فارس: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هماهنگیهای لازم برای تصویب لایحه اصل 44 در اسرع وقت صورت گرفته و بررسی این لایحه در دولت در حال نهایی شدن است و در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت درباره ارایه آن به مجلس صحبت می شود.
کد خبر: ۱۲۳۸۶۸

داود دانش جعفری شب گذشته در جمع خبرنگاران رسانهها اظهار داشت: پرداخت حقوق کارکنان دولت توسط وزارت اقتصاد در جهت حمایت از کارمندان دولت است ، در بعضی مواقع دستگاهها پرداخت حقوق را به موقع انجام نمیدادند و در بعضی موارد هم هزینههای دیگر غیر از حقوق کارکنان در دستگاهها غالب میشد و پرداخت حقوق کارکنان را تهدید میکرد.
وی افزود: به همین خاطر بحث پرداخت حقوق کارکنان دولت در وزارت اقتصاد مطرح شد ، بدین معنی که تقسیمبندی در پرداخت هزینههای دستگاهها به وجود آوریم و دولت برای حمایت و تضمین مستمر در پرداخت حقوق کارکنان ، پرداخت حقوق کارکنان دولت را به عهده گرفت.
دانش جعفری گفت: 80 درصد هزینههای جاری دولت مربوط به پرداخت حقوق کارکنان است و وقتی پرداخت 80 درصد هزینهها تضمین شده باشد تا حدود زیادی از بروز مشکلات سالهای قبل مثل عدم پرداخت حقوق معلمان یا پرستاران یا کارکنان بعضی دانشگاه ها که در سال های قبل بروز کرده بود، جلوگیری میکند.
وی در خصوص اصل 44 افزود: من در همایش سیاست های کلی اصل 44دعوت داشتم و قرار بود مقالهای درباره لایحه دولت برای اجرای اصل 44 ارایه کنم اما به خاطر مشکلی که پیش آمد نتوانستم در این همایش شرکت کنم.
دانش جعفری گفت: انتقادات رهبری در خصوص اصل 44 متوجه همه قوا بود و در مجموع علیرغم آنکه کار جدید است، لایحه تهیه شده در دولت کار وسیعی صورت گرفته و همه ابعاد را در نظر گرفته است.
دانش جعفری گفت: هماهنگیهای لازم برای تصویب این لایحه در اسرع وقت صورت گرفته است بررسی این لایحه در دولت در حال نهایی شدن است و در جلسه فردا هیات دولت درباره ارایه آن به مجلس صحبت می شود.
وی درباره واگذاری شرکتهای دولتی گفت: از 7 هزار میلیارد تومان واگذاری شرکتهای دولتی در بودجه 86 ، قرار است 3 هزار میلیارد تومان به مردم واگذار شود و 4 هزار میلیارد تومان هم در قالب بازپرداخت دولت به سازمانهای غیر دولتی مثل سازمان بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی واگذار خواهد شد.
وزیر اقتصاد گفت: اگر قرار است سیاستهای اصل 44 جدی گرفته شود باید در عمل آنها را اجرا کنیم، این 7 هزار میلیارد تومان جدا از سهام عدالت است ارزش سهام شرکتهای دولتی 100 هزار میلیارد تومان است که توزیع 40 هزار میلیارد تومان سهم بخش خصوصی باید در اسرع وقت انجام شود.
وی افزود: یکی از روشهای واگذاری این شرکتها تامین اعتبار از بانکهاست بدین معنی که برای خرید سهام کارخانجات به خریداران و مردم تسهیلات واگذار میکنند، از ایرانیان مقیم خارج از کشور هم ضمن برنامههای برای سرمایهگذاری دعوت خواهد شد.
وی گفت: سال آینده دولت آماده است تا بدهی خود را با بانکها تسویه کند و در لایحهای که به مجلس ارایه شده این بدهی از محل بازپرداخت اقساط تسهیلات حساب ذخیره ارزی پرداخت خواهد شد.
دانش جعفری درباره تعیین تکلیف ساعت کار بانک ها گفت: تصمیم گیری درباره ساعت کار بانکها و اجرای مصوبه مجلس درباره ساعت کار بانک ها مربوط به وزارت کشور و شورای عالی ترافیک است و به زودی نتیجه ارزیابی آنها به دولت ارایه خواهد شد.
وی درباره رشد 22 درصدی بودجه شرکت های دولتی در لایحه بودجه 86 گفت: بودجه شرکتهای دولتی، یک بودجه محلی است و نتیجه درآمدهای نفت نیست و رشد 22 درصدی هم برای شرکتهای دولتی رقم بالایی نیست.
وی ضمن تاکید بر تدوین عملیاتی لایحه بودجه 86 گفت:لایحه بودجه امسال عملیاتی تر از سال قبل تدوین شده است ، بودجه 86 در قسمتهایی هزینههای کاملا ضروری را پیشبینی کرده است وبخش هایی از آن مثل هزینههای عمرانی قابلیت تنظیم و انعطاف دارد و در صورت بروز هر بحرانی ، با جابجایی این درآمدها و هزینههای بودجه کشور توان تامین هزینه های کشور تا پایان سال را خواهد داشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها