دشمنی ریشه دار دو طایفه بارها منجر به بروز درگیری شده بود. اما در آخرین نزاعی که میان آنها درگرفت، نزدیک به 30 نفر در نزاع شرکت کرده و با ضرب و جرح عمدی، باعث قتل و نقص عضو شدند. هر چند رسیدگی به پرونده قتل در حال طی روند قانونی است، اما روز گذشته پرونده با حضور 12 متهم به ایراد ضرب و جرح عمدی، در دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد.
کد خبر: ۱۲۳۲۳۲۵

به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به پرونده متهمان پرونده شرکت در نزاع دسته جمعی در اطراف تهران در حالی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد که دادگاه مملو از افرادی بود که به عنوان شاکی یا متهم از طرفین دعوا به دادگاه دعوت شده بودند. سال گذشته با وقوع ایراد ضرب و جرح عمدی بین 30 نفر از شرکت‌کنندگان در نزاع و کور شدن چشم یک جوان، رسیدگی به پرونده از سوی مقامات قضایی آغاز شد. جوانی که در نزاع چشم خود را از دست داده بود و نادر نام دارد، در طرح شکایت خود در مورد علت بروز درگیری به پلیس گفت: «از سال‌ها قبل کینه و دشمنی ریشه داری بین طایفه ما و یک طایفه دیگر وجود داشت. بارها روی دیوار خانه ما و اقوام ما شعارنویسی می‌کردند و درگیری‌های مختلفی بین ما و آنها رخ می‌داد. تا این‌که چند شب قبل به یکی از اقوام آنها برخوردم و به من ناسزا گفت و درگیری بین ما و آنها بالا گرفت. عده‌ای از آنها با پاره آجر ، چماق و چاقو و قمه به ما حمله کردند. ما هم از خودمان دفاع کردیم.»
عده زیادی در حادثه شب اول مجروح شده بودند. اما درگیری به همان جا ختم نشد و چند روز بعد بروز درگیری‌های دیگر با انگیزه انتقامجویی منجر به قتل دو نفر از شرکت کنندگان در نزاع شد که رسیدگی به پرونده قضایی در حال طی روند قانونی است.
این در حالی بود که جوان ضارب که موجب کوری چشم نادر شده بود، چند وقت بعد از حادثه به‌دلیل
عذاب وجدان از بلایی که سر پسر جوان آورده بود اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.
در جلسه دیروز متهمان یک به یک به دفاع از اتهامات خود پرداختند. یکی از آنها اتهام خود را نپذیرفت و گفت: «روز نزاع از همه جا بی‌خبر وارد محله‌مان شدم و دیدم عده زیادی در حال زد و خورد یکدیگر هستند. شیشه‌های مغازه برادرم شکسته شده بود و تعداد زیادی خانم هم بین نزاع‌کنندگان بودند. متوجه شدم عده‌ای از اقوام ما با طایفه‌ای که با آنها دشمن هستیم، درگیر شده‌اند. اما من از دیدن آن صحنه حالم بد شد و اگر هم می‌خواستم نمی‌توانستم کسی را بزنم.»
دادگاه بعد از شنیدن شکایت همه شاکیان و دفاع همه متهمان، ختم جلسه دادرسی را اعلام کرد. رای دادگاه به‌زودی صادر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها