زندگی با یک فرد مبتلا به ویروس کرونا باید با اقدامات اساسی همراه باشد و استفاده از ماسک ضروری‌ترین نکته برای پیشگیری از سرایت کرونا به سایر افراد خانواده است.
زندگی با یک فرد مبتلا به ویروس کرونا باید با اقدامات اساسی همراه باشد و استفاده از ماسک ضروری‌ترین نکته برای پیشگیری از سرایت کرونا به سایر افراد خانواده است.
کد خبر: ۱۲۷۰۷۴۵

به گزارش جام جم آنلاین، صادق حامدی متخصص بیماریهای عفونی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: پس از تایید حضور یک فرد آلوده به ویروس کرونا در خانه باید اقدامات اضافی برای قرنطینه در خانه خود انجام دهید، فرد آلوده باید همیشه ماسک بزند و ماسک معمولی برای فرد مبتلا کافی نیست و باید از انواع ماسک های فیلتر دار یا ماسک جراحی استفاده کند تا اطمینان حاصل شود که ذرات ویروس را در محیط منزل پراکنده نمی کند حتی اگر بیمار سرفه نمی کند، صحبت کردن هم می تواند منجر به انتشار این ویروس شود.

وی اظهار داشت: اعضای خانواده باید در اتاق‌های جداگانه بمانند، اگر این امکان وجود ندارد، باید حداقل دو متر فاصله را با بیمار حفظ کنند، مادران شیرده مستثنی هستند. با در نظر گرفتن فواید شیردهی و نقش ناچیز شیر مادر در انتقال ویروس‌های تنفسی، مادر بیمار می‌تواند به شیر دادن ادامه دهد و مادر در نزدیکی نوزاد باید ماسک بزند و قبل و بعد از تماس با نوزاد دست خود را بشوید.

حامدی ادامه داد: تعداد افرادی که از بیمار مراقبت می‌کنند به حداقل برسد، بهتر است مسئولیت این کار به عهده فردی با سلامت کامل گذاشته شود که هیچ بیماری زمینه‌ای و مزمن ندارد و تا زمان بهبود کامل و رفع تمام علائم، بازدیدکننده و مهمانی نباید به خانه بیاید، بعد از هر تماس با بیمار یا محیط اطراف بیمار، باید دست‌ها را شست.

وی تصریح کرد: قبل و بعد از تهیه غذا، قبل از خوردن غذا و بعد از رفتن به توالت باید حتما دست‌ها شسته شوند، اگر دست‌ها بوضوح کثیف نیستند، می‌توان از ژل حاوی الکل استفاده کرد در غیر این صورت باید با آب و صابون شسته شوند، بعد از شست وشو با آب و صابون، برای خشک کردن دست بهتر است از دستمال کاغذی یکبار مصرف استفاده شود. اگر این امکان وجود ندارد، می توان ار حوله تمیز استفاده کرد ولی این حوله باید دائم عوض شود.

این پزشک اضافه کرد: برای جلوگیری از پخش شدن ترشحات تنفسی، بیمار تا حد ممکن باید ماسک بزند و این ماسک باید هر روز عوض شود. افرادی که دوست ندارند ماسک بزنند باید توصیه‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنند، هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان و بینی خود را با دستمال کاغذی بپوشانند و بعد آن را دور بیندازند. اگر از دستمال پارچه ای استفاده می‌شود، باید مرتبا با آب و مواد شوینده شسته شوند.

به گفته حامدی، سایر اعضای خانواده اگر اتاق کافی به اندازه تعداد اعضا برای جدا شدن ندارید حتما از نشستن در مسیر رفت و آمد روی فرش یا زمین دوری کنند، اگر هوا مناسب است اجازه دهید پنجره ها باز بمانند تا هوای تازه در خانه جریان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: فردی که خانه را تمیز می کند باید ماسک و دستکش بپوشد، ماسک حتما باید از انواع فیلتر دار یا ماسک جراحی باشد. پارچه های تمیز کننده یا سایر مواد باید در یک کیسه خاص قرار داده شوند و درش کاملا بسته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها