رئیس‌ جمهور آمریکا در توئیتی بار دیگر بر بازگشایی مدارس در فصل پاییز اصرار و حتی تهدید کرد اگر مدارس و دانشگاه‌ها باز نشوند، به بخش آموزش بودجه اختصاص نخواهد داد.
کد خبر: ۱۲۷۰۸۹۰

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در توئیتی تهدید کرد در صورتی که مدارس و دانشگاه‌ها در پاییز بازگشایی نشوند، بودجه بخش آموزش را پرداخت نخواهد کرد.

وی نوشت: حالا که در مقیاسی بزرگ شاهد آن بوده‌ایم و به تجریه دریافتیم که آموزش مجازی در مقایسه با آموزش در مدرسه یا دانشگاه افتضاح است. حتی به آن (نوع آموزش) نزدیک هم نیست! مدرسه‌ها باید در پاییز باز شوند.

ترامپ در ادامه تهدید کرد: اگر (مدارس) باز نشوند، چرا باید دولت فدرال بودجه بدهد؟ (بودجه) نخواهد داد!!!

رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه هم گفته بود که دولت وی بر فرمانداران ایالت‌ها فشار خواهد آورد تا مدارس بازگشایی شوند.

وی که در کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «ما قصد داریم تا بر فرمانداران و هر کس دیگری فشار وارد آوریم تا مدارس را بازگشایی کنند. این خیلی مهم است. بنابراین ما قصد داریم فشار بسیار زیادی برای بازگشایی مدارس در پاییز وارد آوریم.»

ترامپ در ادامه مدعی شد که برخی مقامات خواستار آن هستند که مدارس بسته باقی بمانند چون آن‌ها فکر می‌کنند که این از نظر سیاسی برای آنها خوب خواهد بود.

تلاش ترامپ برای بازگشایی مدارس در آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که شیوع ویروس کرونا در این کشور بار دیگر اوج گرفته است. کارشناسان بهداشت و درمان عمومی آمریکا و دموکرات‌ها تأکید دارند که ترامپ با نادیده گرفتن این مسئله که روند افزایشی شیوع کرونا به یک معضل تبدیل شده، تنها باعث بدتر شدن اوضاع می‌شود.

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی شبانه‌روز گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع، ۶۱۰۶۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است. بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز ۹۶۰ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به روزهای گذشته شاهد افزایش چشمگیر است.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در آمریکا به ۳،۲۱۹،۹۹۹ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۱۳۵،۸۲۲ تن افزایش یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها