بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حاشیه برگزاری مسابقات جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران، که حالا گزارش اصلی این صفحه جام‌جم هم درباره این رویداد است، امکان مشاوره رایگان درخصوص فهم بازی‌، سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای را برای خانواده‌ها و بازیکنان فراهم کرده است.
کد خبر: ۱۲۲۵۹۰۷

جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران از دوم شهریور در سالن مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شده و تا 8 شهریور ادامه خواهد داشت. در حاشیه این رقابت‌ها، لیلا کاشانی‌وحید، روان‌شناس، عضو هیات علمی دانشگاه علوم و تحقیقات، داور کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال و محقق بازی‌های ویدیویی به ارائه مشاوره به خانواده‌ها و بازیکنان می‌پردازد.
کاشانی وحید درباره مشاوره درخصوص بازی‌های ویدئویی توضیح داد: عموما به نکات منفی بازی‌های ویدئویی پرداخته می‌شود اما ما قصد داریم در این فضا نیمه‌ پر لیوان را ببینیم و به خانواده‌ها و بازیکنانی که در این مسابقات شرکت کرده‌اند از ظرفیت بالای بازی‌ها و تاثیراتی که بر مخاطبان می‌گذارند، بگوییم.
این روان‌شناس ادامه داد: بسیاری از والدینی که از ما مشاوره می‌گیرند نگران بازی کردن فرزندانشان هستند تا مبادا محتوایی را مشاهده کنند که مناسب رده‌ سنی‌شان نیست و سعی می‌کنیم هم از اثراتی که این‌گونه بازی‌ها روی بازیکنان می‌گذارند و هم از فواید بازی‌های مناسب به آنها بگوییم.
وی ادامه داد: برگزاری مسابقاتی مانند جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی، می‌تواند به بهبود دید عموم به بازی‌های ویدئویی کمک کرده و مردم را متوجه ظرفیت‌های بالای بازی بکند. از طرفی به بازیکنان حرفه‌ای رشته‌های مختلف نیز کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را محک زده و خود را برای مسابقات بین‌المللی آماده کنند.
علاقه‌مندان برای دریافت مشاوره می‌توانند هر روز تا هشتم شهریور از ساعت 9 تا 21 به غرفه فهم بازی در سالن برگزاری مسابقات مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها