از وقتی خبر مرگ دسته‌جمعی ماهیان دریاچه قره‌سو منتشر شد، خیلی‌ها به دنبال دلیل این تلفات 3000 تایی بودند؛ حالا معاون نظارت و پایش اداره‌کل محیط زیست استان کرمانشاه ورود پساب صنعتی را عامل مرگ ماهیان در دریاچه قره‌سو عنوان کرده و البته به ایسنا گفته در شرایط عادی هیچ پساب خامی از صنایع وارد این رودخانه نمی‌شود.
کد خبر: ۱۲۳۴۵۶۹

آذر ولی‌زاده با اشاره به این حجم از تلفات ماهی گفته: مادرحال بررسی منبع آلودگی بودیم که در نهایت مشخص شد این آلودگی مربوط به پساب خام یکی از واحدهای صنعتی در بالادست منطقه‌ای بوده که تلفات ماهیان رخ داده است. ولی‌زاده در توضیح بیشتر گفته: کارهای نمونه‌گیری و آنالیز نمونه در آزمایشگاه‌های محیط زیست استان در حال انجام است تا مقدار و نوع مواد آلاینده به طور دقیق مشخص شود. معاون نظارت و پایش اداره‌کل محیط زیست استان کرمانشاه البته یادآور شده که پس از مشخص شدن نتیجه نهایی، ریز آنالیز مواد را برای پیگیری به مرجع قضایی و دادستانی اعلام خواهند کرد.
به گفته ولی‌زاده، این واحد در شرایط عادی مجهز به تصفیه‌خانه فاضلاب است، اما اکنون میزان تولید پساب آن بیش از حد ظرفیت تصفیه‌خانه بوده و مقداری از این پساب خام وارد رودخانه شده است. درهمین رابطه به واحد اخطار دادیم که مازاد تولید را متوقف کند و دیگر آلودگی از این واحد صنعتی منتشر نمی‌شود که دوباره منجر به تلفات شود و وضعیت تلفات را به صورت مستمر در منطقه بررسی می‌کنیم.
معاون نظارت و پایش اداره‌کل محیط زیست استان کرمانشاه البته به مردم هشدار داده با توجه به آلوده بودن این ماهی‌ها از جمع‌آوری و مصرف آنها جدا خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها