در نشست خبری شبکه ایران کالا مطرح شد:

توجه ویژه به تولیدکنندگان در «ایران نشان»

در ادامه بحث اهمیت تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان، نزدیک به دو سال است که شبکه ایران کالا با تمرکز به این موضوع و پرداخت به فضاهای مختلفی که در این حوزه وجود دارد، تاسیس شده است. این شبکه تا امروز با برنامه‌های مختلفی که به روی آنتن برده در بخش‌هایی مثل معرفی تولیدات داخلی، حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان، ایجاد بازاری برای فروش برخی کالاها، جلب نظر مردم و مخاطبان به خرید این محصولات و... به این ماجرا از زوایای مختلفی پرداخته است، روندی که همچنان ادامه دارد. در این بین صحبت‌های اخیر رهبری در جلسه با کارآفرینان و تولیدکنندگان باعث شد تا بازهم توجه‌ها بیش از پیش به این فضا جلب شود و شبکه ایران کالا هم با برنامه‌ریزی ویژه‌تری در این مسیر حرکت کند.
کد خبر: ۱۲۳۹۳۵۰

باشگاه کارآفرینان ایران «ایران نشان» تازه‌ترین اقدامی است که این شبکه با تأسیس آن قرار است تا با تمرکز بیشتری در این فضا به آن بپردازد. موضوعی که بهانه نشست خبری روز گذشته این شبکه شد. این نشست با حضور اردشیر زابلی‌زاده (مدیر شبکه ایران کالا)، یدا... سیفی (قائم‌مقام شبکه ) سه‌شنبه 5 آبان، در ساختمان این شبکه برگزار شد.
توجه بیشتر به تولیدکنندگان
زابلی‌زاده با اشاره به صحبت‌های رهبری در ابتدای این نشست بیان کرد: بعد از نشستی که رهبری با تولیدکنندگان داشتند، به این نتیجه رسیدیم که شبکه ایران کالا که از سال ۹۶ راه‌اندازی شده، باید حمایت از تولیدکنندگان ایرانی را بیشتر از قبل در دستور کار خود قرار دهد؛ چراکه شبکه در حوزه کسب و کار و بحث کارآفرینی، دانش‌بنیان‌ها و اقتصاد گردشگری فعالیت می‌کند.
راه‌اندازی فروش مستقیم کالا و شاپینگ آن لاین یکی از اقداماتی است که این روزها به گفته مدیر شبکه مراحل قانونی‌اش را طی می‌کند، اتفاقی که به‌واسطه آن انگار در یک فروشگاه حضور دارید و این اولین بار است که چنین فضایی در رسانه ملی شکل گرفته و به روی آنتن رفته است.
او در این باره افزود: ما قبل از شروع کارمان، شبکه‌های موفق در این حوزه را مورد بررسی قرار دادیم و در ادامه نیز برنامه کاری این شبکه تنظیم شد.
1388 ساعت برنامه
زابلی‌زاده درباره برنامه‌هایی که در این شبکه به روی آنتن می‌رود هم گفت: ما به جز فیلم و سریال همه ژانرهای برنامه‌سازی را تجربه کردیم و آمار برنامه‌ها در سال ۹۶ و ۹۷ موجود است. در سال ۹۸ تا کنون در مجموع حدود 1388 ساعت برنامه تولید شده است. حمایت از تولیدکننده در دستور کار این شبکه بوده و در این راه با مدیران و مسؤولین جلساتی برگزار کردیم که نتیجه این جلسات در دستور برنامه‌سازی ما قرار گرفت. همچنین در این سیاست حمایت از مصرف‌کنندگان را نیز در نظر داشته و سعی کردیم که حقوق مصرف‌کنندگان را نیز رعایت کنیم. تغییر نگرش مصرف‌کننده با ارائه تصاویر خوب از تولیدکنندگان در دستور کار ما بوده است. وی ادامه داد: برنامه‌هایی را شروع کردیم که به مردم آموزش می‌دهند چگونه با سرمایه اندک کسب‌وکاری راه‌اندازی کنند. علاوه بر این باشگاه کارآفرینان «ایران نشان» را راه‌اندازی کردیم.
به حمایت نیاز داریم
زابلی‌زاده در بخش دیگری از این نشست گفت: تا به حال ۲۳۰ کالای ایرانی را خودمان خریدیم و به شرکت‌کنندگان که در مسابقات شبکه شرکت کرده‌اند ارائه دادیم. گفت‌وگوی بدون واسطه با تولیدکنندگان نیز از جمله برنامه‌های ماست. پخش مستقیم بازدید‌های نماینده تعزیرات به فروشگاه‌های مختلف که در راستای بالا نرفتن قیمت‌ها انجام می‌شود نیز در حال پخش از شبکه ایران کالا است.
وی در پایان گفت: از لحاظ بودجه تحت فشار هستیم و نیاز به حمایت داریم. در بخش فروش تلویزیونی قیمت‌ها کاملا کنترل شده بوده و شفاف است که از جهتی سبب کنترل قیمت‌ها می‌شود.
64هزار بنگاه تولیدی و خدماتی
سیفی (قائم‌مقام مدیر شبکه) در رابطه با راه‌اندازی سرویس فروش خانگی در این شبکه گفت: اکنون ۶۴هزار بنگاه کوچک و متوسط فعال هستند. بحث نحوه تبلیغ و این‌که چطور می‌توان بازار کاری برای آنها در نظر گرفت، هدف ما بود که برای آن سرویس‌های مشابه و موفق این موضوع را بررسی کردیم. به این ترتیب قرار است طرح فروش تلفنی یا خانگی با همکاری بخش خصوصی اجرا شود. بستر قانونی این کار هنوز طی نشده و در حال انجام شدن است.

اهداف ایران نشان
این رویداد که اواخر آذرماه برگزار می‌شود، به گفته زابلی‌زاده اهداف زیر را دنبال می‌کند:
ایجاد مودت بین کارآفرینان و فضایی برای نزدیک شدن آنها به یکدیگر(به‌صورت دورهمی فصلی).
هم‌افزایی بین تولیدکنندگان و بهره‌مندی از توان و ظرفیت‌های فنی و تولیدی سایر اعضا (آشنایی و استفاده از پتانسیل یکدیگر در تولید محصول).
تسهیل در برقراری ارتباط کارآفرینان با رسانه ملی و به‌ویژه شبکه ایران کالا.
الگوسازی برای جوانان و کارآفرینان فعال کشور.
زنده نگه داشتن نام و یاد بنیانگذاران و پیشکسوتان عرصه تولید.
تجلیل و تکریم کارآفرینان باسابقه بیش از صد سال فعالیت در عرصه تولید به عنوان اعضای باشگاه.
ایجاد بستری برای آموزش کسب و کار توسط اعضای باشگاه و انتقال تجربه آنان به جوانان (در قالب مستندهای آموزشی و با هدف ترویج کسب و کار ایرانی).
توجه ویژه به جوانان خاص و افرادی که با بهره گیری از فناوری روز اقدامات خاص انجام داده‌اند.
شناسایی و معرفی شرکت‌هایی که مجددا فعال شده‌اند (معرفی در سایت ایران نشان).
شناسایی تولیدکنندگانی که به دلیل مشکلات، دچار توقف تولید شده‌اند (و کمک به آنان).

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها