مایکروسافت لانچر ۶ که چند ماه است در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد، با تغییرات ظاهری گسترده و قابلیت‌هایی جدید و بهبود عملکرد، سرانجام منتشر شد.
کد خبر: ۱۲۷۳۱۲۶

چندی پیش، مایکروسافت نسخه‌ی جدید مایکروسافت لانچر (Microsoft Launcher) را به‌صورت آزمایشی دردسترس شماری از کاربران قرار داد. حال پس از رفع باگ‌ها، سرانجام نسخه‌ی نهایی مایکروسافت لانچر ۶ منتشر شده است که تغییرات گسترده‌ای به‌همراه می‌آورد. در نسخه‌ی ششم مایکروسافت لانچر، زبان طراحی جدید و قابلیت‌های اضافی را شاهد هستیم.

مایکروسافت با انتشار پستی جدید در وبلاگ خود به‌مناسب آماده‌شدن نسخه‌ی نهایی مایکروسافت لانچر ۶ اعلام کرده است:

این لانچر روی کُدبِیس جدیدی نوشته شده است. این کار امکان می‌دهد قابلیت‌هایی جدید را در قالب مایکروسافت لانچر ارائه دهیم که از بین آن‌ها می‌توانیم به بخش جدید Personalized News، حالت Landscape، آیکون‌های سفارشی‌سازی‌شدنی و والپیپرهای تحت‌پشتیبانی بینگ و تم تاریک اشاره کنیم. به‌روزرسانی جدید مایکروسافت لانچر آثار مثبتی بر عملکرد اپلیکیشن نیز می‌گذارد که شامل مواردی مثل افزایش سرعت بارگذاری، اشغال فضای کمتر از حافظه، بهینه‌سازی مصرف باتری و انیمیشن‌های روان می‌شوند.

مایکروسافت درادامه‌ی بیانیه‌ی خود جزئیات بیشتری از نسخه‌ی جدید لانچر بیان کرده است. طبق گفته‌ی مایکروسافت، در نسخه‌ی جدید لانچر می‌توانید به اخبار مدنظر خود راحت‌تر دست پیدا کنید و همواره از جدیدترین اتفاقات مطلع باشید. فید خبری بخش Personalized News در طول روز به‌روزرسانی می‌شود و مقالات پربازدید را فهرست می‌کند. مایکروسافت لانچر میزبان حالت Landscape هم شده است. بدین‌ترتیب، می‌توانید بنابه سلیقه‌ی خود به‌ حالت افقی یا عمودی از اپلیکیشن استفاده کنید.

ازطریق مایکروسافت لانچر امکان سفارشی‌کردن آیکون‌ها نیز فراهم می‌شود تا محیط داخلی گوشی مطابق با سلیقه‌ی کاربر‌ تغییرپذیر باشد. در نسخه‌ی جدید لانچر، والپیپرهایی جدید و چشم‌نواز گنجانده شده‌اند که تماشای صفحه‌نمایش دستگاه را لذت‌بخش‌تر می‌کنند. برای انتخاب والپیپر دستگاه، می‌توانید از تصاویری استفاده کنید که موتور جست‌و‌جوی بینگ ارائه می‌دهد. با فعال‌سازی حالت تاریک میزان فشار به چشم شما در محیط‌های کم‌نور کاهش پیدا می‌کند. این قابلیت با حالت تاریک پیش‌فرض اندروید سازگاری دارد و مایکروسافت لانچر بهبودهایی نیز ازلحاظ عملکرد به‌خود دیده است. همان‌طورکه ردموندی‌ها در بیانیه‌ی خود اعلام کردند، در نسخه‌ی ششم، اپلیکیشن سریع‌تر بارگذاری می‌شود و باتری کمتری مصرف می‌کند و فضای کمتری از حافظه را می‌گیرد.

مایکروسافت لانچر ۶ به‌روزرسانی بزرگی برشمرده می‌شود و پس از مدت‌ها، تغییراتی اساسی روی این لانچر اعمال می‌کند. مایکروسافت کار روی این نسخه را از مدت‌ها پیش آغاز کرده و به‌نظر می‌رسد توانسته آن را به ‌بهترین شکل طراحی کند. گفته می‌شود مایکروسافت لانچر ۶ شباهت بسیار زیادی به رابط کاربری سرفیس دوئو دارد. اگر از مایکروسافت لانچر استفاده می‌کنید، می‌توانید نسخه‌ی جدید را ازطریق گوگل‌پلی استور دانلود کنید. اگر پیش‌تر نسخه‌ی پیش‌نمایش را نصب کرده‌اید، به‌زودی اعلانی روی صفحه ظاهر خواهد شد که از شما می‌خواهد نسخه‌ی نهایی را دانلود کنید. این نوتیفیکیشن می‌گوید نسخه‌ی پیش‌نمایش مایکروسافت لانچر ۶ تا پایان ماه ژوئیه (نهم مرداد) از دسترس خارج می‌شود. زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها