با وجود بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر پرداخت وام ازدواج با سفته و یک ضامن معتبر، برخی از بانک‌ها هنوز برای پرداخت این تسهیلات دو ضامن از متقاضی طلب می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۲۳۴۱۰

به گزارش ایسنا، با تصویب مجلس شورای اسلامی، مبلغ وام ازدواج از سال ۱۳۹۸ دو برابر شد و به ۳۰ میلیون تومان برای هر نفر رسید، اما دریافت این تسهیلات از بانک‌ها برای برخی از زوجین اندکی مشکل شده است.
در ابتدا قرار بود بانک‌ها کارت یارانه سرپرست خانوار را به عنوان ضامن تسهیلات قبول کنند، اما با توجه به این‌که مبلغ پرداختی یارانه سرپرست خانوار، عمدتاً کمتر از اقساط تسهیلات بود، بانک‌ها از پذیرفتن این کارت خودداری کردند.
به این ترتیب، پیدا کردن ضامن برای دریافت وام ازدواج به معضلی تبدیل شد که گریبان برخی از متقاضیان این تسهیلات گرفت.
بانک‌ها در حال حاضر برای پرداخت تسهیلات خرد به مردم، به ازای هر ۲۰ میلیون تومان، یک ضامن از گیرنده تسهیلات طلب می‌کنند و در مورد این تسهیلات نیز همین روال را پیش گرفتند.
اعظم کریمی، مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با اشاره به مشکلات تأمین ضامن زوج‌های جوان برای دریافت وام ازدواج، گفته بود یکی از مشکلات جوانان به‌ویژه در شهرستان‌ها، تأمین چندین ضامن برای دریافت وام است که به‌دنبال افزایش مبلغ وام، بانک‌های عامل بیش از یک ضامن را طلب می‌کنند که خوشبختانه با مطرح شدن موضوع در حاشیه جلسه هیات دولت و ابلاغ بانک مرکزی برای پرداخت وام با یک ضامن معتبر و سفته، این مشکل برطرف خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها