شرکت کرنینگ از تولید نسل جدیدی از شیشه‌های نشکن برای نصب بر روی گوشی‌ها و تبلت‌ها خبر داده که در صورت سقوط از ارتفاع دو متری هم نمی‌شکنند.
کد خبر: ۱۲۷۲۳۲۱

به نقل از ورج، شیشه‌های نشکن مذکور که ویکتوس نام گرفته‌اند نه تنها در برابر سقوط از ارتفاع دو متری مقاوم هستند، بلکه ضد خش نیز هستند.

سامسونگ و اپل دو شرکتی هستند که قصد دارند در نسل جدید گوشی‌های گلکسی و آیفون خود از این شیشه‌های نشکن و ضد خش استفاده کنند. شرکت کرنینگ می‌گوید این اولین به روزرسانی جدی شیشه‌های نشکن تولیدی این شرکت ظرف شش سال اخیر است.

آخرین بار این شرکت در سال ۲۰۱۴ شیشه‌های گوریلا گلس ۳ را عرضه کرد که مقاومت خوبی در صورت سقوط از ارتفاع نیم متری داشتند. اما نسل بعدی این شیشه‌ها موسوم به گوریلا گلس ۴، ۵ و ۶ تفاوت کیفی چندانی با گوریلا گلس ۳ نداشتند.

کرنینگ می‌گوید شیشه‌های ویکتوس در مقایسه با گوریلا گلس ۶ تا دو برابر بیشتر در برابر خراشیده شدن مقاوم است. همچنین مقاومت این شیشه‌ها در مقایسه با تولیدات شرکت‌های رقیب تا ۴ برابر بیشتر است و به طور قطع در صورت سقوط از ارتفاع دو متری نمی‌شکند.

زمان دقیق عرضه این شیشه‌ها مشخص نشده و صرفاً اعلام شده که آنها ظرف چند ماه آینده عرضه می‌شوند. شیشه‌های مذکور در قالب لایه‌هایی نازک بر روی نمایشگرها چسبانده می‌شوند.
خبرگزاری مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها