دستگاه‌های قابل حمل تصفیه هوا می‌توانند یک روش مکمل برای پیشگیری از شیوع کووید-۱۹ باشند و در کنار روش‌های بهداشتی دیگر به کار بروند.
کد خبر: ۱۲۷۵۴۵۸

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، هنگامی که همه‌گیری کروناویروس آغاز شد، مردم نیز استفاده از الکل و مواد ضدعفونی کننده دست را در کنار محصولات بهداشتی دیگری مانند دستمال کاغذی شروع کردند اما به نظر می‌رسد که آنها یک ابزار دفاعی مهم را طی این دوره بحرانی فراموش کرده‌اند. این ابزار دفاعی، دستگاه‌های تهویه و تصفیه کننده هوا هستند.

دستگاه‌های تصفیه هوا چگونه کار می‌کنند؟

استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا در حال حاضر بسیار متداول‌تر از پیش است و نمونه‌های بسیاری از این دستگاه‌ها نیز در بازار وجود دارند.

به نظر می‌رسد که استفاده از این محصولات ساده می‌تواند گسترش بیماری کووید ۱۹ را محدود کند زیرا دستگاه‌های تصفیه هوا می‌توانند با کمک فیلتر خود، ذرات ویروس را از هوا جذب کنند و حدود شش بار در ساعت به پاکسازی هوا بپردازند.

هوای خانه‌ها معمولا هر دو ساعت یک بار به طور کامل عوض می‌شود. در چنین شرایطی، دستگاه‌های تصفیه هوا می‌توانند یک لایه محافظتی دیگر در برابر ویروس‌ها باشند.

سازمان جهانی بهداشت، (WHO) در ماه ژوئیه اعلام کرد که شاید کروناویروس بتواند به واسطه ذرات هواپخش منتقل شود.

جوزف گاردنر آلن، استاد بخش سلامت عمومی دانشگاه هاروارد گفت: دستگاه‌های تصفیه هوا، روش ساده‌ای برای پاکسازی هوای مکانی هستند که مردم در آنجا نزدیک به هم قرار گرفته‌اند.

آیا باید از دستگاه‌های قابل حمل تصفیه هوا استفاده کنیم؟

استفاده از دستگاه‌های قابل حمل تصفیه هوا، به این موضوع بستگی دارد که آیا کاربر به تنهایی زندگی می‌کند و یا با افراد دیگری همخانه است زیرا اگر یکی از اعضای خانواده پس از ابتلا به خانه بیاید، امکان ابتلای بقیه نیز افزایش می‌یابد.

علاوه بر این، نتیجه آزمایش کووید ۱۹ افراد خانواده مثبت باشد، دستگاه‌های قابل حمل تصفیه هوا ارزش سرمایه‌گذاری خواهند داشت.

کیفیت کار دستگاه‌های قابل حمل تصفیه هوا چگونه است؟

در مورد این که دستگاه‌های قابل حمل تصفیه هوا چقدر می‌توانند کمک کنند، داده‌های زیادی وجود ندارد اما «ریچارد کارسی»، پژوهشگر بخش مهندسی و علوم رایانه دانشگاه ایالتی پورتلند، مدل‌هایی از این دستگاه‌ها را آزمایش و راه‌اندازی کرده است که می‌توانند هوای داخل خانه را تصفیه کنند.

کارسی در این پژوهش نشان داد که دستگاه‌های قابل حمل تصفیه هوا می‌توانند سطح ذرات ویروس را در اتاق خواب بزرگ خانه‌اش، به صورت قابل توجهی کاهش دهند.

به رغم ارائه این نتایج، بسیاری از پزشکان باور دارند که دستگاه‌های قابل حمل تصفیه هوا نمی‌توانند کاری در برابر کووید ۱۹ انجام دهند.

به گفته آلن، فیلترهای موسوم به «HEPA» می‌توانند علاوه بر ذرات گوناگون فارغ از اندازه آنها، ۹۹/۹۷ درصد ذرات موجود در هوا را که به کوچکی سه میکرون هستند، جذب کنند.

«کارسی» باور دارد که این ویروس نمی‌تواند بیرون از بزاق یا مخاط زندگی کند و فیلترهای HEPA می‌توانند آنها را از هوا پاک کنند.

اگرچه دستگاه‌های تصفیه هوا می‌توانند محافظت در برابر کووید- ۱۹ را افزایش دهند اما جایگزین هیچکدام از روش‌های بهداشتی نیستند و لازم است که دستورالعمل‌های ایمنی و فاصله‌گذاری اجتماعی پیروی کنیم تا امکان پیشگیری از گسترش بیشتر کووید- ۱۹ فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها