بیش از یک سال است که شرکت چینی هواوی و شرکای آمریکایی آن، مجوز‌های موقتی به منظور همکاری و ادامه روابط تجاری میان خود دریافت کرده‌اند. این مجوز چندین بار تمدید شد، اما اعتبار آن از روز گذشته به پایان رسید و به عبارتی منقضی شده است.
کد خبر: ۱۲۷۳۹۰۴

هرچند، بر اساس قوانین دولت آمریکا تمامی اسمارت‌فون‌های هواوی که قبل از تاریخ 16 می 2019 تولید شده‌اند، آپدیت‌های امنیتی گوگل و نرم‌افزارهای این شرکت را دریافت می‌کنند. البته اگر هواوی در سازگاری تلفن‌های جدید خود با سرویس‌های گوگل تغییری ایجاد کند، قوانین گوگل و دولت ایالات متحده آمریکا را نقض کرده است و گوگل نمی‌تواند هیچ بروزرسانی نرم‌افزاری یا امنیتی را در اختیار این شرکت قرار دهد. به زبان ساده‌تر باید بگوییم که هواوی در این مسیر نباید تقلب کند، چرا که از سوی دولت آمریکا و گوگل با مجازات‌های شدیدتری مواجه خواهد شد.

به علاوه، با اتمام زمان مجوز موقت هواوی این امکان وجود دارد که تلفن‌های تولید شده قبل از 16 می 2019 نیز آپدیت‌های جدید گوگل را دریافت نکنند. زیرا گوگل قبل از ارایه هر آپدیت به هواوی باید آن را تایید کند و با توجه به ممنوعیت تجارت و نبود مجوزهای لازم، این کار امکان‌پذیر نخواهد بود. به یاد داشته باشید که این موضوع یک فرضیه احتمالی است.

با وجود تمامی مسائل مطرح شده، بسیار بعید به نظر می‌رسد که این سناریوها حداقل برای دستگاه‌های قدیمی‌ هواوی اجرا شوند و احتمال وقوع آن‌ها کم است.

تاکنون هیچ یک از مقامات رسمی هواوی یا وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا درباره این موضوع اظهارنظر نکرده‌اند و ما نمی‌دانیم که آیا این مجوز عمومی موقت یکبار دیگر تمدید خواهد شد یا خیر.

منبعGSM Arena

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها