متخصص تغذیه در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

با این روش ها وزن خود را افزایش دهید / حفظ تعادل در رژیم چاقی

چاقی یک طرف تناسب اندام است و لاغری در طرف دیگر آن. در حالی که بسیاری از افراد به دنبال کاهش وزن هستند بسیاری دیگر نیز راهکارهای افزایش وزن سالم را جستجو می کنند.
کد خبر: ۱۲۶۵۷۴۲

به گزارش جام جم آنلاین ، لاغری بیش از اندازه می تواند به اندازه چاقی مفرط اذیت کننده باشد. بسیاری از افراد به دنبال این هستند که با اضافه وزن بدن سالم تری داشته باشند و تناسب اندام داشته باشند.

برای پیدا کردن راهکارهای درست و منطقی اضافه کردن وزن یک متخصص تغذیه مطالبی را ارائه می دهد.

شیما دانشمندپور متخصص تغذیه و کارشناس رژیم درمانی در این رابطه به جام جم آنلاین گفت: اضافه کردن وزن هرگز به این معنا نیست که فرد برای جبران کاهش وزن خود به سراغ مصرف انواع غذاهای پرچرب و سنگین و مضر نظیر فست فودها برود یا اینکه به شدت پرخوری کند. اینها طرز تفکر غلطی است که بیشتر باعث می شود فرد از لحاظ سلامت با مشکلات متعددی روبرو شود. برای هر چیزی راه حلی وجود دارد و افرادی هم که به دنبال اضافه وزن هستند باید اصولی را یاد بگیرند.

دانشمندپور عنوان کرد: فرد نباید گرسنه باقی بماند. فاصله بین غذا خوردن برای کسی که به دنبال افزایش وزن است باید بین سه تا پنج ساعت باشد. گسترده کردن طیف غذایی هم به فرد کمک زیادی می کند تا وزن از دست رفته خود را بازیابد. این حرف بدان معناست که تنوع بیشتر خوراکی در وعده های غذایی فرد وجود داشته باشد. مثل گوشت، مرغ، لبنیات، سبزیجات و ...

این تخصص تغذیه افزود: غذایی که تراکم دارد بهترین غذا برای افزایش وزن است. با یک انتخاب مناسب می توانید غذایی بخورید که شامل کربوهیدرات، چربی، پروتئین و ویتامین باشد. ما در رژیم های لاغری به افراد توصیه می کنیم که از انواع میوه و خشکبار و تنقلات استفاده کنند و جالب است بدانید همین توصیه را برای افرادی که دنبال رژیم چاقی هستند هم داریم.

وی ادامه داد: یک فرد لاغر وزن بیشتری می خواهد و این بدان معناست که او باید کالری بیشتری به بدن خود برساند. به منظور افزایش وزن باید 500 کالری در طول روز بیشتر به بدن برسد که البته این به معنای پرخوری نیست. باز هم تاکید می کنم که در پیش گرفتن یک رژیم برای چاقی به این معنا نیست که هر چه به دستان رسید بخورید.

دانشمندپور بیان داشت: به سختی می توان برای افراد مختلفی که به دنبال رژیم چاقی هستند «عدد» تعیین کرد. باید به این نکته توجه کرد فردی که 42 کیلو وزن دارد باید مقدار بیشتری از چربی، پروتئین و کربوهیدرات وارد بدن خود کند که این میزان با فردی که 50 کیلو وزن دارد و او هم به دنبال وزن بیشتر است تفاوت دارد. اما به هر حال عرف بر این است که میزان هر یک از اینها برای افرادی که به دنبال وزن بیشتر هستند باید بین 15 تا 50 درصد باشد.

وی یادآور شد: فردی که به دنبال اضافه وزن است باید به یک نکته مهم توجه کند و آن هم این است که میزان کالری دریافتی بدن خود را یکباره افزایش ندهد و آن را به صورت تدریجی بالا ببرد.

دانشمندپور در پاسخ به این پرسش که چه ماد غذایی را برای اضافه وزن توصیه می کند گفت: شیر پرچرب، میوه، شیرینی جات (به اندازه و متعادل)، پنیر، آجیل، تخم مرغ، گوشت، مرغ، ماهی، موز، کره ، تن ماهی و ... است. البته ما در هر رژیمی تعادل را توصیه می کنیم تا به قول معروف فرد از آن طرف بام پرت نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها