یونس عیسی‌پره، کارشناس جرایم سایبری پلیس فتای خوزستان درباره تماس شماره‌های خارجی ناشناس‌گفت: به‌تازگی، گزارش‌هایی در خصوص تماس‌های ناشناس با شماره‌های مشکوک به دست پلیس فتا رسیده که باعث شد این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد. این روش و شیوه‌های مشابه آن، با هماهنگی برخی اپراتورهای خارجی و با هدف کسب درآمد غیرقانونی از مشترکان اپراتورهای سایرکشورها با استفاده از سرویس‌های مخابراتی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۲۳۴۳۹۱


در این روش، مجرمان با استفاده از تماس‌گیرنده‌های خودکار و به صورت نرم افزاری، با تعداد زیادی از شماره‌ها، یک یا دو تماس کوتاه برقرار کرده تا تماس از دست رفته روی گوشی طرف مقابل ثبت شود. افراد نیز پس از دیدن تماس‌های از دست رفته، به گمان این‌که تماس مهمی را از دست داده‌اند یا از روی حس کنجکاوی و بدون دقت به داخلی یا خارجی بودن شماره، اقدام به تماس مجدد با این شماره‌ها می‌کنند و به این شکل هزینه‌های سنگین تماس بین‌المللی به آنها تحمیل می‌شود. پس از برقراری تماس با شماره مورد نظر، اپراتور پاسخ داده و سعی می‌کند با صحبت در مورد موضوعات مختلف مانند پذیرفته شدن در لاتاری و برنده شدن جایزه‌های متنوع، مکالمه را طولانی‌کند تا درآمد بیشتری نصیب‌شان شده و حساب تماس‌گیرنده را خالی‌کنند. بسیاری از آنها، دارای اپراتور نرم افزاری هستند و در صورت تماس با آنها، پیام ضبط شده برای شما پخش می‌شود. این پیام‌ها اغلب به زبان انگلیسی هستند، ولی گاهی به صورت فارسی و عربی نیز پخش می‌شود.
توصیه ما به شهروندان این است در صورتی که مکالمات بین‌المللی ندارند، به این تماس‌ها اعتنا نکرده و آن را نادیده بگیرند. همچنین اگر منتظر تماس آشنایان و نزدیکان خود که به زیارت اربعین رفته‌اند هستند، کد کشور عراق که 964+ است را به یاد داشته باشند. شهروندان در صورت دریافت تماس‌های مشکوک یا اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها