مبتلایان به دیابت معمولا شکر قهوه‌ای را به شکر سفید ترجیح می‌دهند. چراکه در باور عموم شکر قهوه‌ای سالم‌تر است. اما آیا چنین چیزی حقیقت دارد؟
کد خبر: ۱۲۳۰۴۲۸


شکر سفید و قهوه‌ای هردو از گیاه نیشکر یا چغندرقند به دست می‌آیند. یعنی بااین‌که رنگ یکی سفید و رنگ دیگری قهوه‌ای است، اما ارزش غذایی هردو کم‌وبیش یکسان است. شکر قهوه‌ای در واقع ترکیب شکر سفید تصفیه‌شده با ملاس (عامل رنگ تیره شکر قهوه‌ای) است که اندکی ویتامین و مواد معدنی هم به آن اضافه شده است. البته ناگفته نماند که شکر قهوه‌ای کربوهیدرات و کالری پایین‌تری به‌ نسبت شکر سفید دارد. اما این تفاوت بسیار ناچیز است. شکر قهوه‌ای به ‌دلیل محتویات افزوده‌شده پتاسیم، آهن و کلسیم بیشتری هم دارد که در این مورد نیز تفاوتش با شکر سفید آن‌قدر قابل‌ملاحظه نیست. بنابراین شکر قهوه‌ای را نمی‌توان انتخاب چندان سالم‌تری دانست.
اگر به دیابت مبتلا هستید، لازم است بدانید شکر قهوه‌ای هم برای سلامتی‌تان انتخاب مطمئنی نخواهد بود. شکر قند خون‌ را بالا می‌برد و هم با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌های مزمن در ارتباط است. پس برای کنترل دیابت در هرصورت باید در مصرف شکر، فرقی نمی‌کند سفید یا قهوه‌ای، محتاط باشید.

صدف دژآلود

مترجم

منابع: medicaldaily

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها