بیش از 7۰ موشک از نوارغزه به اراضی اشغالی شلیک شد

وحشت صهیونیست‌ها از انتقام جهاد اسلامی

شهادت یک عضو برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین در صبح دیروز، یک‌بار دیگر درهای جهنم را روی رژیم صهیونیستی گشود به طوری که در کمترین زمان بیش از 50 موشک را از غزه روانه سرزمین‌های اشغالی کرد. این درحالی است که گروه‌های فلسطینی می‌گویند هنوز انتقام خود را نگرفته‌اند. شلیک موشک‌های روز گذشته ترس و وحشت را در سرزمین‌های اشغالی پراکند و صدها نفر را از ترس به پناهگاه‌ها فرستاد.
کد خبر: ۱۲۳۶۹۸۴

به گزارش فارس، اهالی نوار غزه صبح دیروز با حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه شجاعیه از خواب بیدار شدند، هدف این حمله منزل بهاء ابوالعطا (۴۲ ساله) از فرماندهان ارشد شاخه نظامی جهاد اسلامی بود. در پی این حمله ناجوانمردانه، وی همراه همسرش به شهادت رسید و دو فرزند او نیز به‌شدت زخمی شدند. پیشتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ابوالعطا را یک بمب ساعتی توصیف کرده بود. دوماه پیش وقتی نتانیاهو مشغول سخنرانی در اشدود بود، موشک‌های مقاومت شلیک شد و او را ناچار کرد از ترس به پناهگاه برود. گفته می‌شود شلیک آن موشک‌ها به دستور بهاء العطا بوده است.
همزمان اعلام شد در حملات صهیونیست‌ها به حومه دمشق دو نفر از اعضای گروه جهاد اسلامی فلسطین به شهادت رسیده‌اند. به گفته جهاد؛ خانه اکرم الجوری یکی از مقامات ارشد این گروه در اوایل دیروز در دمشق هدف حمله قرار گرفت. بر اساس اعلام این گروه، فرزند و محافظ شخصی الجوری در این حملات جان باختند، اما به وی آسیبی نرسید. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش کرد در پی حمله به ساختمانی در نزدیکی سفارت لبنان در المزه در پایتخت سوریه دو نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند. ارتش سوریه نیز اعلام کرد اهداف متجاوز به حریم هوایی داریا واقع در حومه دمشق را هدف قرار داده است. زیاد نخاله، دبیر کل جهاد اسلامی در لبنان در واکنش به این حملات گفت بنیامین نتانیاهو از خطوط قرمز عبور کرده است و ما به سمت جنگ می‌رویم. گروه‌های مقاومت فلسطین نیز هشدار دادند این جنایت اسرائیل بی پاسخ نخواهد ماند و انتقام خواهند گرفت.
وحشت و فرار
به دلیل ترس و نگرانی از انتقام گروه‌های فلسطینی روزگذشته ارتش رژیم صهیونیستی دستور تعطیلی مدارس و برخی مراکز کاری غیرضروری را در مناطق جنوبی و مرکزی سرزمین‌های اشغالی صادر کرده و به نیروهای خود آماده باش کامل داد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز از شلیک حدود ۷۵ راکت به سمت سرزمین‌های اشغالی خبر داد. منابع خبری صهیونیستی اعلام کردند آژیرهای خطر در سراسر جنوب و مرکز به صدا در آمده و یک میلیون نفر به پناهگاه‌ها رفتند. گردان‌های القدس اعلام کردند با موشک‌های خود شهرک عسقلان و سدیروت را هدف قرار دادند. این در حالی است که ناکارآمدی سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین که مقامات رژیم صهیونیستی به آن مباهات می‌کنند انتقادات فراوانی را میان مسوولان این رژیم ایجاد کرده است. آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز به ناکارآمدی سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین اذعان کرد. وی همچنین گفت سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین تنها توانسته ۲۰ موشک را رهگیری کند. در همین رابطه روز گذشته شبکه‌های اجتماعی یک ویدئو را منتشر کردند که نشان می‌داد یک موشک با عبور از سامانه گنبد آهنین به یک اتوبان در اسرائیل اصابت کرد و دود و آتش مهیبی از محل اصابت آن بلند شد. تهیه‌کنندگان این ویدئو نیز با پخش آن اثر بخشی سامانه گنبد آهنین را به تمسخر گرفته بودند.
در پی شهادت یک فرمانده جهاد اسلامی، خالد البطش، از اعضای ارشد این جنبش گفت در نبرد با دشمن صهیونیستی همه احتمالات مطرح خواهد بود و پاسخ به دشمن صهیونیستی از لحظات اول ترور آغاز شده است. وی افزود: رژیم صهیونیستی تصمیم به جنگ نامحدود با مقاومت فلسطین گرفته، دشمن باید بهای سنگینی بابت ترور بها ابوالعطا و معاذ الجبوری پرداخت کند. بر‌اساس گزارش شبکه فلسطین الیوم، روز گذشته با مشارکت گروه کثیری از مردم غزه جنازه بها ابوالعطا تشییع و به خاک سپرده شد.
واکنش گروه‌های فلسطینی
جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با صدور بیانیه ای، رژیم صهیونیستی را مسوؤل تمام پیامدهای این اقدامات دانست و خاطر نشان کرد، جنایت و ترور بدون مجازات نمی‌ماند. حماس در بیانیه‌ای شهادت ابوالعطا را تسلیت گفت و اعلام کرد مسیر جهاد و مقاومت ادامه دارد و ترور ابوسلیم بدون پاسخ نمی‌ماند.گردان‌های ابوعلی مصطفی، شاخه نظامی «الجبهه الشعبیه لتحریر فلسطین» (جبهه مردمی برای آزادی فلسطین) نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نبرد پاسخ به دشمن صهیونیستی آغاز شده است. جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز بیانیه جداگانه‌ای صادر و اعلام کرد، مقاومت از پاسخ به این ترور کوتاه نخواهد آمد.جنبش فتح هم در بیانیه خود اعلام کرد، رژیم صهیونیستی مسؤول ترور ابوالعطا و خانواده‌اش است و آنچه بر سر این خانواده آمد یک «کشتار اسرائیلی» است. جنبش انصارا... یمن نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت جنایات اخیر صهیونیست‌ها علیه اعضای مقاومت فلسطین از حملات مقاومت به مواضع اشغالگران حمایت کرد.

چرا ابوالعطا؟
آویخای ادرعی،‌ سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی دیروز اعتراف کرد: ساختمانی را هدف گرفتیم که رهبر برجسته جنبش جهاد اسلامی در غزه یعنی بها ابو‌العطا در آنجا حضور داشت. به گفته این سخنگو، این هدف گیری در عملیات مشترک ارتش و سازمان امنیت عمومی (شاباک) انجام شد. ادرعی افزود، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر دستور انجام عملیات را داد.
رسانه‌های مختلف صهیونیستی ادعا کردند، فرمانده ارشد جهاد اسلامی که دیروز در حمله تل‌آویو به غزه به شهادت رسید، بر ساخت موشک دوربرد و دیگر سلاح‌ها نظارت می‌کرده است. روزنامه عربی 21 در گزارشی در این باره نوشت، اخیرا در گزارش‌ها و تحلیل‌های صهیونیستی نام بها ابوالعطا زیاد برده می‌شد و برخی از این گزارش حامل تهدید برای ترور وی و هشدارهای جهاد اسلامی در‌این‌باره بود. روزنامه جروزالم پست اسرائیل چند روز پیش گزارشی تحت عنوان «خطرناک‌ترین شخصیت‌ها برای اسرائیل: نصرا...، سلیمانی و ابوالعطا» منتشر کرده بود. در این گزارش آمده بود، بها ابوالعطا از فرماندهان ارشد نظامی در نوار غزه است، مقامات نظامی صهیونیستی گفته بودند: «او در برنامه‌ریزی حملات علیه اسرائیل مشارکت دارد، بر ساخت اسلحه، بهبود توانایی شلیک موشک دوربرد نظارت می‌کند و اطلاعات نظامی اسرائیل به او مانند یک عنصر تنش نگاه می‌کند».

رحیم محمدی

بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها