اکران دوباره «روز واقعه» و «پرواز در شب»

در طرح ویژه محرم، فیلم‌های سینمایی روز واقعه به کارگردانی شهرام اسدی و پرواز در شب به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور در سینما آزادی روی پرده می‌روند.
کد خبر: ۱۲۲۵۴۷۶

به گزارش تسنیم و به نقل از روابط عمومی پردیس سینما آزادی، فیلم‌های سینمایی روز واقعه به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته و پرواز در شب به تهیه‌کنندگی زنده یاد رسول ملاقلی پور همزمان با شروع ماه محرم در پردیس سینما آزادی اکران ویژه می‌شوند.
با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است این دو فیلم به مدت دو هفته از 10 شهریور در سینما آزادی روی پرده بروند و یک سئانس در هر روز به اکران این آثار اختصاص دارد. علاقه‌مندان برای تماشای این دو فیلم می‌توانند با خرید بلیت از سایت سینماتیکت و سینما آزادی این دو فیلم خاطره انگیز سینمای ایران را تماشا کنند.
فیلم سینمایی روز واقعه در سال 1373 براساس فیلمنامه روز واقعه ساخته شد که بهرام بیضایی آن را در سال 1361 نوشته بود.
با گذشت 25 سال از ساخت این فیلم به نظر می‌آید هنوز فیلمی تا این اندازه مهم و اثرگذار درباره عاشورا ساخته نشده است. بازی ماندگار بزرگان سینمای ایران، سناریوی به دور از شعار و خالصانه و موسیقی درخشان ساخته مجید انتظامی از ویژگی‌های روز واقعه است.
بازیگرانی چون علیرضا شجاع نوری، عزت‌ا... انتظامی، جمشید مشایخی، مهدی فتحی، محمدعلی کشاورز، سعید نیکپور، عنایت‌ا... بخشی، حسین پناهی، ژاله علو، حمیده خیرآبادی و لادن مستوفی، کامرانعلی فیوضات، سیامک اطلسی و حسین محب اهری در روز واقعه نقش‌آفرینی کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها