سردار آزمون پس از گل‌زنی در لیگ قهرمانان، در گفت‌وگو با جام‌جم:

افتخار می‌کنم پرچم ایران را در اروپا بالا بردم

سردار آزمون اولین گل فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا را زد. واقعا فکرش را می‌کردید؟ هفته‌ها بود که همه انتظار می‌کشیدند رقابت‌ها آغاز شود. یعنی میلیون‌ها بیننده در سراسر جهان نشسته بودند تا بازی‌ها را ببینند و حالا چه افتخاری بزرگ‌تر از این که مسابقات با گلزنی یک ایرانی آغاز شود؟
کد خبر: ۱۲۲۹۲۲۳

سردار در بازی لیون و در دقیقه 41 روی یک حرکت فوق العاده زیبا و حرفه‌ای موفق شد گل بزند. او با یک حرکت سریع به قلب دفاع لیون توانست با مهاجم تیمش یک و دو کند و به زیبایی هر چه تمام تر توپ را به تور دروازه لیون بچسباند. سردار که در این بازی مصدوم هم شد، درباره گل مهمی که برای زنیت زد و باعث شد تیمش در این بازی حساس با یک امتیاز فرانسه را ترک کند، می‌گوید: «برای این بازی کاملا آماده بودم. دوست داشتم برای زنیت گل بزنم. افتخار می‌کنم به‌عنوان یک ایرانی موفق شدم اولین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا را بزنم. از این بابت خوشحالم.» سردار اضافه می‌کند: «البته گلی که زدم مسؤولیت من را سنگین‌تر می‌کند ولی انگیزه زیادی برای درخشش در اروپا و همین‌طور لیگ روسیه دارم.»
این گل زیبا فشار زیادی را از روی سردار برداشت. او شش هفته در لیگ روسیه گل نزد و به همین دلیل به‌شدت تحت فشار بود. سردار درباره فشاری که در این مدت رویش وجود داشت، می‌گوید: «فشاری که نبود. به هر حال این چیزها در فوتبال هست. من همیشه تلاش کرده‌ام بتوانم خواسته‌های سرمربی را در زمین انجام دهم.» در زنیت توقعات از آزمون خیلی بالاست. ایرانی‌ها هم هر روز دوست دارند خبرهای خوبی از آزمون بشنوند. به هر حال این گلی که در لیگ قهرمانان زد دوباره نگاه‌ها را به‌شدت به این بازیکن معطوف کرد. روز گذشته سایت‌های روسی هم به تمجید از سردار و گلزنی‌اش پرداختند. این گل بازخورد بسیار زیادی در رسانه‌های معتبر دنیا داشت. بعد از بازی سرگئی سماک ترجیح داد تنها به مصدومیت سردار واکنش نشان دهد.
سرمربی سردار آزمون گفت: «در زمان بازی که ماهیچه‌های پای سردار آزمون گرم بودند نمی‌توانست میزان جدیت مصدومیتش را درک کند. در زمان استراحت بین دو نیمه که سرد شد متوجه شدیم مصدومیت آزمون جدی است و باید بازیکن دیگری جایگزین می‌کردیم. پس از بازگشت به روسیه اطلاعات بیشتری درباره میزان مصدومیت آزمون دریافت می‌کنیم.»
آرتم جیوبا، کاپیتان تیم ملی فوتبال روسیه و زنیت سن‌پترزبورگ که زمینه‌ساز گل سردار آزمون برابر لیون فرانسه شد هم توضیح داد: «آزمون گل خیلی خوبی زد. به نظرم این گل برای آزمون پس از یک سری ناکامی در گلزنی بسیار مهم بود. خوب شد که او گل زد و کار مثبتی انجام شد.»

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها