jamejamonline
اقتصادی اقتصاد ایران کد خبر: ۱۲۶۷۷۹۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹  |  ۱۲:۰۶

دو خودروساز بزرگ که ارائه دهنده محصولات خودرویی در طرح فروش فوق‌العاده خودرو هستند، با صدور یک اطلاعیه مشترک، نکاتی را پیرامون فرآیند قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده خودرو ۲۵ هزار دستگاه خودرو را تشریح کردند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، در راستای طرح فروش فوق العاده ۲۵ هزار دستگاه سایپا و ایران خودرو ویژه ایام عید سعید فطر که از روز عید فطر (چهارم خردادماه) آغاز شده  تا ۱۴ خرداد نیز ادامه دارد و پس از آن فرآیند قرعه کشی بین افراد ثبت نام کنندگان برگزار خواهد شد. همانطور که پیش از این نیز بارها اعلام شده است، نمایندگانی از نهادهای نظارتی و رسانه‌های همگانی در زمان قرعه کشی حضور خواهند داشت. متقاضیانی که نام آن ها در این قرعه کشی برگزیده می‌شود، ظرف مدت  ۴۸ساعت پس از اعلام نتایج، بایستی وجه خودرو مورد نظر خود را واریز کنند.
 
پیرو جلسه روز گذشته(جمعه) کمیته خودرو  که با حضور اعضای کمیته اعم از وزارت صنعت، معدن و تجارت، دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور و دو شرکت خودروساز (گروه صنعتی ایران‌خودرو و گروه خودروسازی سایپا) برگزار شده است، بدینوسیله اطلاعیه مشترک خودروسازان به شرح زیر است:
 
۱- جهت اطمینان‌بخشی به افکار عمومی در صحت و دقت قرعه‌کشی، نهادهای نظارتی و رسانه‌ها در تمامی مراحل قرعه‌کشی، حضور خواهند داشت.
 
۲- بلافاصله پس از اتمام فرآیند قرعه‌کشی، اطلاع‌رسانی لازم در سایت هر یک از خودروسازان به تفکیک خودرو انجام خواهد شد.
 
۳- متقاضیان مکلفند ظرف ۴۸ ساعت پس از اعلام منتخبان از سوی خودروسازان، نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند؛ ضمن اینکه در صورت عدم واریز وجه، اسامی نفرات جایگزین از محل رزرو، توسط خودروساز و با تائید دستگاه‌های نظارتی اعلام می‌شود.
 
۴- صرفاً سند فروش خودرو از سوی خودروساز، با درج عبارت «ترهین یکساله در فروش فوق‌العاده» ، به خریداران تحویل و شناسنامه مالکیت خودرو (برگ سبز) از سوی پلیس راهور تحویل خودروساز گردیده که پس از اتمام دوران ترهین، از سوی خودروسازان، تحویل خریدار خواهد شد.
 
۵- با توجه به مفاد قرارداد فروش؛ امکان فروش وکالتی خودروهای ثبت‌نامی از سوی متقاضیان در دوران ترهین وجود نخواهد داشت.
 
۶- متقاضیانی که ظرف ۳۶ ماه گذشته از خودروسازان، خودرو خریداری کرده یا پلاک فعال داشته باشند، از فهرست قرعه‌کشی حذف خواهند شد.
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

دقیقاً 10سال پیش، رهبر معظم انقلاب با اشراف کامل از شرایط محیطی و محاطی کشور و آگاهی از آینده جامعه، مهم‌ترین مسأله روز اقتصادی را شیوه مصرف آحاد مردم ومسؤولان و راه برون‌رفت از مشکلات پیش‌رو را صرفه‌جویی عمومی و اصلاح الگوی مصرف دانستند و بر این اساس، شعار سال 88 را «حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف» نام نهادند و فرمودند: «من آنچه را که می‌خواهم در این برهه عرض کنم این است که ملت عزیز جداً از اسراف و زیاده‌روی پرهیز کنند. چون وضع جامعه ما از لحاظ مصرف، وضع خوبی ندارد...عادت‌های ما، سنت‌های ما، روش‌های غلطی که از این و آن یاد گرفته‌ایم، ما را سوق داده است به زیاده‌‌روی در مصرف به نحو اسراف. یک نسبتی باید در جامعه میان تولید و مصرف وجود داشته باشد. امروز در کشور ما اینجوری نیست.»

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر