شناسایی برخی آسیب پذیری‌های خطرناک در تراشه‌های تولیدی کوالکوم باعث شده بسیاری از مدل‌های تلفن همراه در جهان در معرض تهدیدهای امنیتی قرار بگیرند.
کد خبر: ۱۲۷۳۳۸۸

یافته‌های محققان مؤسسه امنیتی چک پوینت نشان می‌دهد حدود ۴۰۰ حفره امنیتی در پردازنده سیگنال‌های دیجیتال انواع تراشه‌های کوالکوم وجود دارد که کاربرد گسترده آن در ده‌ها گوشی هوشمند در سراسر جهان امنیت میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند.

پردازنده‌های یادشده وظایف مختلفی را بر عهده دارند که از جمله آنها می‌توان به تسهیل شارژ گوشی، ارائه خدمات صوتی، فعال کردن حسگرهای گوناگون و غیره اشاره کرد.

هکرها با سوءاستفاده از این آسیب پذیری ها می‌توانند به اطلاعات خصوصی مالکان گوشی‌های هوشمند دسترسی یابند یا حتی گوشی‌های هدف را به ابزار جاسوسی مبدل کنند. همچنین از همین طریق می‌توان حملات موسوم به دی او اس را بر علیه تلفن‌های همراه انجام داد و آنها را به طور کامل از کار انداخت.

چک پوینت تصریح کرده که اطلاعات مربوط به این آسیب پذیری ها را در اختیار کوالکوم، شرکت‌های سازنده گوشی و برخی شرکت‌های فناوری دیگر گذاشته و امید می‌رود برای رفع این مشکلات اقدام شود. کوالکوم نیز از برنامه ریزی برای برطرف کردن آسیب پذیری‌های یادشده خبر داده و افزوده که تا حال گزارشی دال بر سوءاستفاده از حفره‌های امنیتی مذکور به دست نیامده است./مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها