بهترین روش مصرف سیر این است که سیر خام را به اندازه قرص خرد کرده و با نوشیدنی مورد نظر خود مصرف کنید.
کد خبر: ۱۲۷۸۶۹۷

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، شاید خوردن سیر خام چندان خوش‌آیند نباشد، اما برای مهار و نابودی میکروب‌ها موثر است. شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که بهترین روش مصرف سیر چیست؟ در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد.

در ابتدا توصیه می‌کنیم که از جویدن، قورت دادن و بلع یک حبه کامل سیر اجتناب کنید. بلع یک حبه سیر می‌تواند باعث گیر کردن آن در گلوی شما شود. برای مصرف سیر خام می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید.

نگینی کردن سیر

می‌توانید سیر را به اندازه قرص خرد کرده و آن را با نوشیدنی مورد نظر خود قورت دهید.

نکته: برای کاهش طعم سیر می‌توانید از اسموتی، میلک شیک یا دوغ کفیر استفاده کنید.

مصرف سیر نگینی شده بهترین روش مصرف سیر

له کردن سیر

این روش در واقع از روش‌های خوردن سیر محسوب نمی‌شود، اما برای بهبود عفونت‌های گلو، گوش و دهان بسیار موثر است.

بدین منظور یک حبه کامل سیر را میان دندان‌های آسیابی خود قرار دهید و به آرامی سیر را فشار دهید تا کمی شکافته و ترک بخورد. آن را به هیچ وجه نجوید. این له کردن باعث فعال شدن آلیسین موجود در سیر می‌شود. حدود یک دقیقه سیر را در دهان نگه داشته و سپس آن را درآورید.

سیر به همراه نان تست

سیر را کاملا له کرده و آن را به همراه ۲ قاشق چای‌خوری کره آب شده روی نان تست بمالید.

چرا باید سیر خام بخوریم؟

خب، پاسخ کوتاه به این سوال این است که سیر یک ماده ضد عفونی بسیار قوی است. از سیر می‌توان برای موارد درمانی زیر استفاده کرد:

سیاه سرفه

آماس پستان

سرماخوردگی و آنفلوآنزا

سرفه

گلو درد

فشار خون بالا

کاهش سطح کلسترول بد

از بین برنده کرم‌ها و انگل‌ها

تنظیم قند خون

عفونت گوش

افزایش جریان صفراوی

تحریک ایمنی

ضد میکروبی (حاوی آلیسین)

روش‌های اشتباه مصرف سیر خام

جویدن سیر خام دندان‌های فولادی می‌خواهد! حال اگر بتوانید این کار را انجام دهید، بزرگترین مشکلی که برای شما پیش خواهد آمد، مواجهه با طعم نامطلوب گوگردی سیر است که در تمام سطوح دهان حس خواهد شد. فراموش نکنید که سیر هم‌خانواده پیاز است!

قورت دادن سیر درسته

شاید این کار عجیب به نظر برسد، اما واقعیت دارد. بسیاری از افراد برای فرار کردن از طعم نامطلوب حاصل از جویدن سیر، آن را درسته قورت می‌دهند. توصیه می‌کنیم این کار را نکنید. شواهد نشان داده است که بعضی افراد با قورت دادن سیر درسته دچار خفگی و انسداد مری شده اند. از طرف دیگر، قورت دادن درسته سیر مزیت چندانی برای سلامت بدن ندارد، چرا که هضم آن برای دستگاه گوارش دشوار است.

بهترین روش مصرف سیر پخته

پختن سیر کار اشتباهی نیست، اما باعث از بین رفتن آلیسین موجود در آن می‌شود. حرارت باعث از بین رفتن آلیسین می‌شود. برای جلوگیری از از بین رفتن کامل آلیسین در سیر پخته این روش را دنبال کنید:

ابتدا سیر خام را کاملا له کنید

حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا ترکیبات سیر رها شود

در انتها سیر خام له شده را بر روی حرارت کم بپزید

نکته مهم؛ استفاده از سیر به عنوان یک چاشنی غذایی

برای بهره بردن از مزیت‌های سیر پخته برای سلامت بدن، سیر خام له شده را در انتهای زمان پخت به غذا اضافه کنید. (وارد کردن سیر به ترکیب غذا در ابتدای مراحل پخت مواد غذایی اشتباه است.)

سخن آخر

طبع سیر، گرم و خشک است. از خواص سیر خام می‌توان به درمان کورک‌های بدن، کاهش کلسترول، پیشگیری از زوال عقل و درمان خروپف اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها