امیر عابدینی، مدیرعامل سال‌های گذشته پرسپولیس از اوضاع نه‌چندان خوب این تیم می‌گوید

ماجرای جونیور باید برای همه درس عبرت باشد

داستان عقد و فسخ قرارداد پرسپولیس با جونیور براندائو آن‌قدر عجیب و سؤال‌برانگیز بود که جامعه فوتبال ایران را به واکنش وا‌داشت. بسیاری از کارشناسان رسانه نسبت به عملکرد سؤال‌برانگیز این بازیکن به باشگاه اخطار داده بودند و کارشناسان فوتبال نیز هنوز از این خرید گران و بی‌کیفیت توسط مدیران پیشین پرسپولیس متعجب هستند.
کد خبر: ۱۲۴۰۱۷۰


امیر عابدینی، مدیر عامل سابق سرخپوشان پایتخت در این مورد به خبرنگار جام‌جم گفت: باشگاه قصد داشته یک مهاجم خارجی جذب کند و مدیران برای این امر سراغ یک مهاجم ارزان قیمت رفتند؛ چون شرایط ارز در ایران با سایر نقاط جهان متفاوت است، اما اتفاقی که افتاد برای همه عجیب بود. جونیور را با ۵۷۰ هزار دلار آوردند و با ۲۵۰ هزار دلار قراردادش را فسخ کردند. این موضوع باید برای همه اهالی فوتبال تجربه باشد، زیرا از این مدل خرید‌ها در فوتبال مان زیاد داشتیم و یک روز باید جلوی آن را گرفت.
عابدینی اضافه کرد: من نمی‌خواهم دنبال مقصر بگردم چون شخص مربی خارجی تیم خواستار جذب مهاجم خارجی شده هرچند معتقدم در فوتبال کشورمان مهاجمان خوبی داریم که همین حالا از همان نسل در اروپا توپ می‌زنند، اما به هر حال مربی خواسته که مهاجم غیر‌ایرانی بگیرند و بعد گفته این مهاجم نهمین فرد در فهرست من بود. همین حرف‌ها و مسائل آدم را بیشتر نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد مشکوک می‌کند، ولی با این حال انتخاب باشگاه پرسپولیس خوب نبود و انصاری فرد خیلی زود این موضوع را فهمید. او موضوع را مدیریت کرد و تصمیم به فسخ قرارداد براندائو گرفت. حالا کاری نداریم که چه کسانی از این قرارداد منفعت داشتند و چطور قرارداد فسخ شده. فقط به این نکته اشاره می‌کنم که از بدشانسی باشگاه پرسپولیس ماجرای جونیور شبیه آینه‌ عبرت بود. همه باید نسبت به آن عبرت بگیرند تا دیگر شاهد چنین خریدهایی نباشیم.
او همچنین در مورد شرایط مدیریت پرسپولیس گفت: نه تنها باشگاه پرسپولیس بلکه همه باشگاه‌های ایران در شرایط سخت مدیریتی هستند و رک و پوست کنده می‌گویم که دورنمای خوبی در مدیریت فوتبال ایران وجود ندارد. مگر این‌که شرایط اقتصادی برای همه تغییر کند و آن وقت است که می‌توانیم نسبت به فوتبال و اتفاقات آن هم امیدوار باشیم، ولی در حال حاضر شخصا دورنمای خاصی برای فوتبال نمی‌بینم و معتقدم همچنان پرسپولیس و سایر باشگاه‌های ایران نیاز به صبوری در برابر مشکلات مالی دارند. البته اگر شرایط برای خصوصی شدن باشگاه‌های دولتی و افزایش تعداد اسپانسر‌ها روشن شود و تکلیف حق پخش و سایر منابع درآمدزایی را روشن کنند، در آن صورت می‌توانیم در مورد مدیریت در فوتبال صحبت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها