تعداد مبتلایان به کرونا در جهان جهش های چند صد هزارتایی دارد و با ادامه این روند دو روز دیگر به عدد 31 میلیون می رسد.
کد خبر: ۱۲۷۶۴۰۷

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مرور اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های معتبر جهان است.

 

*تعداد افراد بستری شده در انگلیس رکورد زد و به دو برابر رسید. هر هشت روز یک بار این نرخ باز هم دو برابر دیگر جهش پیدا می کند. پیش بینی می شود اکتبر بسیار سختی در انتظار بریتانیا باشد.

*خبر امیدوارکننده درباره ویروس کرونا این است که بر خلاف تصور ویروس کرونا طوری جهش نیافته که باعث شود مسری تر باشد. این نتیجه بر پایه تحقیقی است که در لندن انجام شده.

*در یک بررسی علمی نتیجه گیری شده که کنترل های شدید برای سفرهای برون مرزی جهت کنترل ویروس کرونا احتمالاً تاثیر بسیار زیادی دارد. دانشگاهیان یافته های 36 مطالعه را بررسی کردند که آیا غربالگری فرودگاه ، بستن مرزها و قرنطینه کردن مسافران تأثیر واقعی در کاهش موارد دارد یا خیر و نتایج این تحقیقات مثبت بود. به نظر می رسد بستن مرزهای کشورها بر روی یکدیگر تا 26 درصد از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری می کند.

*یک مطالعه جدید نشان می دهد استفاده از عینک ممکن است خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهد. محققان چینی دریافتند که احتمال ابتلا به کرونا در میان افراد عینکی پنج برابر کمتر از سایر افراد است. حالا این عینک می خواهد طبی باشد، ، آفتابی و یا عینکی که صرفا برای جلوگیری از کرونا به چشم زده می شود. این تحقیق که در بیمارستان دانشگاه نانچانگ انجام شد نشان داد که برخی از گیرنده های ACE-2 که کرونا را به خود جذب می کند در چشم وجود دارد و وجود عینک بر روی چشم باعث می شود تا ویروس به آنها نرسد.

*مقامات بهداشتی ایالات متحده آمریکا ادعا می کنند که ماه ژانویه کل جمعیت آمریکا در مقابل کرونا واکسیناسیون خواهند شد.

* دکتر رابرت ردفیلد ، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا ادعا کرد که ماسک تاثیر فوق العاده ای در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا دارد. این پزشک حتی مدعی شد ماسک حتی از واکسن کرونا هم موثرتر است!

* نهادهای نظارتی ایالات متحده شروع مجدد آزمایش واکسن کرونا تهیه شده از سوی دانشگاه آکسفورد و شرکت داروسازی آسترازینیکا را در این کشور ممنوع کردند. این تصمیم در پی آن اتخاذ شد که یکی از داوطلبان انسانی دریافت این واکسن در انگلستان پس از ترزیق دچار یک عارضه نادر در ستون فقرات شد و دانشگاه آکسفورد نیز دراینباره اطلاعات بیشتری را ارائه نداده است.

* محققان شرکت داروسازی «الی لیلی» نتایج موقت حاصل از مطالعه بر روی داروی آنتی بادی ساخت خودشان را منتشر کردند و مدعی شدند این داروی مخصوص کرونا می تواند از بستری شدن بیماران ویروسی کرونا در بیماران خفیف تا متوسط جلوگیری کند. آنتی بادی هایی که در قالب دارو از سوی این شرکت تولید شده  LY-CoV555 نام دارد. این آنتی بادی ویروس را یک بار آلوده کرده و به آن متصل می شود و از انتشار پاتوژن در بدن جلوگیری می کند.

*شرکت داروسازی فایزر که یکی از پیشتازان ساخت واکسن کرونا در جهان است طی بیانیه ای اعلام کرد واکسن این شرکت در فاز پایانی آزمایش قرار دارد و روی برخی از داوطلبان عوارضی همچون سردرد ، درد عضلانی ، لرز و درد مفصل را به وجود آورده است.  

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها