مهمترين توصيه براي پيشگيري از ابتلا به کرونا ، در خانه ماندن است.اما ممکن است برخي از ما در شرايطي مجبور به خروج از خانه شويم .
کد خبر: ۱۲۷۶۶۸۹

 به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران ناز ،ویروس کرونا بشدت مسری است و به راحتی میتواند منتقل شود . امکان ابتلا به این ویروس در محیط هایی همچون وسایل نقلیه عمومی و تاکسی ها نیز به شدت زیاد است  به گزارش ایران ناز اين روزها توصيه اکيد متخصصان،حداقل کردن رفت و آمد هاي بيرون منزل است . اما درصورتي که مجبور به خروج از خانه هستيم ،در هنگام استفاده از اتومبيل شخصي با رعايت نکات بهداشتي ميتوان ريسک ابتلا به ويروس کرونا را به حداقل رساند.

 

نکات مهم برای در امان ماندن از کرونا در ماشین

 

مهمترين توصيه براي پيشگيري از ابتلا به کرونا ، در خانه ماندن است.اما ممکن است برخي از ما در شرايطي مجبور به خروج از خانه شويم .

 

در شرايط فعلي برعکس هميشه، توصيه ميشود براي تردد به جاي وسايل نقليه عمومي از اتومبيل شخصي استفاده کنيم.اما در شرايط شيوع اپيدمي،حفظ بهداشت اتومبيل شخصي نيز موضوعي است که بايد به آن توجه کرد.

 

نکات مهم برای در امان ماندن از کرونا در ماشین

 

ضد عفوني کردن خودرو ، بايد با تميز کننده کلر دار ( مانند وايتکس ) انجام شود.اما اين ضدعفوني کننده ها به علاوه ضرر هايي که براي تنفس و پوست انسان دارند ، به روکش هاي صندلي و فرمان اتومبيل آسيب ميرسانند و ممکن است باعث تغيير شکل آنها شوند .به همين جهت لازم است پيش از استفاده ، اين ترکيبات را با نسبت 1 به 200 رقيق کنيد .براي اين منظور به ازاي يک پيمانه ( مثلا در قوطي تميزکننده ) 199 پيمانه آب اضافه کنيد.

 

نکات مهم برای در امان ماندن از کرونا در ماشین

 

تميز کننده هاي الکل دار به هيچ عنوان براي تميز کردن خودرو مناسب نيستند . سرعت اشتعال بالاي الکل ، باعث ميشود استفاده از آنها در اتومبيل ، ريسک آتش سوزي را بالا ببرد .از سوي ديگر ترکيب اين تميز کننده ها با تميز کننده کلر دار ، ايجاد گاز هاي سمي خواهد کرد و خطرناک خواهد بود.

 

در حالت عادي نياز به ضدعفوني مداوم خودرو نيست .اما در صورتي که فردي مشکوک به بيماري سوار خودرو شما شد،پس از پياده شدن او حتما بايدتمام خودرو را با تميز کننده رقيق شده ضدعفوني کنيد و براي مدتي شيشه  هاي خودرو را پايين نگه داريد.

 

هنگام تردد با اتومبيل،اگر خيابان خلوت بود،جهت تهويه هوا بهتر است شيشه هاي خودرو را پايين بکشيد.اما توجه کنيد که پيش از خروج از پارکينگ هاي سربسته از سيستم تهويه داخلي خودرو استفاده کنيد و به هيچ عنوان شيشه ها را پايين نکشيد.

 

اگر مسافر خودرو شما فردي با علائم کروناست ،حتما از ماسک استفاده کنيد و شيشه هاي خودرو را پايين بکشيد.اگر سرنشين ديگري نيز در خودرو وجود دارد،لازم است از ماسک استفاده کند.همچنين رعايت فاصله توصيه شده نيز در چنين شرايطي الزامي خواهد بود . توجه کنيد در اين شرايط به هيچ عنوان نبايد از سيستم هاي تهويه خودرو استفاده کرد،چرا که اين سيستم ها هواي تنفس شده توسط فرد بيمار را در خودرو ميگرداند و باعث ابتلاي سايرين خواهد شد.

 

نکات مهم برای در امان ماندن از کرونا در ماشین

 

اگر براي انجام امور روزانه،مانند خريد ، بنزين زدن ، استفاده از اي تي ام و… از اتومبيل پياده شديد ، هنگام ورود ،حتما پيش از دست زدن به فرمان اتومبيل دستهايتان را ضد عفوني کنيد.اگر از دستکش استفاده کرده ايد ،قبل از سوار شدن آن را در بياوريد و در کيسه در بسته بيندازيد.اگر در اطراف شما سطل زباله وجود ندارد ،

 

ميتوانيد تا رسيدن به سطل زباله ، کيسه با در گره زده را گوشه اي از اتومبيل نگه داريد.

 

توجه و عمل به اين توصيه ها ، زنجيره ابتلا را از هم خواهد گسست و با همکاري هم، زودتر کرونا را شکست خواهيم داد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها