قیمت میوه در بازار عمده‌فروشی بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود. گاهی اوقات به دلیل کمبود بعضی از اقلام و تقاضای زیاد، قیمت بعضی از کالاها به صورت نجومی افزایش پیدا می‌کند و گاهی اوقات به دلیل عرضه بیش از تقاضا قیمت‌ها سیر نزولی پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۲۴۲۱۳۳

در تابستان گذشته شاهد بودید که قیمت هندوانه به دلیل عرضه بیش از تقاضا آن‌قدر پایین بود که حتی کرایه حمل آن به دست نمی‌آمد.
اما درباره افزایش قیمت بعضی از اقلام مانند انار، سیب درختی و پرتقال باید اشاره کنم که مرکبات بعد از چیده شدن از سر باغ وارد بازار نمی‌شوند و در سردخانه‌ها انبار می‌شوند و از طرف دیگر با گران شدن بنزین، قیمت حمل و نقل نیز افزایش پیدا کرده است که البته این موارد نیز نمی‌تواند باعث افزایش 10 تا 20درصدی قیمت‌ها شود و اگر شوکی به بازار وارد می‌شود و عرضه و تقاضا دچار اختلال می‌شود باید دلیل خاص آن را جست‌وجو کرد که می‌توان نزدیک بودن شب یلدا را عنوان کرد. مصداق دیگر که می‌توان به آن اشاره کرد مساله گران شدن گوجه است که وضعیت بد جوی باعث کم شدن آن در بازار و افزایش نجومی قیمت آن شد. برف و سرما در آبان باعث از بین رفتن بسیاری از محصولات گوجه‌فرنگی و پیاز شد؛ اما با وارد شدن محموله جدید گوجه‌فرنگی از زمین‌های کشاورزی جنوب کشور قیمت این محصول رو به کاهش است.

رضا نورانی، رئیس اتحادیه ملی تولیدکنندگان و صادرکنندگان ملی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها