خانواده شهرام جزایری از کشور خارج شده اند

: به دنبال فرار سوال برانگیز شهرام جزایری عرب که به اتهام فساد اقتصادی در انتظار صدور آخرین حکم خود بود ، با دستور دادستان عمومی و انقلاب تهران تلاشی گسترده برای شناسایی
کد خبر: ۱۲۷۱۳۸
مخفیگاه این متهم فراری که هنوز احتمال می رود در کشور باشد آغاز شده است.
پس از گذشت 4 روز از فرار شهرام جزایری ، این خبر همچنان نقل مجالس و محافل عمومی و رسانه ای کشور است . هریک از مسوولان مربوط سعی می کنند به جای پذیرش مسوولیت ، توپ را در زمین دیگری انداخته ، از خود سلب مسوولیت کنند. در آخرین جلسه دادگاه ، شهرام جزایری با همان لبخند معنادار همیشگی خود ، گفته بود فرار مربوط به افراد سارق است نه مسروق. اکنون پس از فرار این متهم که قطعا به صورت حساب شده اقدام به فرار کرده است اما و اگرهای فراوانی وجود دارد.

خانواده جزایری در خارج از کشور

پس از فرار شهرام جزایری ، در اولین واکنش اعلام شد وی وقتی برای سرکشی به خانواده خود موفق به اغفال ماموران شده ، از این فرصت سوءاستفاده کرده و متواری شده است ، اما برخی اظهارنظرها حاکی است که خانواده جزایری پس از برگزاری آخرین جلسه از دادگاه وی در مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادی ، از کشور خارج شده اند موضوعی که دکتر محمد دهقان ، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با ایسنا ، بر آن تاکید می کند و از مسوولان قضایی خواستار پاسخ مناسب به افکار عمومی می شود.

شناسایی مخفیگاه در حرکت گام به گام

از سوی دیگر سرهنگ مهدی احمدی ، رئیس مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی تهران بزرگ در ارتباط با اقدامات انجام شده برای شناسایی و دستگیری شهرام جزایری به خبرنگار ما می گوید: از همان دقایق اولیه که موضوع فرار به فرماندهی نیروی انتظامی تهران اطلاع داده شد، جستجوی گسترده در قالب چند تیم ویژه برای شناسایی مخفیگاه های احتمالی جزایری آغاز و در این ارتباط اقدامات لازم انجام شده است.

جزایری هنوز در کشور است

به دنبال برخی اظهارنظرها و شایعات درباره خارج شدن شهرام جزایری از کشور ، سردار اسماعیل احمدی مقدم ، فرمانده نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران در خوزستان اعلام کرد: شهرام جزایری هنوز در کشور است زیرا پس از اعلام فرار این متهم ، دستورات مقتضی به مبادی ورودی و خروجی کشور صادر شده و او هنوز موفق به ترک کشور نشده است اما سردار بهنام شریعتی فر ، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی نیز در این ارتباط عقیده دارد اگر شهرام جزایری به صورت سازماندهی شده فرار خود را برنامه ریزی کرده باشد ، از کشور خارج شده است و اگر او به یکباره تصمیم به فرار گرفته باشد ، هنوز فرصت فرار از کشور را به دست نیاورده است و او با اقدامات انجام شده قادر به خروج از مرزهای رسمی نیست.

حکم غیابی

محمود سالارکیا ، معاون دادستان تهران نیز عقیده دارد جزایری همچنان در کشور است. وی ابراز امیدواری می کند تا این متهم در اولین فرصت دستگیر و به تمام شایعات پایان داده شود.سالارکیا تاکید می کند از آنجا که پرونده در مرحله حکم قرار داشته ، ممکن است رای شهرام جزایری به صورت غیابی صادر شود.

دستگیری تعدادی از شرکای جزایری

روز گذشته در ارتباط با فرار جزایری ، خبرگزاری فارس به نقل از یک مقام آگاه در قوه قضاییه از دستگیری و بازداشت تعدادی از بستگان ، نزدیکان و شرکای تجاری جزایری خبر داد. این مقام آگاه اعلام کرد: تیمهایی از نیروهای امنیتی ، نظامی و انتظامی در بخشهایی از مرزهای کشور در حال جستجوی گسترده برای دستگیری متهم فراری مستقر شده اند. وی اضافه کرد: هدف از دستگیری این افراد این است که احتمال می رود آنها از مخفیگاه وی اطلاع داشته باشند.

به جزایری مرخصی ندادم

قاضی وحید کربلایی آقاملکی ، قاضی پرونده جزایری نیز در واکنش به فرار وی در گفتگو با ایسنا عنوان کرد: متهم هنگام مرخصی متواری نشده است و ماموران بدون اجازه دادگاه او را به منزلش برده اند. وی در ارتباط با مرخصی فعلی جزایری عنوان کرد ، اعطای مرخصی در گذشته ، ارتباطی به من ندارد و بسیاری از افراد از متواری شدن جزایری بهره برداری سیاسی می کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها