲.۷ درصدی داشته و توانسته در سه ماهه سوم ۲۰۲۰، ۷.۳۳ میلیون تلویزیون به فروش برساند. طبق گزارش اخیر، افزایش زمان قرنطینه، استراتژی جدید TCL مبنی بر استفاده از پنل‌های تولید خود و همچنین قیمت‌گذاری تهاجمی باعث چنین رشد فروشی شده‌اند.

با وجود چنین رشد فروشی، سامسونگ همچنان در بازار تلویزیون حکمرانی می‌کند. این کمپانی کره‌ای در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ موفق به ۱۴.۲ میلیون تلویزیون شده که نسبت به سال گذشته رشدی ۳۶.۴ درصدی داشته است. در مقام دوم کمپانی ال‌ جی با فروش ۷.۹ میلیون تلویزیون به چشم می‌خورد که کمترین رشد را در میان برندهای دیگر تجربه کرده است.

سامسونگ

در مقام‌های سوم تا پنجم به ترتیب برندهای TCL، هایسنس و شیائومی قرار گرفته‌اند که دو شرکت آخر موفق به فروش ۵.۵ و ۳.۳۸ میلیون تلویزیون در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ شده‌اند.

میزان فروش جهانی تلویزیون در سال ۲۰۲۰ به ۲۱۶.۰۹ میلیون واحد خواهد رسید که از کاهش ۰.۸ درصدی نسبت به سال گذشته خبر می‌دهد. طبق گزارش اخیر، قیمت پنل‌های ۳۲ اینچی اچ‌دی ۵۰ درصد و قیمت پنل‌های ۵۵ اینچی UHD تا ۴۱ درصد در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ افزایش پیدا کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها