یک مقام وزارت خارجه روسیه به اظهارات معاون وزیر خارجه آمریکا مبنی بر لزوم خروج روس‌ها از خاورمیانه واکنش نشان داد و گفت، این حرف‌ها از روی نادانی است.
کد خبر: ۱۲۶۸۲۹۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، یک منبع وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا درباره لزوم خروج روسیه از خاورمیانه تاکید کرد: بهتر است شما از سوریه خارج شده و به مشکلات داخلی خود بپردازید.
 
این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، منظور آنها را از این حرف‌ها نمی‌فهمد اما این اظهارات از خیر و شر عبور کرده و تنها اظهاراتی از روی نادانی و حماقت است.
 
این منبع تاکید کرد، سطح حضور و عملکرد حرفه‌ای در وزارت خارجه آمریکا بسیار کاهش یافته است.
دیوید شنکر، معاون مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه پنج‌شنبه گفته بود، روسیه نقشی ویران‌کننده در خاورمیانه ایفا می‌کند و باید منطقه را ترک کند.
 
بنا به گفته شنکر، دور نگه داشتن روسیه از منطقه سنگ بنای سیاست خارجه آمریکا در طول ۴۵ سال گذشته است.
 
این مقام به صراحت گفته بود، آنها (روسیه) باید از اینجا (خاورمیانه) بروند.
 
شنکر همچنین اشاره کرد، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اشتباه کرد که به روسیه برای تقویت مواضعش در سوریه و خاورمیانه فرصت داد؛ اشتباهی که روند جنگ در سوریه را تغییر داد و در نتیجه آن بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه همچنان در قدرت مانده است، موفقیت در سوریه، روسیه را ترغیب کرد گام‌هایی مشابه در لیبی بردارد به طوریکه اکنون در این کشور هم نقشی مناسب یا باثبات ایفا نمی‌کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها