کد خبر: ۱۲۷۷۳۵۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از koorook،

با این مقاله ، ریشه مگس را خشک کنید !!!

مگس‌ها اغلب در بسیاری از خانه ، به‌ویژه در ماه‌های گرم سال ، مهمان‌ ما هستند . روش‌های زیادی برای از بین بردن و دفع مگس وجود دارد که به همگی آن‌ها اشاره خواهیم کرد ، با سایت کوروک همراه باشید !!!

به دام انداختن مگس

مگس کش

برای به دام انداختن مگس‌های بزرگ ، از دام نوری استفاده کنید . دام نوری با اشعه UV برای گرفتن حشرات خانگی و دیگر حشرات بزرگ مانند : مگس و آفات بزرگ مناسب است . مگس‌ها جذب نور می‌شوند ، سپس روی چسب گیر می‌کنند یا به‌وسیله شوک الکتریکی کشته می‌شوند .

این تله را بافاصله‌ای حدود ۱٫۲ تا ۱٫۸ متر بالاتر از کف زمین قرار دهید .

تله را طوری قرار دهید که نور آن به بیرون از خانه نرود ، زیرا می‌تواند باعث جذب دیگر حشرات شده و آن‌ها را وارد خانه شما کند .

مطمئن شوید که تله نوری موردنظر شما از نوع داخلی ( استفاده خانگی ) باشد ، نوع خارجی این نوع تله‌ها ممکن است برای استفاده در داخل خانه بهداشتی نباشد و فضای غیربهداشتی در خانه شما ایجاد کند .

تله مگس

از نوار شناور برای گرفتن مگس استفاده کنید . یک ابزار ساده و مؤثر برای گرفتن تعداد زیادی مگس ، استفاده از نوار شناور یا نوار کاغذی است . یک عدد یا تعداد بیشتری از این نوارها را خریداری کنید و در محل‌هایی که مگس‌ها جمع می‌شوند و زیاد هستند ، نصب کنید .

از آویزان کردن این نوارها در مکان‌هایی که زیاد تردد میکنید یا غذا می‌خورید ، اجتناب کنید ، زیرا ممکن است مگس یا حشرات از این نوارها کنده‌شده و بی‌افتند .

مگس کش خانگی

برای گیر انداختن مگس سرکه ، از خود سرکه کمک بگیرید . مگس سرکه ( نوع متداول مگس ) بشدت جذب مواد غذایی تخمیر شده می‌شود . شما می‌توانید به‌وسیله سرکه ، تله خانگی مگس درست کنید و مگس‌ها را مجذوب کرده ، سپس بکشید .

روش اول : مقداری سرکه سیب را در یک بطری را شیشه ریخته و روی آن را با نایلون بپوشانید ، سپس به‌وسیله کش پول نایلون را روی ظرف محکم کنید . سوراخی کوچک روی نایلون ایجاد کنید تا بوی سرکه پخش‌شده و مگس بتوانید از آن سوراخ به داخل برود . مگس دیگر نمی‌تواند از آن سوراخ خارج شود و در سرکه غرق خواهد شد .

روش دوم : سرکه را در یک‌کاسه بریزید و چند قطره مایع ظرف‌شویی را با آن مخلوط‌کنید . مایع ظرف‌شویی باعث از هم گسیختن کشش سطحی سرکه می‌شود . درصورتی‌که مگس اقدام به نشستن روی این مخلوط کند ، غرق خواهد شد .

همچنین می‌توانید از تله‌های پیش‌ساخته نیز که در بازار موجود است ، استفاده کنید .

مگس کش برقی

از مگس‌کش برقی استفاده کنید . مگس‌کش‌های برقی جایگزین بهداشتی مگس‌کش‌های قدیمی هستند . این مگس‌کش‌ها بلافاصله بعد از تماس با حشره‌ ، آن را می‌کشد .

مگس‌کش‌های برقی ایمن هستند ، اما می‌توانند شک‌های ناراحت‌کننده‌ای ایجاد کنند که به همین دلیل باید از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دورنگه داشته شوند .

استفاده از حشره‌کش‌ها

ریشه کن کردن مگس

درب ورودی خانه را با اسپری پریترین ( Pyrethrin ) ایمن کنید . پریترین یا دافع حشرات است که به‌صورت طبیعی از گل داودی به دست می‌آید . همچنین نوع مصنوعی این ماده از مواد شیمیایی مشابه نوع طبیعی آن تهیه می‌شود که پریتروید نامیده می‌شود .

اسپری کردن این ماده روی درب ، می‌تواند به دفع کردن مگس و جلوگیری از ورود آن‌ها به داخل خانه کمک کند .

حشره کش خانگی

مگس را مستقیماً با اسپری پریترین بکشید . به‌غیراز در خانه ، شما می‌توانید اسپری پریترین را مستقیماً روی مگس اسپری کنید و آن را بکشید . به‌هرحال ، از این محصولات روی مواد غذایی یا مناطقی که غذا درست می‌کنید ، استفاده نکنید .

اگرچه پریترین نسبتاً امن است ، اما اگر مقدار زیادی از آن قورت داده شود یا تنفس شود ، می‌تواند مضر باشد .

تله برای مگس

 

 

از تله مگس‌کش آماده استفاده کنید . این محصولات به‌طور وسیعی در بازار موجود هستند که مگس‌ها با خوردن آن‌ها مسموم شده و می‌میرند . این تله‌ها به‌صورت مایع ، قرص و غیره تولیدشده و در دسترس هستند که باید در مکان‌هایی که مگس‌ها بیشتر جمع می‌شوند گذاشته شوند .

یک نوع از این تله‌ها وجود دارد که با چسباندن آن روی شیشه می‌تواند مگس‌ها را از بین ببرد . به طوریکه مگس‌ها روی شیشه می‌نشینند و سم را خورده سپس می‌میرند .

نکته : بعضی از تله‌های مگس‌کش برای حیوانات خانگی و کودکان خطرناک هستند ، بنابراین طبق دستورالعمل نوشته شده روی آن‌ها عمل کنید .

کشنده‌ها و دافع طبیعی مگس

از بین بردن مگس

از عصاره‌های گیاهی برای کشتن و دفع کردن مگس استفاده کنید . بسیاری از محصولات گیاهی وجود دارند که به‌صورت طبیعی حشره‌کش بوده و می‌توانند حشرات را دفع کنند . عصاره‌های گیاهی این گیاهان می‌توانند مؤثر باشند . همچنین راهی ایمن برای کشتن یا دور کردن مگس از خانه ، استفاده از همین گیاهان است .

عصاره‌های گیاهی مؤثر :

  • آویشن
  • میخک
  • گل شمعدانی
  • ریحان
  • اسطوخودوس
  • نعنا
  • علف لیمو

مقداری عصاره گیاهی را داخل بطری اسپری پر از آب بریزید و در مناطقی که مگس‌ها جمع می‌شوند بزنید .

همچنین می‌توانید چند قطره از این عصاره‌های گیاهی را داخل دستگاه پخش‌کننده روغن بریزید و در اتاقی که مگس‌ها هستند قرار دهید .

دور کردن مگس از خانه

گیاهان دافع مگس را در خانه پرورش دهید . ریحان ، نعنا ، رزماری ، اسطوخودوس و برگ‌بو می‌توانند باعث دور کردن مگس‌ها شوند .

پرورش این گیاهان روی طاقچه بیرونی پنجره آشپزخانه یک‌راه عالی برای دورنگه داشتن مگس‌ها است ، همچنین می‌توانید از این سبزی‌های تازه در آشپزی روزمره خود نیز استفاده کنید .

پودر دافع مگس

خاک دیاتومه به‌سادگی مگس را می‌کشد . خاک دیاتومه یک کشنده حشرات غیر سمی است که باعث خشک‌کردن و آسیب به پوشش محافظ حشرات می‌شود .

مقدار کمی از این خاک را روی مناطقی مانند : سطل آشغالی ، گیاهان خانگی و غیره که مگس‌ها در آنجا جمع می‌شوند بپاشید .

دورنگه داشتن مگس‌ها از خانه

دور کردن مگس از خانه

مواد غذایی ریخته شده را سریعاً پاک‌کنید . مگس‌ها جذب مواد نمدار ارگانیک می‌شوند ، که هم منبع غذایی بوده و هم می‌تواند مکانی برای تخم‌گذاری باشد . حتماً دسترسی مگس‌ها به غذا ، سطل زباله یا کمپوست را قطع کنید .

غذاهای خود را در داخل یخچال یا ظروف سربسته نگه‌دارید .

ظروف غذا را سریعاً بعد از استفاده بشورید .

هرگونه مواد غذایی ریخته شده در خانه را بلافاصله بعد از مشاهده ، تمیز کنید .

مواد غذایی دورریختنی را سریعاً در آشغالی دردار بریزید .

علت ورود مگس به خانه

از سطل زباله دردار استفاده کنید و محیط اطراف آن را بهداشتی نگه‌دارید . سطل زباله شما باید حتماً دربسته باشد و باید مرتباً آشغال‌ها را بیرون بی اندازید .

سطل زباله خود را بررسی کنید تا دارای شفیره ( شبیه به پیله است ) و کرم نباشد . بعضی‌اوقات سطل زباله خود را بشورید .

علت جمع شدن مگس

پوشک و پسماند حیوان خانگی را سریعاً دور بریزید . درصورتی‌که گربه دارید ، خاک بستر گربه را مرتباً دور بریزید . پوشک حیوانات نیز یکی از چیزهایی است که مگس‌ها را به خود جذب می‌کند ، بنابراین سریعاً از شر این‌گونه مواد خلاص شوید .

جلوگیری از ورود مگس

اطراف و زیر وسایل آشپزخانه را تمیز کنید . اطراف و زیر وسایلی مانند : یخچال و ماشین ظرف‌شویی را به‌وسیله آب و صابون تمیز کنید . بعد از تمیز کردن این مناطق ، دستمال یا اسفنجی که آن مکان را تمیز کرده‌اید را کاملاً شسته و خشک‌کنید .

حواستان باشد که مگس‌ها می‌توانند در پارچه خیس پرورش یابند .

محل ورود مگس ها

خروجی‌های آب را تمیز کنید . باقی ماندن مواد طبیعی در خروجی‌های آب می‌تواند باعث جذب کردن انواعی از مگس‌ها شود . با استفاده از لوله‌بازکن و تمیزکننده‌های مخصوص اقدام به باز کردن راه‌آب گرفته‌شده یا نیمه‌باز ( آرام رفتن آب ) کنید .

اگر فقط ساییدن کافی نیست ، از تمیزکننده‌های آنتی باکتریال استفاده کنید . سفیدکننده‌های پایه کلر می‌توانند در از بین بردن مگس در خروجی‌های آب‌ خانه مؤثر باشند .

جلوگیری از ورود مگس به خانه

روی در و پنجره توری بزنید . یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای ورود مگس‌ها به خانه ، ورود از در و پنجره است . اگر در و پنجره‌ها را برای ورود نسیم به خانه باز می‌گذارید ، حتماً از توری استفاده کنید تا از ورود حشرات مزاحم مانند پشه و مگس جلوگیری کنید .

توری را جهت داشتن سوراخ بررسی کنید و در صورت سوراخ بودن یا آن را تعویض کنید یا سوراخ را بپوشانید .

خانه ضد مگس

روی هواکش‌های خانه نیز توری بزنید . مگس‌ها می‌توانند از هواکش‌های پشت‌بام و دیگر هواکش‌ها به داخل خانه وارد شوند ، مگس‌ها از هر سوراخی که بیرون را به داخل وصل کند می‌توانند وارد خانه شوند .

شما با استفاده از توری روی هواکش‌ها ، می‌توانید هم جلوی ورود و خروج هوا را نگیرید و هم اینکه از ورود مگس‌ها به داخل جلوگیری کنید .

علت وجود مگس در خانه

شکاف ، درز و فضای خالی دور لوله‌ها را پرکنید . اگر در مورد ورود مگس‌ها به داخل خانه مصمم هستید ، هرگونه شکاف باز ( راه داشتن بیرون به داخل خانه ) را به‌وسیله گچ ، چسب آکواریوم ، سیمان و غیره پرکنید .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها