آمریکا ، برزیل و هند همچنان در رده های اول تا سوم بیشترین تعداد ابتلای افراد به کرونا در جهان هستند.
کد خبر: ۱۲۷۵۱۱۹

به گزارش جام جم آنلاین ، در حالی که ابتلا به کرونا رکوردهای میلیونی را پشت سر می گذارد مهم ترین اخبار مربوط به کرونا در سراسر جهان را مرور می کنیم:

*ویروس شناسان اسپانیایی با انجام سه آزمایش پشت سر هم روی گروهی وسیع از کودکان و بزرگسالان به این نتیجه رسیده اند که کودکان شش بار کمتر از بزرگسالان ویروس کرونا را انتقال می دهند. این درحالی است که تحقیقات دیگری در آمریکا عکس این قضیه را اثبات کرده بود.

*واکسن کرونای ساخته شده از سوی دانشگاه آکسفورد در سراسر جهان در سومین و آخرین فاز آزمایش، بر روی 50 هزار داوطلب تست خواهد شد.

*یک مطالعه جدید نشان می دهد که یک داروی مخصوص درمان آرتریت روماتوئید ممکن است به بهبود شرایط بیماران بدحال کرونایی  کمک کند. این دارو که توسیلیزوماب نام دارد با نام تجاری Actemra فروخته می شود و دارویی با خواص ضد التهابی است که دانشمندان معتقدند می تواند واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن به ویروس را کنترل کند. هفت بیمار کرونایی به شدت بد حال با کمک این دارو به شرایط متعادل رسیدند. تحقیقات بیشتری بر روی این دارو در دست انجام است.

*یک نظرسنجی مشخص کرد 80 درصد مردم آمریکا از این ترس دارند روند ساخت و توزیع واکسن کرونا بیش از آنکه علمی باشد، سیاسی است. آنها معتقدند سیاست های دولت آمریکا و جاه طلبی های ترامپ برای انتخابات پیش رو ممکن است باعث شود صحت و کارایی واکسن کرونا تحت تاثیر قرار بگیرد.

*94 درصد فوتی های ناشی از کرونا در آمریکا افرادی بوده اند که پیش از ابتلا به کرونا به یک بیماری پیش زمینه ای نیز مبتلا بوده اند و فوت آنها از کرونا ارتباط زیادی با بیماری شان داشته است.

*دانشمند ارشد پروژه ساخت واکسن کرونا در دانشگاه آکسفورد هشدار می دهد در آینده به دلیل سفرهای جهانی و افزایش جمعیت ، تعداد بیشتری ویروس از حیوانات به انسان منتقل می شوند. سارا گیلبرت ، متخصص اصلی ساخت واکسن کووید19 دانشگاه آکسفورد  گفت که سبک های زندگی مدرن ، کشاورزی سمی و جنگل زدایی خطر شیوع عفونت های زوتونیک را افزایش می دهد.

*90 درصد کسانی که آلوده به ویروس کرونا هستند آنقدری به طیف وسیع این بیماری دچار نشده اند که بخواهند این ویروس را به دیگران انتقال دهند. همانطور که آزمایشات قبلی هم نشان داده 10 درصد از کل مبتلایان مقصر ابتلای آن 90 درصد دیگر هستند.

*198 شهروند کره جنوبی به دلیل ماسک نزدن و درگیری با دیگران به دلیل همین عدم رعایت این نکته بهداشتی از سوی پلیس این کشور دستگیر شده اند. زدن ماسک در کره جنوبی یک قانون است و سرپیچی از آن جریمه دارد.

*برآوردهای اقتصادی حاکی از این است که استرالیا به دلیل پاندمیک کرونا برای نخستین بار در 30 سال گذشته وارد یک رکود شدید اقتصادی شده است.

*دکتر آنتونی فاوچی متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا در مصاحبه ای گفت: در صورتی که آزمایشات بالینی مداوم نتایج بسیار مثبتی را ایجاد کند واکسن کرونا می تواند زودتر از انتظار در دسترس عموم قرار بگیرد.

*تحقیقات جدید نشان می دهد برخی بیماران مبتلا به کرونا ممکن است تا یک ماه بعد از ابتلا هیچ علامتی را نشان ندهند و نه خودشان و نه اطرافیان بویی از این بیماری ببرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها