گفت‌وگو با دزدی که از فروشندگان در فضای مجازی دزدی می‌کرد

شگرد عجیب بچه محل‌ها برای سرقت مسلحانه

بازهم سرقت از طریق شناسایی سوژه‌ها در فضای مجازی و سایت‌های خرید و فروش. این‌بار سه بچه محل تصمیم گرفتند که باهم دست به یکی کنند و سرقت‌های سریالی شان را از فروشندگان وسایل تبلت و گوشی در سایت‌های فروش اینترنتی کلید بزنند. با آن‌که هیچ سابقه‌ای در کارنامه خود ندارند و به قول خودشان تا به حال از کنار کلانتری هم رد نشده‌اند، اما نقشه سرقت‌هایشان را خیلی حرفه‌ای انجام داده‌اند و با این حال بازهم دستبند قانون به دستانشان خورد. یکی از متهمان دستگیر شده در گفت‌وگو با تپش از شگرد سرقت‌های مسلحانه‌اش می‌گوید.
کد خبر: ۱۲۲۵۳۸۸

سوژه ها را چطور شناسایی می‌کردی؟
در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی.
سرقت‌ها را چطور انجام می‌دادی؟
با فروشنده‌ها که آگهی در فضای مجازی منتشر کرده بودند قرار می‌گذاشتم. من یک خودروی جک دارم که البته پلاک آن را جعل کرده بودیم. به محل قرار که می‌رفتیم به بهانه چانه زدن بر سر قیمت کالایی که تصمیم به خرید آن داشتیم، خریدار را سوار ماشین می‌کردیم. بعد هم به محلی خلوت کشانده و آن زمان بود که اسلحه مان را بیرون می‌آوردیم و سوژه را تهدید می‌کردیم که به غیر از تبلت، گوشی یا هر چیزی که قصد فروش آن را داشته و با خود به همراه آورده است، پول‌های نقدی را هم که به همراه دارد در اختیارمان بگذارد. آنها هم که لوله سلاح را به سمت خود می‌دیدند به ناچار قبول می‌کردند.
فکر نمی‌کردید دستگیر شوید؟
حتی یک درصد. پلاک ماشین را پوشانده بودیم و در محل‌هایی قرار می‌گذاشتیم که دوربین‌های مداربسته نباشد. سیمکارت‌هایمان را هم از سیمکارت‌های اعتباری بی‌نام و نشان انتخاب می‌کردیم. گاهی اوقات هم سیمکارت‌ها را از معتادان و آدم‌های نیازمند به مبلغ خیلی پایینی می‌خریدیم. ما کارمان را خیلی حرفه‌ای انجام می‌دادیم و این‌که چه شد به دام افتادیم خودمان هم نمی‌دانیم.
چند مورد تا به حال به این صورت انجام دادید؟
هشت تایی می‌شود.
چه چیزهایی را سرقت می‌کردید؟
تبلت، تلفن همراه و وسایل الکترونیک. مشتری برای همه آنها داشتیم و برای همین هم بود که سوژه‌هایمان را از افرادی انتخاب می‌کردیم که قصد فروش این وسایل را داشته باشند.
چه مدت است که این کار را انجام می‌دهید؟
دو ماهی می‌شود.
سابقه دارید؟
هیچ‌کدام از ما تا به حال گذرمان به کلانتری هم نیفتاده است. این‌طور ما را نگاه نکنید؛ ما آدم حسابی هستیم و وضع مالی خوبی داریم.
پس چرا این کار را انجام دادید؟
اشتباه. گول خوردیم. در شب‌نشینی‌هایمان وقتی فیلم‌های پلیسی می‌دیدیم و خبرهای حوادثی می‌خواندیم، همیشه صحبت از هیجان این‌کارها به میان می‌آمد. برای همین یک شب تصمیم گرفتیم ما هم هیجان را تجربه کنیم و با این تصمیم اشتباه وارد این کار شدیم.
شگرد سرقت را از کجا بلد بودید؟
این شگردها که در سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی هست. چیز خاصی نیست که نیاز به آموزش داشته باشد.
پشیمانید؟
خیلی. هیچ‌وقت فکرش را نمی‌کردیم که به‌خاطر سرقت مسلحانه بازداشت شویم.
می‌دانید چه مجازات سنگینی دارد.
یک اشتباه وتجربه هیجان ما را به این حال و روز انداخت.
تقصیر خودمان بود، یکی نیست بگوید انسان در این سن و سال هم از این اشتباهات مرتکب می‌شود. واقعا به هیجانش نمی‌ارزید. الان پشیمانیم اما فایده‌ای ندارد.
با اموال سرقتی چه می‌کردید؟
می‌فروختیم، البته من پول‌هایی که از این راه به‌دست آورده‌ام را خرج نکرده‌ام. می‌خواستم ببینم از این راه چقدر پول به‌دست می‌آورم.

سیما فراهانی
تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها