روش های ساده ای برای تزیین منزل وجود دارد که حسابی خانه تان را زیبا میکند, با این ایده های خلاقانه منزل تان را خوشگل تر کنید.
کد خبر: ۱۲۷۶۸۸۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک،

تزیین منزل با ایده های خلاقانه

تزیین منزل با راه های ساده یکی از ایده های جالب و خلاقانه است که کاربردهای زیادی در زیبایی منزل دارد. در این مطلب قصد داریم به معرفی مدل ها و ایده های جدید و خلاقانه برای تزیین منزل بپردازیم.

تزیین منزل

یک اتاق پر رفت و آمد باید لبریز از صمیمیت، نشاط، قابلیت زندگی و جذابیت باشد.

تزیین منزل

تزیین منزل و دکوراسیون

تزیین فضای بالای شومینه
شومینه مرکز توجه در هر دکوراسیون است. اگرچه بسیاری از شومینه ها به تنهایی زیبا بوده و برای گرم نگه داشتن خانه به کار می روند، هماهنگی آن ها با طرح دکوراسیون مورد نظر دارای اهمیت است.
راه های زیر برای تزیین این فضای به شما کمک خواهد کرد:

نمادی از فرهنگ هر کشور
با قرار دادن یک کتاب نفیس که به دیوار بالای شومینه تکیه داده شود و شمعدانی های قدیمی و پرچمی از کشورتان می توانید شومینه ای متفاوت داشته باشید.

عکس ها و کارهای هنری
قرار دادن عکس ها یا آثار هنری بالای شومینه آن را مرکز توجه خواهد کرد. اگر یک عکس، پرینت یا قاب بزرگ دارید، بهتر است آن را روی طاقچه شومینه به دیوار تکیه دهید.
قرار دادن چند عکس یا چند کار هنری در کنار هم نیز ایده خوبی برای این فضا است. سعی کنید از قاب های هماهنگ یا قاب های هم رنگ استفاده کنید. قاب ها می توانند در اندازه های مختلف یا می توانند یکسان باشند. آن ها را با سلیقه بالای طاقچه بچینید یا با دادن طرحی خاص به دیوار بزنید. می توانید از عکس های سال های گذشته هم کمک بگیرید. عکس ها را بالای طاقچه گذاشته یا به دیوار بزنید.

آینه
آینه ها به بزرگ تر نشان دادن فضا کمک می کنند و با انعکاس نور، باعث روشن تر به نظر آمدن محیط می شوند. با قرار دادن یک آینه بزرگ دکوری بالای شومینه به آن مرکزیت دهید. کنار آن چند قاب عکس، یک گیاه تازه یا یک گلدان پرگل بگذارید.

تزیین به مناسبت های مختلف
با فرارسیدن مناسبت های مختلف، بالای شومینه را با شمع هایی با ارتفاع مختلف و حلقه های گل تزیین کنید.
حتی می توانید هفت سین عیدتان را با تخم مرغ های رنگی در بالای شومینه با یک طراحی زیبا قرار دهید.

چگونه فعال فکر کنیم؟
هیچ چیز جالب تر از آراستن یک اتاق زنده و فعال نیست. یک اتاق پر رفت و آمد باید لبریز از صمیمیت، نشاط، قابلیت زندگی و جذابیت باشد. رسیدن به این هدف در دکوراسیون آسان است، به این شرط که اشیاء را فراموش کنید و فقط به این فکر باشید که چه کارهایی در این محل ها انجام می شود. غذا خوردن، بازی کردن، تماشای تلویزیون و ... هر کدام از فعالیت ها طرح و نقشه خاصی می خواهد تا بیشترین آسایش را فراهم آورد و کمترین آسیب را به اثاثیه وارد کند.

در نتیجه بخش مهمی از دکوراسیون یک اتاق، فهرست برداری از تمام فعالیت هایی است که در آن صورت می گیرد. مثلا تصور کنید می خواهید یک اتاق نشیمن را بیارایید جایی که خانواده بیشترین ساعت هایی را که در خانه هستند، در آن می گذرانند.
انواع سرگرمی ها و تلویزیون باید در این اتاق جا بگیرد. شاید عصرانه هم در همین اتاق صرف شود و شاید گهگاه مهمان های خودمانی هم همان جا بنشینند. پدر روزنامه می خواند، مادر مجله ورق می زند یا بافتنی می بافد و ...
کفپوش چنین اتاقی باید طوری انتخاب شود که هم مقاوم باشد و هم با مبلمان چوبی اتاق جور در بیاید. مبلمانی که برای این اتاق در نظر گرفته می شود باید آسایش همه اعضای خانواده را تامین کند. صندلی های خشک و پشت چوبین برای این اتاق مناسب نیست، چون برای چند ساعت نشستن خسته کننده است.

در مورد چراغ و روشنائی این اتاق هم باید دقت شود و برای انواع کارهایی که در این اتاق انجام می شود مثل مطالعه، دوخت و دوز و ... نور کافی منظور گردد. اگر عصرانه در این اتاق صرف می شود، باید میز کوچکی برای آن گذاشته شود. با توجه به مطالبی که ذکر شد، از تمام اثاثیه لازم برای این اتاق فهرستی تهیه کنید و بعد تصمیم بگیرید که چه نوع مبلمانی برای آن مناسب است و چگونه باید آنها را چید تا هر کسی به راحتی بتواند کار مورد علاقه اش را انجام بدهد، بی آنکه مزاحم دیگری باشد. بهتر است رنگ ها و طرح ها را هم با در نظر گرفتن نوع استفاده از اتاق ها انتخاب کنیم.

رنگ های زنده و درخشان و شاد و مدل های چشمگیر و مدرن برای اتاق های فعال و رنگ های آرامتر و طرح های ساده تر برای اتاق های مطالعه، تلویزیون و سرگرمی های دیگر. در اتاق های وسیع که جای کافی برای همه نوع کار و سرگرمی دارد، باید آمیخته ای از رنگ های شاد و ملایم و نیز طرح های جسورانه و متین در کنار هم به کار برود. شاید بهتر باشد که همه چیز آرام و ملایم و با رنگ های سرد و خنثی انتخاب شود و در گوشه و کنار رنگ های تند و شاد و طرح های چشمگیر و جالب خودنمایی کنند.

از اینجا به کجا می رویم؟
همیشه برداشتن قدم اول سخت است. همانطور که قبلا گفته شد پیش از هر چیز باید فکر کنید در هر اتاق چه کارهایی انجام می گیرد و در نتیجه چه نوع اثاثیه ای مورد نیاز است و بعد دنبال خرید بروید. یادتان باشد که سلیقه افراد خانواده را هم در نظر بگیرید تا خانه باب میل همه باشد. برای این کار اول ببینید هر کدام از آنها به کدام اتاق علاقه بیشتری دارند و چه نوع کاری در آن اتاق خاص انجام می دهند. آیا می توانید محیط مناسبی برای کار و فعالیت آنها فراهم کنید؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها