مهران رجبی از بازی در گیله‌وا می‌گوید

برای دهمین بار نقش روحانی را بازی کردم

در سریال تلویزیونی گیله‌وا به نهضت جنگل هم اشاره شده است. یکی از یاران میرزا کوچک‌خان جنگلی روحانی‌ای به نام شیخ‌علی بود که مهران رجبی در سریال ایفاگر نقش اوست. شیخ‌علی یکی از مبارزانی بود که در قیام جنگل علیه بی‌کفایتی دولت وقت و حضور نیروهای متجاوزگر بیگانه به‌خصوص انگلیسی‌ها میرزا کوچک‌خان را یاری می‌کرد. در ادامه گفت‌وگو با بازیگر این نقش را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۲۳۵۴۰۴

چه جاذبه‌ای در نقش شیخ‌علی دیدید که ایفای نقش و حضور در سریال «گیله‌وا» را پذیرفتید؟
نقش و قصه برایم جالب بود. البته من فیلمنامه را به صورت کامل نخواندم اما با صحبت‌هایی که با کارگردان داشتم مختصات نقش و کلیت قصه را متوجه شدم و فیلمنامه بخش‌هایی را که در آن حضور داشتم نیز خواندم. علاوه بر آن من کار در محیط‌هایی که از تهران دور باشد، دوست دارم. ضمن این‌که حضور دوست خوبم آقای بهروز شعیبی در این پروژه نیز بر انگیزه‌ام برای حضور در سریال گیله‌وا افزود.
شما بارها در نقش روحانی بازی داشته‌اید. در مورد ویژگی‌های این نقش بگویید و این‌که آیا این نگرانی را ندارید در نقش روحانی به تکرار بیفتید؟
بله من قبلا 9 بار نقش روحانی را در فیلم‌ها و سریال‌ها مختلف بازی کرده‌ام و نقشم در سریال گیله‌وا دهمین بار بود که نقش روحانی را بازی می‌کردم. به هرحال این نقش‌ها در 25 سال ایفا شده و بین همه‌ آنها فاصله زمانی وجود دارد. در کل بازیگری هستم که تنوع و تفاوت نقش‌هایی بازی کرده‌ام بسیار زیاد است. ضمن این‌که روحانی که در این سریال بازی کردم کاملا با دیگر روحانی‌هایی که پیش از این داشتم تفاوت دارد.
همکاری و تعامل با کارگردان جوان این سریال چطور بود؟
آقای اردلان عاشوری کارگردانی با سواد هستند و با این‌که جوانند انصافا کارشان را بلد بودند. فیلمنامه خوب نوشته شده بود و دکوپاژهای هوشمندانه‌ای داشت.
در مورد آن مقطع از تاریخ که داستان سریال در آن می‌گذرد اطلاعاتی داشتید؟
اطلاعات تاریخی‌ام بد نیست. در مورد قیام میرزاکوچک‌خان نیز کتاب‌هایی خوانده‌ام. در آن زمان کشورمان دستخوش دسیسه‌های انگلستان بود و کشور را قحطی فراگرفته بود. نزدیک به دو میلیون نفر از مردم ایران در آن سال‌ها جان باختند. انگلستان در همان سال‌ها رضاشاه را بر سر کار آورد تا به اهداف خود در ایران دست پیدا کند. اما شیرمردانی مانند میرزا کوچک خان زیر بار این ننگ رفتن را جایز نمی‌دانستد و بر علیه نیروهای انگلیسی قیام کرد. معتقدم باید با ساخت فیلم و سریال تاریخی درباره شهدایی که در آن دوران برای آزادی و اعتلای کشور جانشان را از دست دادند تقدیر کنیم.
آیا شیخ‌علی ما‌به‌ازای واقعی در تاریخ داشته است؟
بله شیخ‌علی از یاران میرزا کوچک‌خان و انقلابیون آن دوران بود. شیخ‌علی کمک‌های مردمی را جمع و به‌دست انقلابیون می‌رساند. همچنین در دوران قحطی او قحطی‌زدگانی را که از تهران و سایر شهرها به سمت گیلان می‌رفتند را بین خانواده‌های روستاهای منطقه تقسیم می‌کرد تا به عنوان مهمان در خانه‌های آنها حضور داشته باشند. در سریال هم می‌بینید که شیخ‌علی خانواده‌ای قحطی‌زده و ارمنی را به خانه شخصیت اصلی سریال می‌برد و ماجرای سریال نیز از همین جا آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها