جنگنده - بمب افکن های عراقی امروز (دوشنبه) مخفیگاه های گروه تروریستی داعش را در استان کرکوک در شمال این کشور هدف قرار دادند.
کد خبر: ۱۲۶۶۹۴۱

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، این حملات در هفت مرحله انجام و تعدادی از مخفیگاه های تروریست ها منهدم شد.

در این حملات محل اختفای داعش در شهرستان «الدبس» و در حومه روستاهای «مزیریر»، «کبیبه» و «ربیضه العصریه» هدف قرار گرفت.

از سوی دیگر، چهار عضو سازمان حشد الشعبی روز گذشته (یکشنبه) در انفجار بمب در «طوز خرماتو»، واقع در جنوب کرکوک شهید یا زخمی شدند.

این انفجار زمانی روی داد که شماری از نیروهای تیپ «شهید الصدر» در حال خاموش کردن آتش سوزی کشتزارهای گندم منطقه طوزخورماتو بودند، مزارعی که توسط عناصر داعش به آتش کشیده شده بود.
در این حادثه یک نفر از نیروهای الحشدالشعبی شهید و سه تن دیگر زخمی شدند.

جمعه شب گذشته نیز شش تن از نیروهای الحشد الشعبی و دو پلیس در درگیری با عناصر داعش به ترتیب در استان‌های دیاله و صلاح الدین عراق به شهادت رسیدند.

در همین حال، ارتش عراق صبح یکشنبه عملیاتی با عنوان «شیرهای جزیره» را علیه تروریست‌های داعش در منطقه معروف به «مثلث مرگ» در سه استان صلاح الدین، الانبار و نینوا آغاز کرد.

داعش در طول یک ماه گذشته فعالیت بی‌سابقه‌ای در مقایسه با دو سال گذشته و از زمان شکست سال ۲۰۱۷ این گروه تروریستی در مناطق شمال، غرب و شرق عراق در استان‌های صلاح الدین، دیاله، نینوا و الانبار داشته است.

نیروهای حشد الشعبی و ارتش عراق در این مدت دهها عملیات در استان‌های درگیر برای تعقیب، نابودی و دستگیری عناصر تروریست داعش انجام داده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها