چند ترفند برای استفاده بهتر از اینستاگرام

در شماره قبل چند ترفند برای استفاده بهتر از شبكه اجتماعی اینستاگرام آموزش دادیم و این هفته چند ترفند دیگر شامل انتشار خودكار پست در ساعت مشخص، دسترسی مخاطبان به مشاهده استوری پس از تاریخ انقضا و كنترل نظرات پست‌ها و استوری‌ های خود می‌گوییم كه كاربری این شبكه اجتماعی را برای شما جذاب‌تر و ساده‌تر می‌كند.
در شماره قبل چند ترفند برای استفاده بهتر از شبكه اجتماعی اینستاگرام آموزش دادیم و این هفته چند ترفند دیگر شامل انتشار خودكار پست در ساعت مشخص، دسترسی مخاطبان به مشاهده استوری پس از تاریخ انقضا و كنترل نظرات پست‌ها و استوری‌ های خود می‌گوییم كه كاربری این شبكه اجتماعی را برای شما جذاب‌تر و ساده‌تر می‌كند.
کد خبر: ۱۲۶۷۹۱۹
انتشار خودكار پست در ساعت مشخص: یكی از مشكلات اصلی در اینستاگرام این است كه گاهی قرار است برخی كارها مانند رخدادهای خاص و مواردی از این نوع را در ساعتی خاص به‌صورت یك پست منتشر كنیم، ولی با توجه به محدودیت‌های زمانی و مشكلاتی از این دست ممكن است این امر دشوار باشد. قابلیتی برای اینستاگرام و كاربران این شبكه وجود دارد تا بتوانند پست‌های خود را مدیریت كرده و به‌صورت منظم در بازه زمانی مد‌نظر خود آن را منتشر كنند. این قابلیت در حقیقت از قابلیت‌های اصلی شبكه اجتماعی اینستاگرام نیست، بلكه یك نرم‌افزار جانبی به نام HubSpot  است و با نصب این نرم‌افزار می‌توانید محتوای مدنظر خود را آماده كرده و سپس ساعت و تاریخ انتشار آن را تعیین كنید تا محتوا در راس آن ساعت منتشر شود.

  دسترسی مخاطبان به مشاهده استوری پس از تاریخ انقضا

استوری‌های اینستاگرام فقط 24 ساعت برای مخاطبان قابل مشاهده است، ولی بسیاری از مخاطبان استوری شما ممكن است استوری‌های‌تان را مشاهده نكنند. قابلیتی در اینستاگرام وجود دارد كه موجب می‌شود بتوانید اطلاعات استوری‌های خود را حتی پس از این تاریخ انقضا به مخاطبان خود ارائه كنید. در حقیقت این قابلیت، ایجاد «های‌ لایت» از استور‌ی‌هاست.

برای ایجاد‌های‌لایت‌ها باید این مراحل را طی كنید: 

ابتدا وارد بخش پروفایل‌ خود شوید و سپس روی علامت + كه با نام New  قابل مشاهده است، كلیك كنید. اكنون فهرست استوری‌های شما نمایش داده خواهد شد و در گوشه پایین سمت راست هر یك از استوری‌ها، دكمه‌ای دایره‌ای شكل قابل مشاهده است كه با انتخاب آن استوری، تیك زده می‌شود. تمام استوری‌های مدنظر خود را انتخاب كرده و سپس روی عبارت Next  كلیك كنید. در این بخش می‌توانید یك تصویر كاور برای‌های‌لایت‌های خود انتخاب كرده و سپس روی گزینه Done  كلیك كنید. به این ترتیب از این به بعد هر كسی وارد پروفایل شما شود، علاوه بر عكس‌های شما می‌تواند گزینه‌های‌لایت‌ها را هم مشاهده كند و پس از انتخاب آن، استوری‌های انتخاب شما برای افراد قابل مشاهده خواهد شد.

كنترل نظرات پست‌ها و استوری‌های خود

دنیای مجازی می‌تواند فضایی مسموم را كنار اطلاعات سالم قرار دهد و به همین دلیل وقتی یك پست یا استوری را در اینستاگرام بگذارید، ممكن است با نظرات یا كامنت‌هایی روبه‌رو شوید كه دوست ندارید آنها را در حساب كاربری خود داشته باشید. در این شرایط شما چند گزینه مختلف دارید. گزینه نخست این است كه اجازه كامنت گذاشتن را به كاربران بدهید و سپس مواردی را كه مناسب نیستند، پاك كنید.

گزینه دوم، فیلتر كردن بر اساس كلیدواژه‌هاست و گزینه سوم نیز بستن دسترسی به كامنت به‌صورت كلی است كه در ادامه هر یك از این موارد را شرح خواهیم داد:

پاك كردن نظرات: برای این كار باید روی كامنت مد‌نظر خود كه می‌‌خواهید پاك شود كلیك كرده و اندكی دست خود را روی آن نگه‌دارید تا چند گزینه در بالای تلفن همراه نمایش داده شود. یكی از این گزینه‌ها، شكل سطل آشغال است كه با كلیك كردن روی آن‌ می‌توانید كامنت یا نظر مد نظر را پاك كنید.

فیلتر كردن نظرات: وارد بخش Options  در اینستاگرام شوید و سپس روی گزینه Comments كلیك كنید. گزینه‌ای به نام Hide Inappropriate Comments  وجود دارد كه باید آن را فعال كنید و در ادامه می‌توانید كلماتی را به‌عنوان كلیدواژه تعریف كنید كه اگر در یك كامنت این كلمات به كار گرفته شود، این كامنت به‌صورت خودكار از روی پست شما حذف خواهد شد.

مسدود كردن نظرات: وقتی یك پست می‌گذارید و دوست ندارید كسی روی آن نظر دهد، باید فرآیند پست كردن را به‌صورت عادی ادامه دهید و سپس در صفحه‌ای كه می‌خواهید تگ‌ها و كپشن‌ها را تعیین كنید، روی گزینه Advanced Settings كه در پایین صفحه قابل مشاهده است، كلیك كنید. در این صفحه، گزینه‌ای به نام Tun Off Commenting  قابل مشاهده است كه با فعال كردن آن می‌توانید امكان كامنت گذاشتن روی آن پست را از مخاطبان بگیرید.
 
احمد محمدحسینی / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها