گوشی گیمینگ رد مجیک 5S نوبیا با صفحه‌نمایش ۱۴۴ هرتز AMOLED، دوربین سه‌گانه، باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و سیستم خنک‌کننده‌ی متشکل ‌از محفظه‌ی بخار آب‌کاری‌شده با نقره‌ رونمایی شد.
کد خبر: ۱۲۷۲۵۶۰

اواخر اسفند سال گذشته، نوبیا گوشی جدیدی به‌نام رد مجیک 5G رونمایی کرد که از صفحه‌نمایش ۱۴۴ هرتز و پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۶۵ و فن خنک‌کننده‌ی توانمند بهره می‌برد و گوشی گیمینگ باکیفیتی به‌حساب می‌آید. حال پس از ماه‌ها، مدل جدید این گوشی به‌نام رد مجیک ۵ اس نوبیا (Nubia Red Magic 5S) با بهبودهایی درخورتوجه رونمایی شده است.
در رد مجیک 5S، سیستم خنک‌کننده تا حد زیادی تغییر پیدا کرده تا بازدهی‌اش بسیار بیشتر شود. سیستم خنک‌کننده‌ی گوشی جدید نوبیا محفظه‌ی بخار با روکش نقره را شامل می‌شود. سایر مشخصات فنی و البته طراحی ظاهری رد مجیک 5S و حتی ابعاد آن شباهت بسیار زیادی به رد مجیک 5G دارد.

فن خنک کننده نوبیا رد مجیک 5S

تصویری که در بالا می‌بینید، یکی از لوازم جانبی گوشی رد مجیک 5S با نام Ice Dock را نشان می‌دهد که به پشت گوشی می‌چسبد و در روند خنک‌سازی دستگاه اثر مثبت می‌گذارد.
یکی از نکات مهم مربوط به رد مجیک 5S سیستم خنک‌کننده‌ی جدید آن است که طبق ادعای نوبیا، با نقره آب‌کاری شده است. این سیستم می‌تواند درزمینه‌ی خنک‌سازی دستگاه عملکردی بهتر از لوله‌های حرارتی مسی استفاده‌شده در بسیاری از گوشی‌های هوشمند ارائه دهد. استفاده از سیستم خنک‌کننده‌ی قوی‌تر درنهایت باعث می‌شود احتمال کندشدن گوشی در پی داغ‌شدن بیش‌ازحد کاهش پیدا کند.

در نظر داشته باشید رد مجیک 5S همچون 5G فن خنک‌کننده‌ی داخلی دارد؛ اما از سیستم جدید نوبیا با عنوان Trinity Coolng هم بهره می‌گیرد. سیستم Trinity Coolng یک لوله‌ی خنک‌کننده‌ی مایع و مواد حرارتی در ابعاد نانو و حسگرهای دماسنج را شامل می‌شود و ۴٫۳ درصد فرایند تهویه را بهتر انجام می‌دهد. نوبیا می‌گوید رد مجیک 5S نخستین گوشی دنیا است که از پوشش نقره روی محفظه‌ی بخار بهره می‌برد تا سیستم خنک‌کننده را بهبود بخشد.

رد مجیک 5S همچون رد مجیک 5G به فنی چرخان مجهز است که در هر دقیقه، ۱۵ هزار دور می‌چرخد و روی خنک‌ماندن دستگاه اثر بسیار مثبتی می‌گذارد. امکان شارژ رد مجیک 5S با فناوری ۵۵ وات وجود دارد. این فناوری باعث داغ‌شدن باتری می‌شود و حضور سیستم خنک‌کننده‌ی قوی نگرانی‌ها را از بین می‌برد.

نمای سه رخ جلو نوبیا رد مجیک 5S

در پنل جلویی رد مجیک 5S نوبیا، صفحه‌نمایشی AMOLED با ابعاد ۶٫۶۵ اینچ و وضوح فول HD پلاس (معادل ۲،۳۴۰ در ۱،۰۸۰ پیکسل) به‌چشم می‌خورد که در بخش‌های بالایی و پایینی آن حاشیه‌ای اندک وجود دارد. صفحه‌نمایش گوشی نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز دارد و از نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. در این گوشی، از کلیدهایی ویژه استفاده شده که از نوع خازنی هستند و با لمس می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این کلیدها از نرخ لمسی ۳۲۰ هرتز برخوردارند تا تجربه‌ای بهینه‌ هنگام تجربه‌ی بازی‌های رقابتی به کاربر ارائه شود. نوبیا از اعمال بهبود در نرم‌افزار Game Space نیز خبر می‌دهد؛ نرم‌افزاری که به کاربران کمک می‌کند تنظیمات گوشی را برای بهینه‌سازی تجربه‌ی بازی تغییر دهند.

پنل پشتی مدل قرمز و آبی نوبیا رد مجیک 5S

پنل پشتی گوشی جدید نوبیا میزبان دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با حسگر سونی IMX686 و دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی با لنز فوق‌عریض و دوربین سوم ۲ مگاپیکسلی با لنز ماکرو است. در پنل جلویی گوشی جدید نوبیا، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی دیده می‌شود. همچون بسیاری دیگر از گوشی‌های گیمینگ، رد مجیک 5S نیز از نورپردازی RGB پشتیبانی می‌کند.


رد مجیک 5S مانند مدل پیشین خود از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام استفاده می‌کند. این تراشه‌ی هفت‌نانومتری کوالکام که حداکثر سرعت کلاک ۲٫۸۴ گیگاهرتز را ارائه می‌دهد، متشکل ‌از هشت هسته است که چهار هسته از نوع Cortex A77 و چهار هسته‌ی دیگر از نوع Cortex A55 است. در این تراشه از پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۵۰ استفاده شده است.

این گوشی گیمینگ از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ ذخیره ‌سازی پرسرعت UFS 3.1 بهره می‌برد و به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری Red Magic OS برپایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۰ عرضه می‌شود. باتری به‌کاررفته در گوشی جدید نوبیا ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۵۵ وات است؛ البته در جعبه‌ی گوشی شارژر ۱۸ وات قرار داده شده.


سه رخ پشتی نوبیا رد مجیک 5S نقره ای

 

نوبیا رد مجیک 5S قرار است در دو رنگ روانه‌ی بازار شود: نقره‌ای مزین شده و ترکیب رنگ‌های آبی و قرمز. کانفیگ پایه‌ی رد مجیک 5S نوبیا مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳،۷۹۹ یوآن (معادل ۵۴۲ دلار)‌ و کانفیگ قوی‌تر مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۴،۳۹۹ یوآن (تقریبا ۶۲۸ دلار) و قوی‌ترین کانفیگ مجهز به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۴،۹۹۹ یوآن (تقریبا ۷۱۵ دلار) قیمت دارد. گفتنی است فروش رسمی نوبیا رد مجیک 5S در چین از اول اوت ۲۰۲۰ (۱۱ مرداد ۱۳۹۹) و در بازارهای بین‌المللی از سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور و مهر ۱۳۹۹) آغاز می‌شود.
منبع LILIPUTING GSMARENA

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها