تمامی قیچی ها بعد از مدتی تیزی خود را از دست میدهند اما با روش های ساده میتوان این تیزی را به قیچی باز گرداند که هیچ هزینه ای نیز ندارند و به سادگی با وسایل داخل خانه قابل اجرا هستند . فقط حواستان باشد از هر روشی که استفاده میکنید زیاد سفت و سخت به تیغه فشار نیاورید و مثل قیچی کردن معمولی اینکار را انجام دهید .
کد خبر: ۱۲۷۷۳۵۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازkoorook،

 

تیز کردن قیچی با سنباده

طرز تیز کردن قیچی

اول از همه باید سنباده با شماره ( درجه ) ۱۵۰ تا ۲۰۰ و حتی بالاتر را تهیه کنید . سنباده را تا کنید تا هر دو طرف آن دارای خاصیت تیز کنندگی بشود .

سپس با قیچی سنباده را ببرید با برش های بلند حدودا ۱۰ تا ۲۰ بار اینکار را انجام دهید . همیشه با تمام قیچی برش بزنید یعنی قیچی را کاملا باز کرده و فویل را از ته قیچی تا نوک آن برش بزنید .  با هر بار برش زدن میتوانید تیز شدن قیچی را احساس کنید . این روش برای قیچی های خیلی کند مناسب نمی باشد .

تیز کردن قیچی با فویل

قیچی تیز کن

اول باید یک فویل با طول ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر تهیه و آن را پشت سر هم تا بزنید تا شبیه به عکس بالا شود . بیشتر بودن لایه ها آلومینیوم باعث تیزتر شدن قیچی میشود .

سپس با قیچی فویل آلومینیومی را برش بزنید تا آلومینیومی دیگر نماند . همیشه با تمام قیچی برش بزنید یعنی قیچی را کاملا باز کرده و فویل را از ته قیچی تا نوک آن برش بزنید .

تیز کردن قیچی با شیشه

قیچی کند

اول باید یک شیشه مناسب برای قیچی خود پیدا کنید ، به طوری که وقتی قیچی را کاملا باز میکنید تیغه های قیچه روی بدنه شیشه جا بگیرند .

شیشه را مانند بریدن دیگر وسایل ببرید و قیچی را به عقب و جلو ببرید . با فشار کم اینکار را انجام دهید . تا تیز شدن تیغه قیچی اینکار را ادامه دهید .

تیز کردن قیچی با پیچ گوشتی

روش های تیز کردن قیچی

با فشار ملایم پیچ گوشتی را ببرید . یادتان باشد حتما از انتهای قیچی شروع به تیز کردن بکنید . اینکار را تا تیز شدن قیچی ادامه دهید .

تیز کردن قیچی با سنگ تیز کن

سنگ تیز کن قیچی

کارهای اولیه :

در صورت داشتن روغن مخصوص روانکاری سنگ تیز کن مقداری از آن را روی سنگ بزنید . اگر ندارید از روغن دیگری استفاده نکنید و این مرحله را رد کنید .

در صورت امکان قیچی را باز کنید یعنی با پیچ گوشتی کلا جدا کنید تا ۲ لبه آن جدا شوند . اینکار برای راحتی کار میباشد و میتوانید آن را انجام ندهید .

تیز کردن اصولی قیچی

لبه داخلی قیچی کجاست ؟ قسمت تخت وسط تیغه قیچی که با وسایل در حال برش زدن در ارتباط است .

لبه داخلی را با شیب روی سنگ قرار داده و به آرامی آن را روی سنگ بکشید تا زمانی که قیچی تیز شود اینکار را ادامه دهید که حدودا ۱۰ تا ۲۰ دفعه طول میکشد .

لبه خارجی تیغه را نیز مانند بالا دوباره تیز کنید .

تمیز کردن قیچی

تمیز کردن قیچی کند شده

بعد از استفاده از هر یک از روش های بالا بوسیله قیچی مقداری کاغذ را برش بزنید سپس با دستمال کاغذی کاملا آن را تمیز کنید . اینکار باعث تمیز کردن براده ها خواهد شد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها