برخلاف Call of Doty یا Overwatch، این بازی یک شوتر تاکتیکال بوده و بیشتر به کانتر استرایک نزدیک‌تر است. این بدین معنیست که مهارت تیراندازی و کارگروهی برای بازی ضروری هستند و هر گلوله می‌تواند کارتان را تمام کند. اگر تا حالا یک شوتر تاکتیکال بازی نکرده‌اید یا می‌خواهید بدانید که چه چیزی Valorent را از دیگر بازی‌های شوتر جدا می‌کند. در اینجا میخواهیم به پنج نکته برای تجربه شروعی بهتر در بازی بپردازیم.
کد خبر: ۱۲۷۰۹۱۳

 

هر مچ شامل دو تیم پنج نفره می‌شود. قبل از شروع بازی، هر بازیکن باید یک شخصیت (که در بازی با نام Agent شناخته می‌شوند) با قابلیت‌های منحصر بفرد خود را انتخاب کند. هر تیم فقط یک عدد از هر ایجنت را می‌تواند انتخاب کند. مچ‌ها دارای راند هستند و اولین تیمی که ۱۳ راند را پیروز شود به عنوان برنده مشخص خواهد شد.

یک تیم به عنوان مهاجم و دیگری به عنوان مدافع انتخاب می‌شوند و پس از ۱۲ راند، دو تیم جایشان را با هم عوض می‌کنند. مهاجمان باید یک بمب (به نام Spike) در یکی از چندین محل مشخص شده هر مپ بکارند. وظیفه مدافعان هم مسلما دفاع است – یا با جلوگیری از کاشته شدن اسپایک و یا با خنثی کردن آن. راه دیگر برای پیروزی هم کشتن تمامی اعضای تیم حریف خواهد بود، چرا که هیچ نوع Respawn شدن در هر راند وجود ندارد.

در ابتدای هر راند، هر بازیکن مقداری پول (با نام Creds) دریافت می‌کند که در فاز خرید، می‌تواند آن را برای خرید سلاح، آرمور و قابلیت‌ها خرج کند. اعمالی همچون کاشتن اسپایک، کیل گرفتن و بردن یا باختن راند برای شما پول به همراه خواهند داشت.

اولین نکته: راه بروید، ندوید

با دویدن در بازی Valorent (که حالت پیش فرض حرکت کردن است)، صدای پایتان پخش خواهد شد و دشمنانی که نزدیک باشند می‌توانند آن را بشنوند. دویدن آنقدر پر سر و صداست که دایره‌ای روی مینی‌مپ ظاهر می‌شود که نشان می‌دهد صدایتان تا کجا می‌رود. راه حل این مشکل، راه رفتن با نگه داشتن کلید Shift است. راه رفتن مسلما کندتر است، اما هم دقتتان را در تیراندازی بالاتر می‌برد و هم شنیده شدن صدای پایتان را تقریبا غیرممکن می‌کند.

شما تقریبا همواره باید در Valorent راه بروید،  مگر در مواقعی که (۱) مطمئن هستید که دشمنی نزدیکتان نیست، (۲) دشمن می‌داند کجا هستید (۳) باید سریعا خود را به جایی برسانید. اگر از خالی بودن اطرافتان مطمئن هستید، به چاقویتان سوییچ کنید، چرا که سرعت حرکتتان در این حالت بیشتر از وقتیست که سلاح در دست دارید.

Valorent جدیدترین شوتر از شرکت رایت گیمز است

دومین نکته: هنگام دویدن شلیک نکنید

با در نظر گرفتن نکته قبلی درباره راه رفتن، باید بدانید که تیراندازی دقیق و دویدن چندان در Valorent با هم جور در نمی‌آیند. اگر در حال دویدن بودید و دشمنی را دیدید که می‌خواهید به سویش تیراندازی کنید، سعی کنید قبل از شلیک به کل بایستید. مدتی طول می‌کشد تا پس از دویدن نشانه‌گیری‌تان به حالت عادی برگردد، اما به مرور بیشتر دستتان خواهد آمد که چه زمانی تیرتان دقیق خواهد بود و چه زمانی نه. بزرگ و کوچک شدن نشانه‌تان هم می‌تواند شما را راهنمایی کند.

ماهر شدن در این مکانیک تمرین می‌طلبد. اما دویدن و تیراندازی هم‌زمان و سپس گیج شدن بر سر این که چرا تیرهایتان به هدف اصابت نکرد، احتمالا رایج‌ترین اشتباهیست که بازیکنان جدید Valorent مرتکب میشوند.

راه رفتن و تیراندازی چی؟ هنگام راه رفتن – دوباره، با نگه داشتن کلید Shift – چند تیر اولتان همانند وقتی که ایستاده‌اید دقیق خواهند بود. پس اگر در حال راه رفتن دشمنی را دیدید، می‌توانید بلافاصله به او تیراندازی کنید. اما بعد از آن چند تیر اول، کم کم نشانه‌تان بیشتر از حالت ایستاده خطا خواهد رفت.

سومین نکته: بدانید که چگونه پولتان را مدیریت کنید

 اگر در بازی Valorant تازه‌وارد هستید، این که در اول هر راند پولتان را خرج سلاح و تجهیزات کنید می‌تواند وسوسه‌کننده باشد. اما نباید این کار را انجام دهید. به جای آن، باید Credهای خود را برای خریدهای بهتر و هماهنگی با تیمتان نگه دارید. برای مثال: اگر در یک راند، در تیمتان فقط شمایید که یک سلاح خریدید و بقیه از کلت ابتدایی استفاده می‌کنند، احتمالا نمی‌توانید آن راند را ببرید. اما اگر پولتان را یکی دو راند نگه دارید و بگذارید یارانتان هم پول جمع کنند، آن وقت پنج نفر که دارای سلاح جدید و آرمور هستند شانس بیشتری برای پیروزی خواهند داشت – و تازه آن تجهیزات را هم حفظ خواهند کرد.

هر وقت که یک راند را زنده پشت سر گذاشتید، آن تجهیزاتی که راند را با آن‌ها تمام کردید را حفظ خواهید کرد – پس اگر یک سلاح بهتر پیدا کردید، قبل از اتمام راند حتما آن را بردارید. اگر بمیرید، تجهیزاتتان به حالت ابتدایی باز خواهد گشت و دوباره باید خرید کنید – حالا چه تیمتان راند قبلی را برده باشد یا باخته. قابلیت‌هایتان در صورت استفاده نشدن راند به راند منتقل خواهند شد و آرموری که نابود نشده باشد هم همراهتان به راند بعدی خواهد آمد (دوباره، اگر نمرده باشید)

در Valorant چند نوع راند می‌توانند وجود داشته باشند که شما باید در نظر داشته باشید. می‌توانید با استفاده از وویس چت هم‌تیمی‌های خود را در جریان نقشه‌ای که برای راند دارید بگذارید، یا از یکی از چندین دکمه کارآمدی که رایت گیمز در منوی خرید قرار داده استفاده کنید – مثلا بگویید که پولتان را نگه دارید، یا این که از پول زیاد خود خبر دهید.

Valorent جدیدترین شوتر از شرکت رایت گیمز است

راند Save یا صرفه‌جویی

همه اعضای تیم به امید نگه داشتن پولشان برای راند بعد، خیلی کم خرج می‌کنند و یا اصلا چیزی نمی‌خرند. تنها خریدتان در این جور راندها باید نهایتا به یک پیستول و یک قابلیت خلاصه شود.

راند Full Buy یا خرید کامل

اعضای تیم هر چه دلشان می‌خواهد را می‌خرند – معمولا رایفل‌ها و اسنایپرها و در کنارشان، آرمور و قابلیت‌های مورد نیاز.

راند Force Buy یا خرید اجباری

آن قدری پول ندارید که خرید کامل داشته باشید، اما در هر صورت خرید می‌کنید و بهترین چیزهایی که در حد توانتان است را می‌خرید. شاید بخواهید این کار را برای سورپرایز کردن دشمن انجام دهید، شاید هم به خاطر این که می‌خواهید سریعا به بازی برگردید و نمی‌خواهید یا نمی‌توانید برای پول بیشتر نگه دارید.

راند Partial Buy یا خرید نصفه و نیمه

یعنی یکی دو نفر از تیم شاید بخواهند سلاحی بخرند، اما همه می‌خواهند مطمئن شوند که برای راند بعدی به اندازه یک خرید کامل پول داشته باشند.

 

چهارمین نکته: آرمور بخرید

سلاح‌ها هیجان‌انگیزترین چیزی هستند که می‌توانید در Valorant بخرید، اما اگر زنده نباشید به چه دردتان می‌خورند؟ اینجاست که آرمور وارد می‌شود. شاید خرید آرمور کار خفنی به نظر نرسد، اما همواره تصمیم درستی خواهد بود. بدون آرمور، جان ۱۰۰ پوینتی شما زیاد دوام نخواهد آورد – یکی دو گلوله می‌توانند کارتان را تمام کنند.

آرمور همواره باید جزوی از راندهای خرید کاملتان باشد و اگر به اندازه خرید بهترین سلاح‌ها و آرمور پول نداشتید، قطعا اولویت را باید به آرمور دهید. دو نوع آرمور در Valorant وجود دارند: یکی که ۴۰۰تا قیمت دارد و به شما ۲۵ جان اضافه می‌دهد، و یکی که ۱۰۰۰تا قیمت دارد و به شما ۵۰ جان اضافه می‌دهد. هر دو آرمور ۷۰٪ صدمه دریافتی را جذب می‌کنند.

پنجمین نکته: نشانه‌تان را در ارتفاع سر قرار دهید

هر چه کمتر مجبور به تکان دادن موستان شوید، سریع‌تر می‌توانید نشانه بگیرید و شلیک کنید. هنگام راه رفتن، سعی کنید نشانه‌تان را در ارتفاعی قرار دهید که سر دشمنان در حالت عادی درش قرار دارد. بیشتر بازیکنان – در همه شوترها، نه صرفا Valorant – عادت دارند نشانه‌شان را به سمت زمین قرار دهند. اما اگر با یک دشمن برخورد کنید و نشانه‌تان پایین باشد، باید موستان را بالا ببرید و سپس شلیک کنید. اما اگر نشانه‌تان از اول تقریبا روی سر دشمن باشد، خیلی راحت‌تر می‌توانید به سراغ اصل مطلب بروید.

یک راه خوب برای تمرین این کار این است که قبل از شروع هر راند، نشانه‌تان را در ارتفاع سر یارانتان قرار دهید. در این صورت یک نقطه شروع خوب خواهید داشت تا راحت‌تر عادت کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها