محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گویند: در مطالعات موجود، شواهدی از تاثیر استفاده از داروهای گیاهی از جمله خاکشیر در پیشگیری از ابتلا یا درمان کرونا وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۶۵۹۸۲
به گزارش جام جم آنلاین ایسنا، محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در مطلبی با توجه به مطالعات انجام شده و مستندات موجود به این پرسش پاسخ داده‌اند که آیا خاکشیر تاثیری بر پیشگیری از ابتلا یا درمان کرونا دارد یا خیر.
در این مطلب آمده است: در مطالعه‌ای که به بررسی اثرات داروهای چینی برای سارس ( از خانواده ویروس‌های کرونا) پرداخته بود. خاکشیر یکی از ترکیبات مورد استفاده جهت تسکین سرفه در بیماران بود.
در برخی از مطالعات، برای خاکشیر اثراتی مانند ملین، ضدتب و موثر در سوزش سینه بیان شده است. البته این مطالعات تنها به بررسی ویژگی‌های خاکشیر بر اساس ماده موثره پرداخته و آزمونی در بین بیماران برای بررسی و اثبات این ویژگی‌ها انجام نداده‌اند.
همچنین در وب‌سایت سازمان بهداشت جهانی، تاکید شده که ممکن است برخی داروهای سنتی و گیاهی منجر به تسکین و کاهش علائم ویروس کرونا شوند اما هیچ مدرکی مبنی بر تاثیر آن‌ها بر پیشگیری یا درمان بیماری‌ها نیست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها